Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ILT401 | ||||
Ders İsmi: | İletişim ve Etik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZEHRA ZUHAL SERT | ||||
Dersi Veren(ler): | Zehra Zuhal Sert | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Etik ve iletişim etiği kavramlarından hareketle iletişimin farklı alanlarındaki etik ilkeler, sorunlar ve çözümler üzerinde durarak mesleki etik anlayışın oluşmasına katkıda bulunmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Etik tanımı; iletişim ve etik arasındaki benzerlik ve farklar; etik ilke ve kurallar; iletişimle ilgili mesleklerde etik ilke ve kurallar; basın konseyi basın meslek ilkeleri; yayın ilkeleri konuları tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ahlak üzerine farklı yaklaşımlar ile tanışmak 2) Farklı iletişim bağlamları içinde ele alınan ahlaki ilkeler ve sorunları tanımlayabilmek 3) Tartışmalı sorunlar olan ifade özgürlüğü, telif hakkı ve gizlilik hakkı meselelerini keşfetmiş olmak 4) Çok çeşitli medya ve iletişim ortamlarındaki ahlaka dayalı çatışmaları eleştirel bir şekilde analiz edebilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Etik ders tanımı; Etik ve Ahlak Arasındaki Farklar | |
2) | İletişim Nedir? İletişim ve Etik Arasındaki İlişki | |
3) | İletişimle İlgili Mesleklerde Etik İlke ve Kurallar | |
4) | Türkiye Halkla İlişkiler Derneğinin Belirlediği Mesleki İlkeler | |
5) | Uluslar Arası Halkla İlişkiler Derneği (Ipra) nın Belirlediği Davranış Kuralları | |
6) | Basın Konseyi Basın Meslek İlkeleri | |
7) | Radyo Televizyon Üst Kurulu (Rtük) Yayın İlkeleri | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Proje Sunumları | |
10) | Proje Sunumları | |
11) | Proje Sunumları | |
12) | Proje Sunumları | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. İletişim ve Etik, Eğitim Yayınevi, Prof. Dr. Metin Işık 2. Ders sunumu |
Diğer Kaynaklar: | 1. İletişim ve Etik, Eğitim Yayınevi, Prof. Dr. Metin Işık 2. Lesson presentation |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 2 | 1 | 2 | 1 | |||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 2 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 2 | 1 | 1 | 2 | |||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 1 | 2 | 1 | ||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 1 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 1 | 2 | 1 | 2 | |||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 1 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 2 |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 2 |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 1 |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 2 |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 1 |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | 2 |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 1 |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 2 |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 2 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 1 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 | 6 | |||
Final | 1 | 3 | 3 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 54 |