SHM027 Sanat Tarihiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM027
Ders İsmi: Sanat Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. KADRİYE UZUN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör Gülşen ÇAKAR KARACA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sanatın ve Sanat Tarihi kavramlarının önemini kavrayabilecek, Türk sanatının tarihsel gelişiminin doğru yorumlanmasını ve kültürel mirasımızın tarihimizi doğru yorumlamada ne kadar önem taşıdığını anlayabilecek ve bu mirasa sahip çıkmanın evrensel bir değere sahip olduğunu kavrayabilecektir.
Dersin İçeriği: Sanat nedir, sanatın amacı nedir, sanatı etkileyen ve oluşturan faktörler nelerdir? Sanat Tarihi niçin önemlidir ve gereklidir? Uygarlık tarihi ve kültürünün gelişimi, Türk sanatının oluşum ve gelişim süreçleri, Türk-İslam devletlerinde sanat-mimari ve kültür, Rönesans Dönemi resim sanatının gelişimi, Çağdaş sanat akımları ve bu akımların sanat üzerindeki etkileri, Türk süsleme ve el sanatlarının gelişim süreci ve kültürel varlıklarımız.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sanat eserlerinin genel üsluplarını değerlendirebilir
2) Sanat dönemlerinin özelliklerini açıklayabilir
3) Farklı medeniyetlerin ve dönemlerin mimari ve sanatsal özelliklerini ayırt edebilir
4) Sanat eserini tanımlarken, çözümlerken, yorumlarken ve yargılarken eleştirel düşünme becerilerini kullanabilir
5) Sanat eserinin hisleri, duyguları ve estetik tepkiyi nasıl harekete geçirdiğini açıklayabilir
6) Sanat eserinde sosyal ve kültürel inanışların etkisini yorumlayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanat Nedir, Sanat Eseri Nedir, Sanat Tarihi Nedir? Sanat Tarihinin İlişkili Olduğu Bilim Dalları, Sanatın Oluşumunu Etkileyen Faktörler -
2) Tarih Öncesi Dönem Özellikleri Ve Dönemin Sanatı, Sanat Eserleri -
3) İslamiyet Öncesi Türk Devletleri’nde Kültür, Sanat Ve Uygarlık -
4) Mezopotamya Uygarlıkları, Sanatı Ve Eserleri -
5) Mısır Uygarlığı, Sanatı, Mimarisi Ve Eserleri -
7) Ara sınav -
8) Ara sınav -
9) Mitoloji Nedir? Yunan Mitolojisi Hakkında Bilgi, Eserlerle Yunan Mitolojisinde Tanrılar Ve Görevleri -
10) Unesco Dünya Miras Listesi Nedir Ve Unesco Dünya Miras Listesine Dahil Edilmiş Türkiye'deki Varlıklarımız Nelerdir? -
11) Unesco Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi Nedir Ve Listeye Dahil Edilmiş Türkiye'deki Varlıklarımız Nelerdir? -
12) Rönesans Resim Sanatı Tarihi, Özellikleri Ve Bazı Sanatçıların Eserleri -
13) Minyatür Sanatı Nedir? Türk Minyatür Sanatının Özellikleri Ve Minyatür Örnekleri -
14) Mimar Sinan Kimdir? Mimar Sinan’ın Hayatı Ve Eserleri -
15) Fınal Sınavı -
16) Fınal Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: ASLANAPA, Oktay (1993). Türk Sanatı El Kitabı. İstanbul: İnkılap Kitabevi Yayın Sanayi ve Tic. A.Ş.
ASLANAPA, Oktay (1977). Yüzyıllar Boyunca Türk Sanatı. MEB Devlet Kitapları.
BERK Nurullah, TURANİ Adnan (1981). Başlangıcından Bugüne Türk Resim Sanatı Tarihi. Ankara: Tiglat Yayınları.
GOMBRICH, Ernst (1999). Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları.
GRABAR, Oleg (1998). İslam Sanatının Oluşumu, Çev. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
KUBAN, Doğan (2007). Osmanlı Sanatı, Yem Yayınları
ÖZTÜRK, İsmail (1994). Geleneksel Türk El Sanatlarına Giriş. Ankara: Özdemir Basım, Yayım ve Dağıtım.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 30
Ödevler 1 4
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 40