GIT008 Reklam Fotoğrafçılığıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT008
Ders İsmi: Reklam Fotoğrafçılığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. CAHİT ÜSTÜN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Cahit ÜSTÜN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere temel fotoğrafçılık bilgisi kazandırarak, görme kültürünü oluşturmaktır. Öğrenciler, fotoğraf ile ilgili temel ekipmanları öğrenip fotoğraf çekimi yapabilir ve çektikleri fotoğrafları düzenleyebilir. Tüm bu bilgilerin ışığında reklam fotoğrafçılığı konusunda spesifik olarak becerileri edinir ve uygular.
Dersin İçeriği: Bu dersin içerdiği başlıca konular: Fotoğraf Kavramı, Fotoğrafın Tarihçesi, Reklam Fotoğrafçılığı, Tekniği, Fotoğraf Ekipmanları, Fotoğraf Örnek ve Uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler fotoğraf kavramını öğrenir.
2) Öğrenciler temel fotoğraf ekipmanlarını kullanabilir.
3) Öğrenciler fotoğraf tarihini ve önemli fotoğraf sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur.
4) Öğrenciler fotoğraf çekmeyi ve düzenlemeyi öğrenir.
5) Öğrenciler profesyonel fotoğraf konseptleri tasarlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fotoğraf Kavramına Giriş
2) Fotoğrafın Tarihi ve Gelişim Süreci
3) Fotoğraf Türleri ve Örnekleri
4) Dijital Fotoğrafçılık ve Dijital Fotoğraf Makinelerinin Özellikleri
5) Objektifler
6) Diyafram Enstantane ISO Net Alan Derinliği
7) Diyafram Enstantane ISO Net Alan Derinliği ile İlgili Uygulamalar
8) Ara Sınav
9) Reklam Fotoğrafçılığında Işık ve Kompozisyon
10) Reklam Fotoğrafçılığında Işık ve Kompozisyon Uygulamaları
11) Reklam Fotoğrafçılığında Kullanılan Ekipmanlar
12) Fotoğraf Çekimi Uygulaması
13) Fotoğraf Çekimi Uygulaması
14) Fotoğraf Çekimi Uygulamaları
15) Fotoğraf Çekimi Uygulamaları
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Dijital Fotoğrafçının El Kitabı, Scoot Kelby, Alfa Yanıncılık, 2006.
• Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, Sabit Kalfagil, İlke Kitap, 2014.
• Fotoğrafın Kısa Tarihi, Walter Benjamin, Agora Kitaplığı, 2013.
Diğer Kaynaklar: • Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir, Hayalperest Kitap, Jackie Higgins, 2014.
• Sanatın Öyküsü, E.H.Gombrich, Remzi Kitabevi.
• Fotoğraf Üzerine, Susan Sontag, Agora Kitaplığı, 2008.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. 3 3 3 3 2
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. 2 2 2 2 2
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. 1 2 2 1 2
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. 1 1 2 1 1
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. 3 2 2 3 2
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. 1 3 3 3 2
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. 1 2 2 3 3
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. 1 2 2 3 1
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. 1 2 2 3 2
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. 2 3 2 3 2
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. 2 1 2 2 2
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. 2 2 3 1 2
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. 2 3 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. 2
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. 1
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. 2
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. 3
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. 2
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. 3
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. 1
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. 2
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. 1
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. 2
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. 2
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. 1
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuvar 13 % 0
Arazi Çalışması 4 % 0
Ödev 1 % 30
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 36
Proje 12 36
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 120