Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM025 | ||||
Ders İsmi: | Sağlıkta İletişim | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KARABIYIK | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. MERVE KARABIYIK |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık hizmetlerinde olası iletişim çatışmalarını önlemek ve sağlık personeli ve hasta arasındaki etkin iletişimi sağlayabilmek için gerekli olan iletişim yöntemlerini değerlendirmek. Sağlık iletişimi alanındaki gelişmeleri değerlendirebilmek ve medyanın sağlık iletişimindeki rolünü tartışabilmek. |
Dersin İçeriği: | İletişim kavramı, beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim teknikleri, hasta psikolojisi, iletişimi bozan unsurlar, hasta yakınları ve özel hastalarla iletişim, sağlık okuryazarlığı ve sağlık iletişiminde kampanya süreci. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişimle ilgili temel kavramları tanımlar. 2) Etkili iletişim kurabilmek için sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini kullanır ve yorumlar. 3) Sağlık iletişimi kavramı ve disiplinler arası olarak sağlık iletişiminin önemini açıklar. 4) Hasta psikolojisini ve hastaların geçirdikleri evreleri bilir ve bu evrelerde etkili iletişim tekniklerini kullanır. 5) Sağlık kurumlarında kullanılan kurumsal iletişim tekniklerini ve bu iletişim tekniklerinin hangi departmanlar tarafından gerçekleştirdiğini bilir ve bu teknikleri uygular. 6) Sağlık okuryazarlığı kavramını bilir ve mesleki literatür taraması yapar. 7) Sağlık iletişiminde medyanın önemini bilir ve medyayı etik değerlere uygun bir şekilde kullanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş, Genel Kavramlar, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri | |
2) | İletişim Kavramı ve İletişim Süreci | |
3) | Beden Dili, Sözlü ve Sözsüz İletişim | |
4) | Sağlık ve Hastalık Kavramı, Hasta Psikolojisi ve Hasta İletişiminde Sözel İletişim Tarzları | |
5) | Hasta Hakları, Hasta Memnuniyetsizliği ve Olası Sonuçları | |
6) | Hasta Yakınlarıyla ve Özel Hastalarla İletişim | |
7) | Genel Değerlendirme ve Vizeye Hazırlık | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Sağlık hizmetleri tanımı, sağlık sistemleri, sınıflandırması ve düzeyleri, koruyucu sağlık hizmetleri, sağlığın geliştirilmesi ve Türk sağlık sistemi hakkında genel bilgi | |
10) | Koruyucu sağlık hizmetleri ve sağlığın geliştirilmesinde sağlık iletişinin etkisiyle ilgili çalışmaların incelenmesi | |
11) | Sağlık okuryazarlığı kavramı ve sağlık iletişiminin bu alandaki etkisi | |
12) | Sunum Ödevi-Sağlık İletişiminde Olumlu ve Olumsuz Davranış Örnekleri/Makale/Sağlık İletişimi Kampanya Süreci Projesi | |
13) | Sunum Ödevi-Sağlık İletişiminde Olumlu ve Olumsuz Davranış Örnekleri/Makale/Sağlık İletişimi Kampanya Süreci Projesi | |
14) | Sunum Ödevi-Sağlık İletişiminde Olumlu ve Olumsuz Davranış Örnekleri/Makale/Sağlık İletişimi Kampanya Süreci Projesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Dr. Yüksek Demirel , Sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim, Güneş Kitapevi-2016. Prof. Dr. Ayla Okay, Sağlık İleitşimi, Derin yayınları, 2017. Prof. Dr. Erkan Yüksel (ed.), Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Dr. Yüksek Demirel , Sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim, Güneş Kitapevi-2016. Prof. Dr. Ayla Okay, Sağlık İleitşimi, Derin yayınları, 2017. Prof. Dr. Erkan Yüksel (ed.), Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | |||||||||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |||||||||||||||
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | |||||||||||||||
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | |||||||||||||||
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | |||||||||||||||
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | |||||||||||||||
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | |
2) | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | |
3) | Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | |
4) | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
7) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
8) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
10) | Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | |
11) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | |
12) | Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | |
13) | Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | |
14) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | |
15) | Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 4 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 38 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 |