SHM027 Sanat Tarihiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM027
Ders İsmi: Sanat Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. KADRİYE UZUN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör Gülşen ÇAKAR KARACA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sanatın ve Sanat Tarihi kavramlarının önemini kavrayabilecek, Türk sanatının tarihsel gelişiminin doğru yorumlanmasını ve kültürel mirasımızın tarihimizi doğru yorumlamada ne kadar önem taşıdığını anlayabilecek ve bu mirasa sahip çıkmanın evrensel bir değere sahip olduğunu kavrayabilecektir.
Dersin İçeriği: Sanat nedir, sanatın amacı nedir, sanatı etkileyen ve oluşturan faktörler nelerdir? Sanat Tarihi niçin önemlidir ve gereklidir? Uygarlık tarihi ve kültürünün gelişimi, Türk sanatının oluşum ve gelişim süreçleri, Türk-İslam devletlerinde sanat-mimari ve kültür, Rönesans Dönemi resim sanatının gelişimi, Çağdaş sanat akımları ve bu akımların sanat üzerindeki etkileri, Türk süsleme ve el sanatlarının gelişim süreci ve kültürel varlıklarımız.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sanat eserlerinin genel üsluplarını değerlendirebilir
2) Sanat dönemlerinin özelliklerini açıklayabilir
3) Farklı medeniyetlerin ve dönemlerin mimari ve sanatsal özelliklerini ayırt edebilir
4) Sanat eserini tanımlarken, çözümlerken, yorumlarken ve yargılarken eleştirel düşünme becerilerini kullanabilir
5) Sanat eserinin hisleri, duyguları ve estetik tepkiyi nasıl harekete geçirdiğini açıklayabilir
6) Sanat eserinde sosyal ve kültürel inanışların etkisini yorumlayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanat Nedir, Sanat Eseri Nedir, Sanat Tarihi Nedir? Sanat Tarihinin İlişkili Olduğu Bilim Dalları, Sanatın Oluşumunu Etkileyen Faktörler -
2) Tarih Öncesi Dönem Özellikleri Ve Dönemin Sanatı, Sanat Eserleri -
3) İslamiyet Öncesi Türk Devletleri’nde Kültür, Sanat Ve Uygarlık -
4) Mezopotamya Uygarlıkları, Sanatı Ve Eserleri -
5) Mısır Uygarlığı, Sanatı, Mimarisi Ve Eserleri -
7) Ara sınav -
8) Ara sınav -
9) Mitoloji Nedir? Yunan Mitolojisi Hakkında Bilgi, Eserlerle Yunan Mitolojisinde Tanrılar Ve Görevleri -
10) Unesco Dünya Miras Listesi Nedir Ve Unesco Dünya Miras Listesine Dahil Edilmiş Türkiye'deki Varlıklarımız Nelerdir? -
11) Unesco Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi Nedir Ve Listeye Dahil Edilmiş Türkiye'deki Varlıklarımız Nelerdir? -
12) Rönesans Resim Sanatı Tarihi, Özellikleri Ve Bazı Sanatçıların Eserleri -
13) Minyatür Sanatı Nedir? Türk Minyatür Sanatının Özellikleri Ve Minyatür Örnekleri -
14) Mimar Sinan Kimdir? Mimar Sinan’ın Hayatı Ve Eserleri -
15) Fınal Sınavı -
16) Fınal Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: ASLANAPA, Oktay (1993). Türk Sanatı El Kitabı. İstanbul: İnkılap Kitabevi Yayın Sanayi ve Tic. A.Ş.
ASLANAPA, Oktay (1977). Yüzyıllar Boyunca Türk Sanatı. MEB Devlet Kitapları.
BERK Nurullah, TURANİ Adnan (1981). Başlangıcından Bugüne Türk Resim Sanatı Tarihi. Ankara: Tiglat Yayınları.
GOMBRICH, Ernst (1999). Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları.
GRABAR, Oleg (1998). İslam Sanatının Oluşumu, Çev. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
KUBAN, Doğan (2007). Osmanlı Sanatı, Yem Yayınları
ÖZTÜRK, İsmail (1994). Geleneksel Türk El Sanatlarına Giriş. Ankara: Özdemir Basım, Yayım ve Dağıtım.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 30
Ödevler 1 4
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 40