Fizyoterapi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM101 | ||||
Ders İsmi: | Anatomi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AHMET TAHA DEMİRBAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Ahmet Taha Demirbaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için bu dersin amacı; İnsan vücudunun yapısı, morfolojisi ve sistemleri ile ilgili anatomik bilgi ve becerilerin kazanılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Tıbbi terminoloji, temel anatomik kavramlar, lokomotor sistem anatomisi, kardiyovasküler sistem anatomisi, solunum sistemi anatomisi, sindirim sistemi anatomisi, ürogenital sistem anatomisi, sinir sistemi anatomisi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Anatomiye giriş ve temel kavramlar, hücre ve dokuların özelliklerinin öğrenilmesi II. Kemiklerin yapısı ve sınıflandırılması, eklemlerin yapısı ve sınıflandırılmasının öğrenilmesi III. Kas sisteminin özellikleri ve sınıflandırılması, kasların yardımcı elemanlarının öğrenilmesi IV. Kalp ve damarların anatomik yapısı, kalbin çalışma mekanizmasının öğrenilmesi V. Üst solunum yolu organları ve alt solunum yolu organlarının öğrenilmesi, solunumun fonksiyonu ve mekanizmasının öğrenilmesi VI. Sindirim sistemi organlarının öğrenilmesi, eklenti organları ve fonksiyonlarının öğrenilmesi VII. Üriner sistem organlarının öğrenilmesi, böbrek fonksiyonlarının öğrenilmesi VIII. Erkek iç ve dış genital organlarının öğrenilmesi, kadın içi ve dış genital organlarının öğrenilmesi IX. Merkezi sinir sistemini oluşturan organların öğrenilmesi X. Periferik sinir sistemini oluşturan organların öğrenilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri Anatomi Nedir? Hücre ve Doku Anatomisi İskelet Sistemi ve Eklemler Anatomisi Kas Sistemi Anatomisi Dolaşım Sistemi Anatomisi I Dolaşım Sistemi Anatomisi II Solunum Sistemi Anatomisi Sindirim Sistemi Anatomisi I Sindirim Sistemi Anatomisi II Üriner Sistem Anatomisi Erkek Genital Sistem Anatomisi Kadın Genital Sistem Anatomisi Sinir Sistemi Anatomisi I Sinir Sistemi Anatomisi II | Verilen kaynaklardan konuların dersten önce okunması, öğrencilerin dersi daha iyi anlayabilmesini sağlayacaktır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Yıldırım, M. (2002). Sağlık Yüksek Okulları İçin Resimli İnsan Anatomisi. Nobel Tıp Kitabevleri. Vural, F. (2018). İnsan Anatomisi. Akademi Basın Ve Yayıncılık. Yıldırım, M. (2018). Sağlık Bilimlerinde Anatomi Atlası. Nobel Tıp Kitabevleri Vural, F. (2018). Anatomi Atlası. Akademi Basın Ve Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Anatomi, Sağlık Bilimleri Fakültesi Ve Yüksek Okulları İçin, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019 |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | |||||||||||||||
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |||||||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |||||||||||||||
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |||||||||||||||
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 1 |
2) | Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisine sahiptir. | 1 |
3) | Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
4) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 1 |
5) | Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 1 |
6) | Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 |
11) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
12) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 1 |
13) | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
14) | Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 1 |
15) | Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | 20 | 40 | ||
Final | 1 | 10 | 10 | 20 | 40 | ||
Toplam İş Yükü | 80 |