GIT008 Reklam Fotoğrafçılığıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT008
Ders İsmi: Reklam Fotoğrafçılığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. CAHİT ÜSTÜN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Cahit ÜSTÜN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere temel fotoğrafçılık bilgisi kazandırarak, görme kültürünü oluşturmaktır. Öğrenciler, fotoğraf ile ilgili temel ekipmanları öğrenip fotoğraf çekimi yapabilir ve çektikleri fotoğrafları düzenleyebilir. Tüm bu bilgilerin ışığında reklam fotoğrafçılığı konusunda spesifik olarak becerileri edinir ve uygular.
Dersin İçeriği: Bu dersin içerdiği başlıca konular: Fotoğraf Kavramı, Fotoğrafın Tarihçesi, Reklam Fotoğrafçılığı, Tekniği, Fotoğraf Ekipmanları, Fotoğraf Örnek ve Uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler fotoğraf kavramını öğrenir.
2) Öğrenciler temel fotoğraf ekipmanlarını kullanabilir.
3) Öğrenciler fotoğraf tarihini ve önemli fotoğraf sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur.
4) Öğrenciler fotoğraf çekmeyi ve düzenlemeyi öğrenir.
5) Öğrenciler profesyonel fotoğraf konseptleri tasarlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fotoğraf Kavramına Giriş
2) Fotoğrafın Tarihi ve Gelişim Süreci
3) Fotoğraf Türleri ve Örnekleri
4) Dijital Fotoğrafçılık ve Dijital Fotoğraf Makinelerinin Özellikleri
5) Objektifler
6) Diyafram Enstantane ISO Net Alan Derinliği
7) Diyafram Enstantane ISO Net Alan Derinliği ile İlgili Uygulamalar
8) Ara Sınav
9) Reklam Fotoğrafçılığında Işık ve Kompozisyon
10) Reklam Fotoğrafçılığında Işık ve Kompozisyon Uygulamaları
11) Reklam Fotoğrafçılığında Kullanılan Ekipmanlar
12) Fotoğraf Çekimi Uygulaması
13) Fotoğraf Çekimi Uygulaması
14) Fotoğraf Çekimi Uygulamaları
15) Fotoğraf Çekimi Uygulamaları
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Dijital Fotoğrafçının El Kitabı, Scoot Kelby, Alfa Yanıncılık, 2006.
• Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, Sabit Kalfagil, İlke Kitap, 2014.
• Fotoğrafın Kısa Tarihi, Walter Benjamin, Agora Kitaplığı, 2013.
Diğer Kaynaklar: • Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir, Hayalperest Kitap, Jackie Higgins, 2014.
• Sanatın Öyküsü, E.H.Gombrich, Remzi Kitabevi.
• Fotoğraf Üzerine, Susan Sontag, Agora Kitaplığı, 2008.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 1 2 2 2 2
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2 1 2 1 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 1 1 1 1 2
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 1 2 2 1 2
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 3 3 2 2 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 2 2 1 1 1
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 2 1 2 1 1
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 1 1 1
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2 1 3 1 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 1 1 3 2 2
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 2 3 1 1 1
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 3 1 1 2 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 1 1 2 1 2
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2 2 1 1 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 1
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 2
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 1
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 1
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 2
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 1
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 1
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 1
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 1
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 1
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuvar 13 % 0
Arazi Çalışması 4 % 0
Ödev 1 % 30
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 36
Proje 12 36
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 120