ILT301 Siyasal İletişimİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILT301
Ders İsmi: Siyasal İletişim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ESRA BAYHANTOPÇU
Dersi Veren(ler): Dr. Övünç Meriç Fermanoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, sosyal bilimlerde medya ve siyasal iletişim hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamanın yanı sıra, öğrencilerin akademik çalışmaları için gerekli olan becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Ders şu kavramlar etrafında işlenecektir: Siyasal iletişime giriş, siyasal iletişim kuramları, medya ve siyasal iletişim ilişkileri, siyasal kampanyalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Siyasal iletişim alanındaki temel teorileri ve güncel araştırmaları tanımlar.
2) Siyasal iletişimdeki temel kavramları tanımlar ve açıklar
3) Kitle iletişim araçları, siyasi adaylar, siyasi aktörler ve seçmenler tarafından uygulandığı şekliyle siyasi iletişimin rolünü tanır ve tanımlar.
4) Siyasi kampanyalar hakkında pratik yapmak ve düşünmek
5) Kamuoyu sürecinde, seçimlerde ve siyasi kampanyalarda iletişimin rolünü ve etkisini anlamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders planı hakkında bilgi - Siyasal iletişime giriş
2) Demokrasi kavramının gelişimi ve siyasal iletişim - ikna
3) Siyasal iletişim ve disiplinlerarası ilişkisi - siyasal iletişimin aktörleri
4) Siyasal iletişim kuramları: Temel kavramlar ve tanımlar
5) Siyasal iletişim kuramları: İzleyicinin Rolü
6) Siyasal gündem ve kamuoyu ve suskunluk sarmalı
7) Gündem Belirleme ve Çerçeveleme (Sınıf içi uygulama)
8) Vize Sınavı
9) Medya, demokrasi ve ideoloji
10) Siyasal iletişim, reklam ve kampanyalar
11) Yeni medya ve siyasal iletişim
12) Proje sunumları
13) Proje sunumları
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Aysel Aziz, Siyasal İletişim, Nobel akademik yayıncılık
• Darren Lilleker, Siyasal İletişim temel kavramlar, Kaktüs yayınları
• Övünç Meriç Fermanoğlu, Yeni Medya, Siyasal İletişim ve Dijital Demokrasi
Diğer Kaynaklar: • Erol Çankaya, Siyasal iletişim dünyada ve Türkiye’de, İmge kitabevi
• Necati Özkan, Seçim kazandıran kampanyalar, Mediacat
• Nazife Güngör, İletişim kuram ve yaklaşımlar, Siyasal kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. 1 1 1 1 2
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. 2 1 1 2 1
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. 3 2 1 2 1
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. 1 1 1 1 1
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. 1 1 2 1 1
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. 2 2 1 1 1
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. 1 2 1 3 2
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. 2 1 2 2 2
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. 1 1 1 2 1
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. 2 1 1 2 1
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. 1 2 2 2 1
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. 1 1 1 2 2
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. 1 2 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. 1
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. 2
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. 1
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. 1
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. 2
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. 1
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. 1
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. 2
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. 1
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. 2
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. 1
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. 2
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Proje 10 30
Ödevler 9 27
Ara Sınavlar 2 6
Final 2 6
Toplam İş Yükü 117