ILT104 İletişim ve Toplumİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILT104
Ders İsmi: İletişim ve Toplum
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HATİCE ÖZ PEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Aybike Serttaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, iletişim teorileri doğrultusunda medya ve toplum ilişkilerinin kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Kitle iletişim araçlarının gelişimi, kitle iletişim araçlarının etkileri, kitle iletişimi, kitle iletişiminin işlevleri, iletişim kuramları ders kapsamında işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kitle iletişim araçlarını ve kitle iletişimini anlama
2) Kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki etkilerini anlama
3) İletişim teorilerini anlama

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişime giriş n/a
2) Kitle iletişiminin temel kavramları ve kitle iletişim araçları n/a
3) Kitle iletişim araçları ve toplum n/a
4) Paul Lazersfeld n/a
5) Harold Laswell n/a
6) 1. Sınav n/a
7) Walter Lippman n/a
8) Ajanda ayarları n/a
9) Teknolojik determinizm n/a
10) Uluslararası iletişim n/a
11) Kültürel emperyalizm n/a
12) 2. Sınav n/a
13) Kullanımlar ve Doyum Teorisi n/a
14) Son Değerlendirme n/a
15) Final n/a

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Walter Benjamin, Pasajlar, Y.K.Y Georg Simmel,Modern Kültürde Çatışma, İletişim Yayınları Ünsal Oskay, 19. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri, Der Yayınevi

Diğer Kaynaklar: Walter Benjamin, Pasajlar, Y.K.Y Georg Simmel,Modern Kültürde Çatışma, İletişim Yayınları Ünsal Oskay, 19. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri, Der Yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 2 3 2
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 3 3 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 1 1 2
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 1 1 1
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 1 1 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 2 3 3
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 2 1 2
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2 1 3
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 3 3 3
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 3 2 2
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 1 1 1
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 1 1 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 2 1 2
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2 2 3
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 2
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 1
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 2
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 2
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 3
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 2
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 3
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 1
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 1
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 3
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 3
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 2
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 4 % 70
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 2 0 10 20
Final 1 0 10 10
Toplam İş Yükü 114