Ameliyathane Hizmetleri (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM031 | ||||
Ders İsmi: | Temel Bilgisayar Becerileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RAMAZAN ŞEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör Gülşen ÇAKAR KARACA | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; aktif bilgisayar kullanıcısı olabilmeyi sağlamak, bilişim sistemleri hakkında temel bilgileri öğretmek, işletim sistemi ve ofis uygulama programlarının (MS Offıce: Word, Excel, PowerPoint) temel seviyede kullanım becerilerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bilgiye ulaşma yöntem ve tekniklerinin incelenmesi ve bunların kullanım becerisinin kazanılması “Bilgi ve İletişim Sistemleri Okuryazarlığı” dersi kapsamındadır. Bilgi, Bilişim, Bilgisayar, Teknolojik Gelişim gibi bilgi teknolojilerine yönelik temel kavramlar, mesleki kavram ve uygulamalar, programlama dilleri ile güncel yazılım (Word, Excel, Power Point) uygulamaları temel ders içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgi ve İletişim Sistemleri Okuryazarlığı ile ilgili temel kavramları bilir 2) Bilgisayarın temel yapılarını ve işleyişini bilir. 3) Bilgisayarı oluşturan temel donanımları tanır. Bunlarla ilgili gelişmeleri izleyebilir. 4) Windows işletim sisteminin güncel sürümlerinde çalışabilir. 5) Ofis yazılımlarının güncel versiyonlarını iyi düzeyde kullanabilir. 6) Belge hazırlayabilir, grafiksel anlatım ve görsel sunum yapabilir, verileri analiz edebilir. 7) Internet araçlarını ve bilgiye ulaşma tekniklerini kullanabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknolojinin gelişimi ve bilgisayar ve bilgisayarla ilgili temel kavramlar. | - |
2) | İletişim tanımı, geçmişten günümüze iletişim yolları ve teknoloji çağında elektronik posta yazımı. | - |
3) | Word programına giriş. Word ara yüzünü tanıma, yeni dokuman hazırlama, yazım kuralları ve önemi. | - |
4) | Word Programı’n da paragraf nedir, nasıl oluşturulur? (Sayfa numarası kullanma, stil, doküman içinde dolaşma) | - |
5) | Word Programı’nda içindekiler bölümünün oluşturulması | - |
6) | Word'de uygulamalar (Nesne ekleme) ve özgeçmiş oluşturma ve genel tekrar | - |
7) | Ara Sınav | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | PowerPoınt Sunum nedir, Powerpoint programına genel bakış ve PowerPoınt ara yüzünü tanıma. | - |
10) | Powerpoint ile hızlı sunum hazırlama tekniklerini öğrenme. | - |
11) | Powerpoint ile tablo, grafik ve akıllı şekilleri kullanmak. | - |
12) | Powerpoint ile slayt geçişleri ve nesne animasyonları uygulamayı öğrenmek. | - |
13) | Excel programına genel bakış ve Excel ara yüzünü kavrama. | - |
14) | Excel ile tablo, grafik oluşturma, excel formüllerine giriş, basit 4 işlem uygulamaları. | - |
15) | Final sınavı | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Arat, T., Ergül, N. (2011). Temel Bilgisayar Eğitimi, Eğitim Kitabevi Yayınları. Köse, Mustafa Necati. (2006). Bilgisayar: Temel Ders Kitabı. Ankara, MEB. Iltır, C. (2008). Office 2007. Pusula Yayıncılık ve İletişim. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili teorik bilgiye ve uygulama ve alanıyla ilgili öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alıp çözüm geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Alanıyla ilgili görev hak ve sorumlulukları içeren mevzuata hakimdir. | |||||||||||||||
3) Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili tıbbi terimlerin bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) İdeal ameliyathane ortamı ile ilgili bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
5) Cerrahi teknikleri, ameliyathanede kullanılan araç ve malzemelerin bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||
6) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır. Ekip çalışması bilincine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||||
7) Ameliyathanenin ve ameliyat ekibinin aseptik hazırlıklarını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||||
8) Sepsi-antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, kontaminasyonla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |||||||||||||||
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | |||||||||||||||
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
14) Operasyon ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |||||||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili teorik bilgiye ve uygulama ve alanıyla ilgili öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alıp çözüm geliştirme becerisine sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili görev hak ve sorumlulukları içeren mevzuata hakimdir. | |
3) | Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili tıbbi terimlerin bilgisine sahiptir. | |
4) | İdeal ameliyathane ortamı ile ilgili bilgi sahibidir. | |
5) | Cerrahi teknikleri, ameliyathanede kullanılan araç ve malzemelerin bilgisine sahiptir. | |
6) | Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır. Ekip çalışması bilincine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini yürütür. | |
7) | Ameliyathanenin ve ameliyat ekibinin aseptik hazırlıklarını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. | |
8) | Sepsi-antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, kontaminasyonla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahiptir. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |
10) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | |
11) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Operasyon ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 48 |