OPT304 Gözlük ve Cam Teknolojileriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OPT304
Ders İsmi: Gözlük ve Cam Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HATİCE GÜREL ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğretim Görevlisi Hatice GÜREL ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; gözlük camları ve gözlük camlarının üretimindeki teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği: Gözlük cam çeşitleri, gözlük camlarının üretim aşamaları ve gözlük cam aberasyonları, gözlük camlarındaki teknolojik gelişmeler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gözlük cam çeşitlerini bilir ve özelliklerini açıklar.
2) Gözlük hammaddeleri hakkında bilgi sahibi olur.
3) Gözlük cam üretim aşamalarını açıklar.
4) Aberasyon kavramını öğrenir.
5) Mercek tasarımları hakkında bilgi sahibi olur.
6) Gözlük camı ile ilgili güncel gelişmeleri öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, Eski Çağ ‘da Fizik Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
1) Oryantasyon-Gözlük camları ve özellikleri 'Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri
2) Cam çeşitleri ve sınıflandırılması 'Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri
3) Odak sayısına göre mercekler (Monofokal, Bifokal Mercekler) 'Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri
4) Odak sayısına göre mercekler (Trifokal, Progressive Mercekler) 'Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri
5) Ham maddesine göre mercekler (Mineral Mercekler) 'Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri
6) Ham maddesine göre mercekler (Organik Mercekler) 'Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri
7) Gözlük camı üretim aşamaları Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri
8) Ara Sınav (Vize)
9) Mercek Tasarımları (Fotokromatik Mercek Tasarımları, Gözlük Merceklerinde İnceltme) 'Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri
10) Mercek Tasarımları (Asferik Mercek Tasarımları) 'Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri
11) Lentiküler Lensler 'Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri
12) Mercek aberasyonları 'Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri
13) Cam ile ilgili güncel bilgiler ve kullanım alanları 'Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri
14) Cam ile ilgili güncel bilgiler ve kullanım alanları 'Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: 1.'Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları
2. Optisyenin Eğitim El Kitabı, McCLEARY D. S., 2014, NOBEL Tıp Kitapevleri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. 1 1 1 1 1 1
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. 1 1 1 1 1 1
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . 3 3 3 3 3 3
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. 2 2 2 2 2 2
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. 1 1 1 1 1 1
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. 1 1 1 1 1 1
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 1 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. 3
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. 3
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. 3
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. 2
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. 1
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . 3
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. 2
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. 3
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. 2
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 20
Sunum 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 32
Laboratuvar 4 8
Arazi Çalışması 15 31
Final 13 13
Toplam İş Yükü 84