MYO004 Oyun Geliştirmeye Girişİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO004
Ders İsmi: Oyun Geliştirmeye Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. RAMAZAN ŞEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Oyun geliştirme kültürünün tanıtılmasıyla Unity oyun motoru kullanılarak oyun geliştirme yöntemleri takip edilerek oyun geliştirme deneyimi edinilmesi
Dersin İçeriği: Oyun tanımı, oyun tarihi, oyun ekipleri, oyun mimarisi tasarımı, Unity oyun motoru kullanımı, oyunlarda fizik motoru, oyunlarda girdi çıktı ilişkisi, temel oyun programlama, oyun geliştirme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Oyun geliştirme tarihini bilir
2) Oyun mimarisi tasarlayabilir
3) Unity oyun motoruyla proje geliştirebilir
4) Oyun ile alakalı birimleri ihtiyacına göre seçebilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Oyun Tarihi
2) Ekipler ve İşleyişler
3) Oyun Tasarımı
4) Unitye Giriş
5) Unity Temel Sınıflar
6) Oyun Mimarisi
7) Girdi Çıktı Sistemi
8) Ara Sınav
9) Kaydetme Sistemi
10) Oyunlarda Matematik
11) Fizik Motoru ve Çarpışmalar
12) Grafik
13) Yararlı Unity Paketleri
14) İleri Oyun Konuları
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Kan Ter ve Pikseller: Video Oyun Yapımcılığının Arkasındaki Çalkantılı ve Zafer Dolu Hikayeler, Jason Schreier, İthaki Yayınları
Unity 3D İle Oyun Programlama - Timuçin Hatipoğlu
Kodlab Yayınları
Uygulamalarla Unity 3d İle Oyun Geliştirme - Mehmet Ünsal
Abaküs Kitap

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir.
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır.
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar.
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir.
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir.
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar.
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir.
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır.
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir.
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir.
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 2
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 2
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 2
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 3
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 3
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 3
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 2
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 2
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 3
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 3
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 3
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 3
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar 14 14
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 14
Toplam İş Yükü 80