GIT404 Portfolyo ve Sunum Tasarımıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT404
Ders İsmi: Portfolyo ve Sunum Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Hatice Öz Pektaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin kendi tasarım çalışmalarını kapsayan özgün birer portfolio tasarımı oluşturabilmeleridir. Dönem boyunca Adobe Indesign programı kullanımı başlangıç düzeyinden aktarılacak olup öğrencilerin portfolyolarını bu platform üzerinde oluşturmaları sağlanacaktır. Diğer derslerde oluşturdukları dijital / basılı içerikleri portfolyolarına dahil edebilmeleri için hem teorik hem uygulamalı dersler işlenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Kişisel sunum nedir? Kişisel sunum teknikleri. Monogram ve kartvizit tasarımı. Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama,İş görüşmesi teknikleri. Beden dili. Tanıtıma yönelik nesneler. Yarışma ve sergilere katılım. Sosyal medyada kişisel sunum yolları.,Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo yazılımları., Microsoft Powerpoint, Keynote, Adobe Acrobat gibi yazılımlarla sunum hazırlama.,Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi.,Sunum için çalışma seçimi. ,Çalışmaların biçimleri ve teknik özellikleri.,Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması.,Dijital portfolyo arayüz tasarımı.,Dijital portfolyoda tipografi.,Dijital portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı.,Dijital Portfolyo sitelerinin / mecralarının incelenmesi,Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. Dijital portfolyoda çokluortam özellikleri.,Dönem boyunca yapılan işlerin sunulduğu Jüri değerlendirmesi; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görsel İletişim Tasarımı alanındaki temel kavramları kavrar
2) Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Portfolyo ve sunum tasarımına giriş, dersin kapsamı ve beklentiler. -
2) Kişisel kimlik, tasarım dili ve hedef belirleme çalışmaları. -
3) Portfolyo türleri, biçimleri ve platformların incelenmesi. -
4) Etkili iletişim ve sunum stratejileri üzerine teorik bilgi. -
5) Özgeçmiş, sanatçı biyografisi ve niyet mektubu hazırlıkları. -
6) Portfolyo yapısının planlanması ve içerik seçimine başlama. -
7) Seçilen projelerin düzenlenmesi ve anlatı kurgusu oluşturma. -
8) Görsel hiyerarşi, tipografi ve grid sistemlerinin uygulanması. -
9) Sayfa düzeni, dijital ve basılı portfolyo farklarının analizi. -
10) Sunum teknikleri, beden dili ve ses tonu uygulamaları. -
11) Taslak portfolyoların sunulması ve eleştirel geri bildirim. -
12) Kişisel markalaşma, dijital kimlik ve çevrim içi portfolyo oluşturma. -
13) Final portfolyo ve sunumların son düzenlemeleri. -
14) Final sunumlar ve bireysel değerlendirme oturumları. -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Designing a Digital Portfolio" – Cynthia L. Baron
Diğer Kaynaklar: "Show Your Work!" – Austin Kleon
"Slide:ology – The Art and Science of Creating Great Presentations" – Nancy Duarte
"Portfolio Design" – Harold Linton

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek.
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak.
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek.
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek.
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak.
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek.
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek.
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek.
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek.
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek.
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek.
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek.
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak..

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek.
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak.
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek.
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek.
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak.
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek.
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek.
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek.
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek.
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek.
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek.
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek.
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak..

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 112
Ara Sınavlar 2 8
Toplam İş Yükü 120