Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT012 | ||||
Ders İsmi: | Video ve Ses Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ENES ALUÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Cahit ÜSTÜN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere video ve ses tasarımı bilgisi kazandırarak, görsel ve işitsel kültürü oluşturmaktır. Öğrenciler, video ve ses ile ilgili temel ekipmanları öğrenip, video ve ses çekim ve tasarımı yapabilir ve düzenleyebilir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içerdiği başlıca konular: Video Kavramı, Videonun Tarihçesi, Video Tekniği, Ses Kavramı, Ses Teknigi, Video ve Ses Tasarımda Kullanılan Ekipmanlar, Video ve Ses Tasarımı Örnekleri ve Uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler video ve ses kavramını öğrenir. 2) Öğrenciler video ve ses ekipmanlarını kullanabilir. 3) Öğrenciler video ve ses tarihi ve önemli video ve ses tasarımcıları hakkında bilgi sahibi olur. 4) Öğrenciler video ve ses tasarımını ve düzenlemeyi öğrenir. 5) Öğrenciler profesyonel video ve ses konseptleri tasarlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Video Kavramına Giriş | . |
2) | Videonun Tarihi ve Gelişim Süreci | . |
3) | Video Türleri ve Örnekleri | . |
4) | Video Üretim ve Tasarımında Kullanılan Ekipmanlar ve Özellikleri | . |
5) | Video Üretim ve Tasarımında Kullanılan Ekipmanlar ve Özellikleri (Uygulama) | . |
6) | Video Üretim ve Tasarımında Temel Kurallar | . |
7) | Video Üretim ve Tasarımında Temel Kurallar (Uygulama) | . |
8) | Ara Sınav | . |
9) | Ses Kavramı, Tarihi ve Gelişimi | . |
10) | Ses Üretim ve Tasarımında Kullanılan Ekipmanlar ve Özellikleri | . |
11) | Ses Üretim ve Tasarımında Temel Kurallar | . |
12) | Video ve Ses Üretim, Çekim ve Tasarım Uygulamaları | . |
13) | Video ve Ses Üretim, Çekim ve Tasarım Uygulamaları | . |
14) | Video ve Ses Üretim, Çekim ve Tasarım Uygulamaları | . |
15) | Video ve Ses Üretim, Çekim ve Tasarım Uygulamaları | . |
16) | Final Sınavı | . |
Ders Notları / Kitaplar: | • Sergei Eisenstein, Sinema Dersleri, Agora Kitaplığı, 2006. • Sokolov, Aleksey G.. Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu. 1. b. çev. Semir Aslanyürek. İstanbul: Agora Kitaplığı, 2007. • Chion, Michel. Audio-Vision: Sound on Screen, Columbia University Press, 1994. |
Diğer Kaynaklar: | • Murch, Walter. Göz Kırparken. 2. b. çev. İlker Canikligil. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2007. • Sobchack, Thomas and Vivian C.. An Introduction to Film. Second Ed. Boston. Toronto: Little Brown and Company, 1987. • Dmytryk, Edward ve Jean Porter. Sinemada Yönetmenlik, Oyunculuk, Kurgu. 2. b. çev. İbrahim Şener. İstanbul: Doruk Yayınları, 1993. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 1 |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 1 |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 3 |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 2 |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 1 |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 1 |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 2 |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 3 |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 3 |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 1 |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 2 |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 8 | 104 | ||||
Arazi Çalışması | 1 | 0 | 0 | ||||
Proje | 2 | 5 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 10 | 10 | ||||
Toplam İş Yükü | 134 |