ILT301 Siyasal İletişimİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILT301
Ders İsmi: Siyasal İletişim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ESRA BAYHANTOPÇU
Dersi Veren(ler): Dr. Övünç Meriç Fermanoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, sosyal bilimlerde medya ve siyasal iletişim hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamanın yanı sıra, öğrencilerin akademik çalışmaları için gerekli olan becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Ders şu kavramlar etrafında işlenecektir: Siyasal iletişime giriş, siyasal iletişim kuramları, medya ve siyasal iletişim ilişkileri, siyasal kampanyalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Siyasal iletişim alanındaki temel teorileri ve güncel araştırmaları tanımlar.
2) Siyasal iletişimdeki temel kavramları tanımlar ve açıklar
3) Kitle iletişim araçları, siyasi adaylar, siyasi aktörler ve seçmenler tarafından uygulandığı şekliyle siyasi iletişimin rolünü tanır ve tanımlar.
4) Siyasi kampanyalar hakkında pratik yapmak ve düşünmek
5) Kamuoyu sürecinde, seçimlerde ve siyasi kampanyalarda iletişimin rolünü ve etkisini anlamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders planı hakkında bilgi - Siyasal iletişime giriş
2) Demokrasi kavramının gelişimi ve siyasal iletişim - ikna
3) Siyasal iletişim ve disiplinlerarası ilişkisi - siyasal iletişimin aktörleri
4) Siyasal iletişim kuramları: Temel kavramlar ve tanımlar
5) Siyasal iletişim kuramları: İzleyicinin Rolü
6) Siyasal gündem ve kamuoyu ve suskunluk sarmalı
7) Gündem Belirleme ve Çerçeveleme (Sınıf içi uygulama)
8) Vize Sınavı
9) Medya, demokrasi ve ideoloji
10) Siyasal iletişim, reklam ve kampanyalar
11) Yeni medya ve siyasal iletişim
12) Proje sunumları
13) Proje sunumları
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Aysel Aziz, Siyasal İletişim, Nobel akademik yayıncılık
• Darren Lilleker, Siyasal İletişim temel kavramlar, Kaktüs yayınları
• Övünç Meriç Fermanoğlu, Yeni Medya, Siyasal İletişim ve Dijital Demokrasi
Diğer Kaynaklar: • Erol Çankaya, Siyasal iletişim dünyada ve Türkiye’de, İmge kitabevi
• Necati Özkan, Seçim kazandıran kampanyalar, Mediacat
• Nazife Güngör, İletişim kuram ve yaklaşımlar, Siyasal kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Proje 10 30
Ödevler 9 27
Ara Sınavlar 2 6
Final 2 6
Toplam İş Yükü 117