Bilgisayar Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO004 | ||||
Ders İsmi: | Oyun Geliştirmeye Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RAMAZAN ŞEN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Oyun geliştirme kültürünün tanıtılmasıyla Unity oyun motoru kullanılarak oyun geliştirme yöntemleri takip edilerek oyun geliştirme deneyimi edinilmesi |
Dersin İçeriği: | Oyun tanımı, oyun tarihi, oyun ekipleri, oyun mimarisi tasarımı, Unity oyun motoru kullanımı, oyunlarda fizik motoru, oyunlarda girdi çıktı ilişkisi, temel oyun programlama, oyun geliştirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Oyun geliştirme tarihini bilir 2) Oyun mimarisi tasarlayabilir 3) Unity oyun motoruyla proje geliştirebilir 4) Oyun ile alakalı birimleri ihtiyacına göre seçebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dijital Oyun Tarihi | |
2) | Ekipler ve İşleyişler | |
3) | Oyun Tasarımı | |
4) | Unitye Giriş | |
5) | Unity Temel Sınıflar | |
6) | Oyun Mimarisi | |
7) | Girdi Çıktı Sistemi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kaydetme Sistemi | |
10) | Oyunlarda Matematik | |
11) | Fizik Motoru ve Çarpışmalar | |
12) | Grafik | |
13) | Yararlı Unity Paketleri | |
14) | İleri Oyun Konuları | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kan Ter ve Pikseller: Video Oyun Yapımcılığının Arkasındaki Çalkantılı ve Zafer Dolu Hikayeler, Jason Schreier, İthaki Yayınları Unity 3D İle Oyun Programlama - Timuçin Hatipoğlu Kodlab Yayınları Uygulamalarla Unity 3d İle Oyun Geliştirme - Mehmet Ünsal Abaküs Kitap |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 2 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 2 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 2 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 2 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 80 |