ILT302 İletişim Hukukuİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILT302
Ders İsmi: İletişim Hukuku
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Artun Avcı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İletişim hukuku, bilginin ve enformasyonun elde edilme ve bilginin ve enformasyonun iletilme şeklini birçok farklı şekilde etkiler. Bu dersin amacı iş hayatında herhangi bir konuyla ilgili olarak ilgili hukuk kurallarının hangileri olduğuna karar vermek için ihtiyaç duyulan cevapları almaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, iletişim ve medya profesyonellerini yasal düzenlemelerle tanıştırır. Ders, ifade ve iletişim özgürlüğü, hakaret, bilgiye erişim, mahremiyet ihlali ve özel yaşamın gizliliği gibi konuların medya profesyonelinin çalışma hayatını nasıl etkilediğini örnek olaylar üzerinden gösterir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Medya ile ilgili yasaların ve düzenlemelerinin uluslararası hukukta yer alan yasalarla karşılaştırılmasını anlamak
2) Medya politikalarının ve düzenlemelerinin etkili medya ortamlarını nasıl etkinleştirdiğini veya sınırlandırdığını anlamak
3) Medya profesyonellerinin görevlerini yerine getirirken sahip olduğu yükümlülükleri ve haklarını anlamak
4) Medya alanındaki yasal düzenlemeleri ve yeni medya ortamlarındaki uygulamalarla ilgili sorunları ve sınırlamaları anlamak
5) Define sources of press law.
6) Defines the concepts and institutions in Press law.
7) Radyo ve Tv hukukundaki kavram ve kurumları tanımlamak
8) İnternet hukukunda yer alan kavram ve kurumları tanımlamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) İletişim Hukukunun Temel İlkeleri
3) İfade Özgürlüğü
4) Basın Özgürlüğü
5) Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi
6) Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları I
7) Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları II
8) Ara Sınav
9) Basın Kanunu
10) Özel Yaşamın Gizliliği
11) Radyo TV Kanunu I
12) Radyo TV Kanunu II
13) Internet Kanunu I
14) Internet Kanunu II
15) Genel Değerlendirme ve Sonuç
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Artun Avcı, Türkiye’de İfade Özgürlüğü ve İnternet
Kayıhan İçel, Kitle Haberleşme Hukuku
Diğer Kaynaklar: Öğrencilerin derslerden önce kendilerine verilen okumaları gerçekleştirmeleri ve sınıftaki tartışmalarına katkıda bulunmaları beklenir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 2 2 2 3 2 2 3 2
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 3 2 2 3 2 3 2 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 2 3 2 3 2 3 2 2
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 2 2 3 2 2 3 2 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2 3 3 2 2 2 3 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 2 3 2 2 3 3 2 3
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 2 3 2 3 2 2 3 2
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2 2 2 3 3 2 2 2
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2 2 3 3 2 3 2 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 3 3 3 2 2 2 3 2
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 2 2 3 2 2 3 2 3
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2 2 2 2 2 2 3 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 3 3 2 2 3 2 2 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2 2 2 2 3 2 2 3
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 2 3 2 3 2 3 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 2
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 3
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 3
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 2
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 3
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 2
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 2
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 4 3 98
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 8 2 10
Toplam İş Yükü 118