ILT401 İletişim ve Etikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILT401
Ders İsmi: İletişim ve Etik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ZEHRA ZUHAL SERT
Dersi Veren(ler): Zehra Zuhal Sert
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Etik ve iletişim etiği kavramlarından hareketle iletişimin farklı alanlarındaki etik ilkeler, sorunlar ve çözümler üzerinde durarak mesleki etik anlayışın oluşmasına katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Etik tanımı; iletişim ve etik arasındaki benzerlik ve farklar; etik ilke ve kurallar; iletişimle ilgili mesleklerde etik ilke ve kurallar; basın konseyi basın meslek ilkeleri; yayın ilkeleri konuları tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ahlak üzerine farklı yaklaşımlar ile tanışmak
2) Farklı iletişim bağlamları içinde ele alınan ahlaki ilkeler ve sorunları tanımlayabilmek
3) Tartışmalı sorunlar olan ifade özgürlüğü, telif hakkı ve gizlilik hakkı meselelerini keşfetmiş olmak
4) Çok çeşitli medya ve iletişim ortamlarındaki ahlaka dayalı çatışmaları eleştirel bir şekilde analiz edebilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etik ders tanımı; Etik ve Ahlak Arasındaki Farklar
2) İletişim Nedir? İletişim ve Etik Arasındaki İlişki
3) İletişimle İlgili Mesleklerde Etik İlke ve Kurallar
4) Türkiye Halkla İlişkiler Derneğinin Belirlediği Mesleki İlkeler
5) Uluslar Arası Halkla İlişkiler Derneği (Ipra) nın Belirlediği Davranış Kuralları
6) Basın Konseyi Basın Meslek İlkeleri
7) Radyo Televizyon Üst Kurulu (Rtük) Yayın İlkeleri
8) Vize Sınavı
9) Proje Sunumları
10) Proje Sunumları
11) Proje Sunumları
12) Proje Sunumları
13) Proje Sunumları
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. İletişim ve Etik, Eğitim Yayınevi, Prof. Dr. Metin Işık
2. Ders sunumu
Diğer Kaynaklar: 1. İletişim ve Etik, Eğitim Yayınevi, Prof. Dr. Metin Işık
2. Lesson presentation

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 2 1 2 1
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 1 1 1 1
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 2 1 1 1
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 2 1 1 2
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2 2 2 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 1 1 2 1
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 2 2 2 2
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2 2 2
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2 2 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 1 2 1
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 1 2 1 1
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 1 2 1 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 1 2 2 2
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 2
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 1
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 2
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 2
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 2
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 1
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 2
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 1
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 2
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 1
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3 6
Final 1 3 3 6
Toplam İş Yükü 54