Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ILT301 | ||||
Ders İsmi: | Siyasal İletişim | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ESRA BAYHANTOPÇU | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Övünç Meriç Fermanoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, sosyal bilimlerde medya ve siyasal iletişim hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamanın yanı sıra, öğrencilerin akademik çalışmaları için gerekli olan becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders şu kavramlar etrafında işlenecektir: Siyasal iletişime giriş, siyasal iletişim kuramları, medya ve siyasal iletişim ilişkileri, siyasal kampanyalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Siyasal iletişim alanındaki temel teorileri ve güncel araştırmaları tanımlar. 2) Siyasal iletişimdeki temel kavramları tanımlar ve açıklar 3) Kitle iletişim araçları, siyasi adaylar, siyasi aktörler ve seçmenler tarafından uygulandığı şekliyle siyasi iletişimin rolünü tanır ve tanımlar. 4) Siyasi kampanyalar hakkında pratik yapmak ve düşünmek 5) Kamuoyu sürecinde, seçimlerde ve siyasi kampanyalarda iletişimin rolünü ve etkisini anlamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders planı hakkında bilgi - Siyasal iletişime giriş | |
2) | Demokrasi kavramının gelişimi ve siyasal iletişim - ikna | |
3) | Siyasal iletişim ve disiplinlerarası ilişkisi - siyasal iletişimin aktörleri | |
4) | Siyasal iletişim kuramları: Temel kavramlar ve tanımlar | |
5) | Siyasal iletişim kuramları: İzleyicinin Rolü | |
6) | Siyasal gündem ve kamuoyu ve suskunluk sarmalı | |
7) | Gündem Belirleme ve Çerçeveleme (Sınıf içi uygulama) | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Medya, demokrasi ve ideoloji | |
10) | Siyasal iletişim, reklam ve kampanyalar | |
11) | Yeni medya ve siyasal iletişim | |
12) | Proje sunumları | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Aysel Aziz, Siyasal İletişim, Nobel akademik yayıncılık • Darren Lilleker, Siyasal İletişim temel kavramlar, Kaktüs yayınları • Övünç Meriç Fermanoğlu, Yeni Medya, Siyasal İletişim ve Dijital Demokrasi |
Diğer Kaynaklar: | • Erol Çankaya, Siyasal iletişim dünyada ve Türkiye’de, İmge kitabevi • Necati Özkan, Seçim kazandıran kampanyalar, Mediacat • Nazife Güngör, İletişim kuram ve yaklaşımlar, Siyasal kitabevi |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | ||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | ||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 2 |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 1 |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 1 |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 2 |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 1 |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 1 |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 2 |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 1 |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 1 |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 2 |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Proje | 10 | 30 |
Ödevler | 9 | 27 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü | 117 |