Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ILT301 | ||||
Ders İsmi: | Siyasal İletişim | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ESRA BAYHANTOPÇU | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Övünç Meriç Fermanoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, sosyal bilimlerde medya ve siyasal iletişim hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamanın yanı sıra, öğrencilerin akademik çalışmaları için gerekli olan becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders şu kavramlar etrafında işlenecektir: Siyasal iletişime giriş, siyasal iletişim kuramları, medya ve siyasal iletişim ilişkileri, siyasal kampanyalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Siyasal iletişim alanındaki temel teorileri ve güncel araştırmaları tanımlar. 2) Siyasal iletişimdeki temel kavramları tanımlar ve açıklar 3) Kitle iletişim araçları, siyasi adaylar, siyasi aktörler ve seçmenler tarafından uygulandığı şekliyle siyasi iletişimin rolünü tanır ve tanımlar. 4) Siyasi kampanyalar hakkında pratik yapmak ve düşünmek 5) Kamuoyu sürecinde, seçimlerde ve siyasi kampanyalarda iletişimin rolünü ve etkisini anlamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders planı hakkında bilgi - Siyasal iletişime giriş | |
2) | Demokrasi kavramının gelişimi ve siyasal iletişim - ikna | |
3) | Siyasal iletişim ve disiplinlerarası ilişkisi - siyasal iletişimin aktörleri | |
4) | Siyasal iletişim kuramları: Temel kavramlar ve tanımlar | |
5) | Siyasal iletişim kuramları: İzleyicinin Rolü | |
6) | Siyasal gündem ve kamuoyu ve suskunluk sarmalı | |
7) | Gündem Belirleme ve Çerçeveleme (Sınıf içi uygulama) | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Medya, demokrasi ve ideoloji | |
10) | Siyasal iletişim, reklam ve kampanyalar | |
11) | Yeni medya ve siyasal iletişim | |
12) | Proje sunumları | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Aysel Aziz, Siyasal İletişim, Nobel akademik yayıncılık • Darren Lilleker, Siyasal İletişim temel kavramlar, Kaktüs yayınları • Övünç Meriç Fermanoğlu, Yeni Medya, Siyasal İletişim ve Dijital Demokrasi |
Diğer Kaynaklar: | • Erol Çankaya, Siyasal iletişim dünyada ve Türkiye’de, İmge kitabevi • Necati Özkan, Seçim kazandıran kampanyalar, Mediacat • Nazife Güngör, İletişim kuram ve yaklaşımlar, Siyasal kitabevi |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |||||||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |||||||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |||||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |||||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |||||||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |||||||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Proje | 10 | 30 |
Ödevler | 9 | 27 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü | 117 |