Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM024 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AYŞEGÜL HÜLCEN DÖNMEZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Ayşegül Hülcen DÖNMEZ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık sektörünün ihtiyaçları doğrultusunda, sektörün süreçlerine hakim, sağlık politikası, kalite, sağlık sistemleri ve yönetim uygulamaları hakkında bilgili yetişmiş insan kaynağı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Yönetim, sağlık hizmetleri, sağlık sistemleri, Türkiye'de sağlık hizmetlerinin gelişimi, hastanelerin tanımı ve özellikleri, sağlık hizmetleri finansmanı, sağlık işletmelerinde pazarlama, insan kaynakları, halkla ilişkiler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetim kavramını, tarihini ve güncel uygulama alanlarını bilir. 2) Sağlığın belirleyicilerini bilir, sağlık hizmetlerini tanımlar ve sınıflandırır. 3) Hastanelerin özelliklerini, işlev ve sınıflandırmasını bilir. 4) Sağlık hizmetlerinde finansman yöntemlerini bilir. 5) Sağlık hizmetlerinde insan kaynakları, halkla ilişkiler ve iletişim konularını bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgiler | |
2) | Yönetimin tanımı, tarihçesi ve yönetimin fonksiyonları. | |
3) | Liderlik ve Liderlik teorileri | |
4) | Sağlık ve sağlık hizmetlerinin özellikleri, sınıflandırılması, sağlık sistemleri. | |
5) | Türkiye'de sağlık hizmetleri, gelişimi ve örgütlenmesi | |
6) | Vize Öncesi Hazırlık | |
7) | Vize Haftası | |
8) | Sağlık Hizmetleri Finansmanı | |
9) | Hastanelerin tanımı, özellikler ve sınıflandırılması | |
9) | Sağlık işletmelerinde kuruluş çalışmaları | |
10) | Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama | |
11) | Sağlık Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Genel Değerlendirme/ Final Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Sağlık İşletmeleri Yönetimi-Dilaver Tengilmoğlu, Oğuz Işık, Mahmut Akbolat, Nobel Akademik Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Sağlık İşletmeleri Yönetimi-Dilaver Tengilmoğlu, Oğuz Işık, Mahmut Akbolat, Nobel Akademik Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 58 |