GIT012 Video ve Ses Tasarımıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT012
Ders İsmi: Video ve Ses Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ENES ALUÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Cahit ÜSTÜN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere video ve ses tasarımı bilgisi kazandırarak, görsel ve işitsel kültürü oluşturmaktır. Öğrenciler, video ve ses ile ilgili temel ekipmanları öğrenip, video ve ses çekim ve tasarımı yapabilir ve düzenleyebilir.
Dersin İçeriği: Bu dersin içerdiği başlıca konular: Video Kavramı, Videonun Tarihçesi, Video Tekniği, Ses Kavramı, Ses Teknigi, Video ve Ses Tasarımda Kullanılan Ekipmanlar, Video ve Ses Tasarımı Örnekleri ve Uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler video ve ses kavramını öğrenir.
2) Öğrenciler video ve ses ekipmanlarını kullanabilir.
3) Öğrenciler video ve ses tarihi ve önemli video ve ses tasarımcıları hakkında bilgi sahibi olur.
4) Öğrenciler video ve ses tasarımını ve düzenlemeyi öğrenir.
5) Öğrenciler profesyonel video ve ses konseptleri tasarlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Video Kavramına Giriş .
2) Videonun Tarihi ve Gelişim Süreci .
3) Video Türleri ve Örnekleri .
4) Video Üretim ve Tasarımında Kullanılan Ekipmanlar ve Özellikleri .
5) Video Üretim ve Tasarımında Kullanılan Ekipmanlar ve Özellikleri (Uygulama) .
6) Video Üretim ve Tasarımında Temel Kurallar .
7) Video Üretim ve Tasarımında Temel Kurallar (Uygulama) .
8) Ara Sınav .
9) Ses Kavramı, Tarihi ve Gelişimi .
10) Ses Üretim ve Tasarımında Kullanılan Ekipmanlar ve Özellikleri .
11) Ses Üretim ve Tasarımında Temel Kurallar .
12) Video ve Ses Üretim, Çekim ve Tasarım Uygulamaları .
13) Video ve Ses Üretim, Çekim ve Tasarım Uygulamaları .
14) Video ve Ses Üretim, Çekim ve Tasarım Uygulamaları .
15) Video ve Ses Üretim, Çekim ve Tasarım Uygulamaları .
16) Final Sınavı .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Sergei Eisenstein, Sinema Dersleri, Agora Kitaplığı, 2006.
• Sokolov, Aleksey G.. Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu. 1. b. çev. Semir Aslanyürek. İstanbul: Agora Kitaplığı, 2007.
• Chion, Michel. Audio-Vision: Sound on Screen, Columbia University Press, 1994.
Diğer Kaynaklar: • Murch, Walter. Göz Kırparken. 2. b. çev. İlker Canikligil. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2007.
• Sobchack, Thomas and Vivian C.. An Introduction to Film. Second Ed. Boston. Toronto: Little Brown and Company, 1987.
• Dmytryk, Edward ve Jean Porter. Sinemada Yönetmenlik, Oyunculuk, Kurgu. 2. b. çev. İbrahim Şener. İstanbul: Doruk Yayınları, 1993.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 1 3 2 2 2
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2 3 1 3 1
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 1 1 2 3 1
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 2 3 1 2 1
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 1 1 2 2 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 1 1 2 2 3
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 2 2 3 2 1
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 1 2 2 2 1
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 1 2 2 3 3
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 2 2 2 2 2
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 2 1 1 1 2
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2 2 1 1 1
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 2 3 3 1 2
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 1 2 1 2 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 2
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 1
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 1
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 1
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 3
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 1
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 1
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 1
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 1
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 2
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 3
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 8 104
Arazi Çalışması 1 0 0
Proje 2 5 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 134