İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS063 | ||||
Ders İsmi: | İnsan Kaynakları Yönetiminde Dijitalleşme | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | İpek Aldatmaz Şener | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Günümüzün rekabetçi ortamında, insan sermayesinin etkin yönetimi kuruluşlar için esastır.Kuruluşun insan kaynaklarının kalitesi ve insan kaynakları yönetim sisteminin tasarımı, dikkate alınması gereken önemli bir husus olmakla birlikte gelişen şirketleri diğerlerinden ayırır. İşgücündeki son demografik değişiklikler, teknolojik dönüşümün hızı, artan rekabet ve son olarak Covid-19, kuruluşlardaki tüm yöneticilerin dijital İK uygulamalarına daha fazla odaklanmasına neden oldu. Buna göre, İKY'de temel bir dijitalleşme anlayışı geliştirmek, günümüzün iş gücü için çok önemlidir.Bu dersin temel amacı, öğrencilere İK'yı iyileştiren, destekleyen, canlandıran ve güçlendiren mevcut teknolojiler hakkında eksiksiz bir rehber sağlamak için trendler ve yıkıcı teknolojiler ve çığır açan konuları ele almaktır. |
Dersin İçeriği: | İKY Teknolojisi Dijital İKY'de Teknoloji Trendleri Sosyal Medya Teknolojileri ve İK İKY 4.0 Dijital İK Stratejisi ve Dönüşümü Dijital İK Yetkinlikleri ve Rolleri İK Teknoloji Stratejisi ve Liderliği Dijital İşe Alım ve Yerleştirme E-İşe Alım ve E-Yerleştirme Çalışan Self Servis Dijital Çalışan Testi ve Seçimi Çevrimiçi ve Görüntülü Mülakat Bireysel ve Örgütsel Öğrenme E-öğrenme ve Çevrimiçi Öğrenme LMS ve Yetenek Yönetimi Mobil öğrenme Yapay Zeka ve Performans Destek Sistemleri Performans Değerlendirme Teknikleri Bilgi Yönetimi ve İK İKY Uygulamaları ve Metaverse'teki Uygulamaları Geleceğin İK Teknoloji Trendleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, Temel bir yönetim işlevi olarak dijital İK'nın stratejik önemini kavrar. 2) Kuruluşların İK departmanının yeni rolünü, süreçlerini, fonksiyonlarını ve işleyişini tanımlarlar 3) Yöneticilerin ve İK uzmanlarının günümüzün dijital dünyasında oynadıkları ilgili roller hakkında bir farkındalık geliştirebilirler 4) Dijital İK işlevinin kritik bileşenlerini ve her bileşenin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlarlar 5) Stratejinin uygulanmasını ve insan kaynakları uygulamalarını dijital iş ortamlarında uyumlu hale getirmenin önemini anlarlar 6) Dijital İK politikalarını uygulama ve rekabet avantajı elde etme ihtiyaçlarını tanımlarlar 7) Organizasyondaki insanların değerini artırmak için kullanılabilecek dijital platformlar için politika ve uygulamalar geliştirmede etkinliği artırabilirler 8) Derste kazanılan dijital İK ilke ve tekniklerini, başlıca İK konularının tartışılmasına ve farklı vaka problemlerinin çözümüne uygularlar 9) Başlıca İK teknolojilerinin her biri hakkında pratik bilgiler, gerçek dünya vaka çalışmaları, ipuçları ve araçlar, tavsiyeler ve ek kaynaklar elde ederler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma | |
2) | HRM ve Dijitalleşmeye Giriş Teknoloji ve İnsan Kaynaklarına Etkisi Teknoloji İnsan Kaynakları Uygulamalarını Nasıl Yeniden Tanımladı? | |
3) | Dijital İnsan Kaynaklarında Teknoloji Trendleri Sosyal Medya Teknolojileri ve İnsan Kaynaklarına Yönelik Kullanımları | |
4) | HRM 4.0 - İK Departmanının Dijital Dönüşümü Dijital İK Stratejisi ve Dönüşümü Stratejik Bir Araç Olarak İK Teknolojisi İK Dönüşümünün Aşamaları Başarılı Dijital İK için Faktörler | |
5) | Yetkinlikler ve Roller Dijital Devrim, Dijital Yeterliliklerle Eşit mi? Çalışanların Yeterliliklerinden Beklediklerimiz | |
6) | İK Analitiği nedir? Dijital İK Stratejisinde İnsan Analitiği Ödev Teslim | |
7) | Dijital İşe Alım, Yerleştirme ve Yetenek Yönetimi E-İşe Alım ve E-Yerleştirme | |
8) | Çalışan Testi ve Seçiminin Dijitalleştirilmesi Test ve Seçim Teknolojilerinin Temelleri Çevrimiçi ve Görüntülü Mülakat | |
9) | İnovasyon 4.0 Çağında Bilgi İçin Bireysel ve Örgütsel Öğrenme Öğrenmenin Dijital Dönüşümü Örgütsel Eğitim İçin Çıkarımlar | |
10) | Performans Yönetimi, Yapay Zeka & Performans Destek Sistemlerinin ve Performans Değerlendirme Tekniklerinin Dijitalleştirilmesi | |
11) | Tasarım Düşüncesi Nedir? İK Çalışan Deneyiminde Tasarım Düşüncesini Kullanma | |
12) | Çalışanları Elde Tutma, Bağlılık ve Kariyerlerini Dijital Teknolojilerle Yönetme Yapay Zeka ve Çalışan Devirini ve Bağlılığını Yönetme | |
13) | Endüstri 4.0 ve İK Liderliğinin Ortaya Çıkan Zorlukları İKY Uygulamaları ve Metaverse'teki Uygulamaları Proje Teslim | |
14) | Geleceğin İşyeri Trendleri Geleceğin İK Teknoloji Trendleri | |
15) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Ek bir kaynağa gerek duyulmamaktadır. - No additional source is required. |
Diğer Kaynaklar: | Cantoni, F., & Mangia, G. (Eds.). (2018). Human resource management and digitalization. Routledge. Waddill, D. D. (2018). Digital HR: A guide to technologyenabled human resources. Society For Human Resource Management. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | ||||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | ||||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | ||||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | ||||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | ||||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | ||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | ||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Proje | 8 | 30 |
Ödevler | 8 | 25 |
Final | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü | 115 |