Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS106 | ||||
Ders İsmi: | Veri Yapıları ve Algoritmalar | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU | ||||
Dersi Veren(ler): | Mustafa SUNDU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, programlamanın temel kavramlarını öğrenmek, veri yapıları ve algoritmalar hakkında derin bir bilgiye sahip olmak ve aynı zamanda uygun veri yapısını nasıl seçeceğinizi öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | Ders, algoritmaların veri yapılarının tasarımına bağlı olduğu, bazı yapıların ve algoritmaların aynı görev için diğerlerinden nasıl daha verimli olduğu gibi algoritmaların tasarlanmasıyla ilgili temel fikirleri kapsar. Programlama için geçerli olacak verilerin depolanması, sıralanması ve aranması gibi temel görevler ele alınacaktır. Diziler, listeler, kuyruklar, yığınlar ve ağaçlar gibi bazı temel veri yapıları ele alınacak ve daha sonra bir dizi farklı arama ve sıralama algoritmasında kullanımlarını öğrenmek hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veri yapıları ve algoritma kavramlarını bilir 2) Pseudo dili ve akış şemalarını bilir. 3) Bir problemi çözmek için Pseudo dili veya akış şemalarıyla algoritmalar geliştirir. 4) Herhangi bir veri yapısına uygun algoritmayı uygular |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Algoritmalara ve Veri Yapılarına Giriş | Aktif Öğrenme |
2) | Veri modelleri ve yapıları | |
3) | Değişken, Değer Aktarma ve Atama Kavramı | |
4) | Pseudo dili ve Akış Şeması Yazılımı | |
5) | Diziler, Yineleme, Değişmezler | |
6) | Aritmetik işlemler | |
7) | Sıralama Algoritmaları | |
8) | Arama Algoritmaları | |
9) | listeler | |
10) | Kuyruk ve Yığın | |
11) | Ağaçlar | |
12) | Grafikler | |
13) | İndeksli Dosyalama, Veri Saklama ve Veri Sıkıştırma | |
14) | Yıkıcı Kavramlar |
Ders Notları / Kitaplar: | - Anany Levitin, 2012. Introduction to The Design & Analysis of Algorithms. Pearson. - Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 1 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 1 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Laboratuvar | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 136 |