MAT102 Mathematics for Social Sciences 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MAT102
Ders İsmi: Sosyal Bilimler için Matematik 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET FATİH UÇAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. Fatih Uçar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Matematik evrensel bir dildir. Bu nedenle herhangi bir alanda ortaya çıkan problemin matematiksel modelinin kurulup çözülmesi son derece önemlidir. Bundan dolayı asıl amacımız temel matematik bilgilerini vermek, matematiksel düşünceyi geliştirmek ve günümüzde işletme iktisat yöneticisinin karşılaştığı karmaşık problemleri sistematik bir mantık ile analiz edebilen ve gerekli
hallerde bazı teknikleri uygulayarak çözüm araştırabilecek kadar matematik bilgisine sahip bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders integral ve iktisattaki uygulamaları, lineer denklem sistemlerinin çözüm teknikleri ve bazı kısıtlar altında bir fonksiyonun almış olduğu max ve min değerlerin belirlenmesi gibi konuları kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Matematikte bulunan temel kavramları anlamak ve sayılar ile işlemler yapabilmek
2) Matematiği İktisadi ve İdari Bilimler alanında uygulayabilmek
3) Analitik düşünmeyi öğrenebilmek.
4) İş yaşamında karşılaşılan sayıları anlayabilmek ve yorumlayabilmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Belirsiz İntegral
2) Integral Kuralları
3) Yerine Koyma Yöntemi
4) Belirli İntegral ve Kalkülüsün Temel Problemi
5) Eğri Arasında Kalan Alan ve Ortalama Değer
6) İntegralin İktisattaki Uygulamaları
7) Çarpanlarına Ayırma ve Kısmi İntegral Yöntemleri
8) İki değişkenli Lineer Denklem Sistemleri
9) Lineer Denklem Sistemleri ve Birleşik Matris
10) Gauss-Jordan Eleminasyon Metodu ve Matrislerde Genel İşlemler
11) Determinant ve Bir Kare Matrisin Tersi
12) Matris Denklemleri ve Leontief Girdi-Çıktı Analizi
13) Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Bir Fonksiyonun Yerel Max ve Min Değeri
14) Bir Fonksiyonun Mutlak Max ve Min Değeri ve Lagrange Çarpanı
15) Final Haftası
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Calculus, For Business, Economics, and The Social and Life Sciences. Laurence
D.Hoffmann, Gerald L.Bradley. 10th Edition, McGraw Hill

College Mathematics for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences.
Raymond A. Barnett, Michael R. Ziegler and Karl E. Byleen. 13th Ed., Pearson.
Diğer Kaynaklar: Calculus, For Business, Economics, and The Social and Life Sciences. Laurence
D.Hoffmann, Gerald L.Bradley. 10th Edition, McGraw Hill

College Mathematics for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences.
Raymond A. Barnett, Michael R. Ziegler and Karl E. Byleen. 13th Ed., Pearson.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 2 42
Uygulama 14 1 2 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 1 14
Ara Sınavlar 1 10 1.5 11.5
Final 1 10 1.5 11.5
Toplam İş Yükü 121