Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT008 | ||||
Ders İsmi: | Reklam Fotoğrafçılığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. CAHİT ÜSTÜN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Cahit ÜSTÜN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere temel fotoğrafçılık bilgisi kazandırarak, görme kültürünü oluşturmaktır. Öğrenciler, fotoğraf ile ilgili temel ekipmanları öğrenip fotoğraf çekimi yapabilir ve çektikleri fotoğrafları düzenleyebilir. Tüm bu bilgilerin ışığında reklam fotoğrafçılığı konusunda spesifik olarak becerileri edinir ve uygular. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içerdiği başlıca konular: Fotoğraf Kavramı, Fotoğrafın Tarihçesi, Reklam Fotoğrafçılığı, Tekniği, Fotoğraf Ekipmanları, Fotoğraf Örnek ve Uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler fotoğraf kavramını öğrenir. 2) Öğrenciler temel fotoğraf ekipmanlarını kullanabilir. 3) Öğrenciler fotoğraf tarihini ve önemli fotoğraf sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur. 4) Öğrenciler fotoğraf çekmeyi ve düzenlemeyi öğrenir. 5) Öğrenciler profesyonel fotoğraf konseptleri tasarlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fotoğraf Kavramına Giriş | |
2) | Fotoğrafın Tarihi ve Gelişim Süreci | |
3) | Fotoğraf Türleri ve Örnekleri | |
4) | Dijital Fotoğrafçılık ve Dijital Fotoğraf Makinelerinin Özellikleri | |
5) | Objektifler | |
6) | Diyafram Enstantane ISO Net Alan Derinliği | |
7) | Diyafram Enstantane ISO Net Alan Derinliği ile İlgili Uygulamalar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Reklam Fotoğrafçılığında Işık ve Kompozisyon | |
10) | Reklam Fotoğrafçılığında Işık ve Kompozisyon Uygulamaları | |
11) | Reklam Fotoğrafçılığında Kullanılan Ekipmanlar | |
12) | Fotoğraf Çekimi Uygulaması | |
13) | Fotoğraf Çekimi Uygulaması | |
14) | Fotoğraf Çekimi Uygulamaları | |
15) | Fotoğraf Çekimi Uygulamaları | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Dijital Fotoğrafçının El Kitabı, Scoot Kelby, Alfa Yanıncılık, 2006. • Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, Sabit Kalfagil, İlke Kitap, 2014. • Fotoğrafın Kısa Tarihi, Walter Benjamin, Agora Kitaplığı, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | • Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir, Hayalperest Kitap, Jackie Higgins, 2014. • Sanatın Öyküsü, E.H.Gombrich, Remzi Kitabevi. • Fotoğraf Üzerine, Susan Sontag, Agora Kitaplığı, 2008. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | ||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | ||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 2 |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 1 |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 2 |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 3 |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 2 |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 3 |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 1 |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 2 |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 1 |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 2 |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 1 |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 13 | % 0 |
Arazi Çalışması | 4 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 36 |
Proje | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 120 |