ILT202 Girişimcilik ve Proje Kültürüİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILT202
Ders İsmi: Girişimcilik ve Proje Kültürü
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM SAVCI
Dersi Veren(ler): Gülsüm Savcı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin girişimcilik potansiyelini geliştirmek ve kendi işlerini kurmaları için gerekli süreç, araştırma ve bilgi birikimini kazandırmak; girişimleri başarılı ve başarısız kılabilecek faktörleri açıklamak; iş planı kavramı ve alt unsurlarına hakim olmalarını ve dönem sonunda gerçek bir iş fikri ile iş planı yazmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Bu ders girişimciliğin tanımı ve itici güçleri; girişimcilik süreci; girişimcilerin işlevleri, yaratıcılık, yaratıcılık kavramı; inovasyonun tanımı, inovasyonun kaynakları, inovasyonun ilkeleri ve süreci; fikri mülkiyet, marka, patent, lisans; iş planı ve sunum tekniklerini kapsamaktadır. Konuların sonunda öğrencilerin bir iş planı yazmaları ve bunu sunmaları beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimci ve ilgili kavramları ve aralarındaki ilişkileri açıklar
2) Inovasyon ve yaratıcılık arasındaki farkı bilir
3) Farklı iş modellerini bilir
4) Çeşitli girişimcilik türlerini tanımlar
5) İş planı yazar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramlar: fikir, mucit, buluş, girişimci, girişimcilik, yönetici, yenilik ve diğerleri Dersde verilecektir.
2) Yaratıcılık ve Fırsatlar blackboarddaki haftalık ders notları
3) Fizibilite ve türleri blackboarddaki haftalık ders notları
4) Endüstri ve Rekabet Analizi blackboarddaki haftalık ders notları
5) Brand and intellectual property blackboarddaki haftalık ders notları
6) İş Modelleri blackboarddaki haftalık ders notları
6) KOSGEB'in İş Planına Giriş: Bölüm 1 ve Bölüm2: Genel Bilgiler & Girişimcilerin ve İşletmenin Özellikleri blackboarddaki haftalık ders notları
7) İş Planı Bölüm 3: Pazarlama Planı blackboarddaki haftalık ders notları
8) ara sınav haftası
9) İş Planı Bölüm 4 & Bölüm 5: Üretim Planı & Yönetim Planı blackboarddaki haftalık ders notları
10) İş Planı Bölüm 6: Finans Planı blackboarddaki haftalık ders notları
11) Okuma Haftası: Grup iş planlarının değerlendirilmesi
11) Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları
12) Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları
13) Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları
14) Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları
15) final haftası
16) final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Entrepreneurship" by Robert D. Hisrich, Michael P. Peters, and Dean A. Shepherd, 11th Edition (2020), McGraw-Hill Education

"Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures" by Bruce R. Barringer and R. Duane Ireland, 6th Edition (2023), Pearson

Diğer Kaynaklar: Entrepreneurship" by Robert D. Hisrich, Michael P. Peters, and Dean A. Shepherd, 11th Edition (2020), McGraw-Hill Education

"Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures" by Bruce R. Barringer and R. Duane Ireland, 6th Edition (2023), Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 4 16
Ara Sınavlar 2 15
Final 4 4
Toplam İş Yükü 119