ILT201 İletişim Araştırmalarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILT201
Ders İsmi: İletişim Araştırmaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ESRA BAYHANTOPÇU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Esra Bayhantopçu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı Bu derste, öğrencinin sosyal ve iletişim bilimlerinde kullanılan araştırma metodolojilerini öğrenmesi, bilimsel bir araştırma planlanması ve yürütmesi, literatür tarama, veri toplama ve analiz yöntemlerine hâkim olması, araştırma verilerinin yorumlanması ve bilimsel rapor, araştırma ve makale yazımı için gerekli donanıma sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin İçeriği Bu derste, sosyal bilimlerde araştırmanın önemi, sosyal bilimler ve iletişim alanında bilimsel bir araştırmanın planlanması, tasarlanması ve yürütülmesi konuları ele alınmaktadır. Ders, bilimsel bir sosyal bilim ve iletişim araştırmasının tasarımı, yöntemleri, yürütülmesi, analizi ve yazımına yönelik tüm temel bilgilerin ele alınarak incelendiği teorik bir derstir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel bir araştırmanın temel kavramlarına hakim olması
2) Bilimsel araştırma yöntemleri ve sürecini öğrenmesi
3) İletişime yönelik araştırma modelleyebilmesi
4) Veri toplama ve veri analiz yöntemlerini öğrenmesi; Bilimsel bir araştırma tasarlayabilmesi; araştırma sonuçlarını bilimsel yöntemlerle açıklayabilmesi
5) Bilimsel rapor, araştırma ve makale yazma yöntemlerini öğrenmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Amaçları, İçerik, Beklentiler, Dersin Temel Bilgileri. Bilim, Bilimin İşlevleri, Bilimsel Bilginin Niteliği. : 1 (dersin çıktı sayıları)
2) Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramları. Araştırma Nedir? Araştırmanın Önemi / Araştırmanın Temel Kavramları : 1,2
3) Literatür Tarama ve Kaynak Gösterme : 2,4
4) Araştırma Süreci ve Araştırma Tasarımı - İletişim Alanında Araştırma Tasarımı : 2,3,4
5) Araştırma Türleri. Nitel ve Nicel Araştırmalar : 1,2,3,4
6) Örneklem ve Örnekleme Yöntemleri : 2,3,4
7) Anket Yöntemi ve Verilerin Analizi : 2,3,4
8) Ara Sınav
9) Görüşme Yöntemi Analizi : 2,3,4
10) Öğrenci Araştırma Sunumları : 1,2,3,4
11) Öğrenci Araştırma Sunumları : 1,2,3,4
12) Öğrenci Araştırma Sunumları : 1,2,3,4
13) Bilimsel Araştırmalarda Etik. Bilimsel Araştırma Yazımı : 1,2,3,4,5
14) İletişim Araştırmaları ve Yazımı Örnekleri İncelemesi : 1,2,3,4,5
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aysel Aziz (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Nobel Yayınları.
Ed. Şebnem Aslan (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Eğitim Yayınevi.
Diğer Kaynaklar: Aysel Aziz (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Nobel Yayınları.
Ed. Şebnem Aslan (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Eğitim Yayınevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 1
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 1
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 1
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 1
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 1
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 3
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 1
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 1
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 3
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 1
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 2
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Ödevler 1 50
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 30
Toplam İş Yükü 136