SHM022 Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkilerİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM022
Ders İsmi: Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. DİLEK KOLCA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Dilek KOLCA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste sağlık kurumlarında halkla ilişkilerin yeri, halkla ilişkiler örgütlenmesi, sağlık işletmelerinin hizmet ettiği toplumu ve personelini tanıması, işletmeyi topluma tanıtması, pazarlama süreçleri ve yöntemleri incelenmektedir. Dersin amacı, halkla ilişkiler disiplinine yönelik kavramların ve uygulamaların sağlık işletmeleri perspektifinden açıklanmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilerin halkla ilişkiler sürecini ve uygulamalarını anlama ve halkla ilişkilerin gelişimi, ilgili alanları ile sağlık sektörünün ilişkilendirmesini içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Halkla ilişkilerin temel kavram ve tanımlamalarını anlayabilir,
2) İşletme yönetiminde halkla ilişkilerin rolünü kavrayabilir,
3) Dünyada ve Türkiye’de sağlık sektöründe halkla ilişkilerin rolünü bilir,
4) Hastanelerin halkla ilişkiler departmanında çalışan kişilerin sahip olması gereken özellikleri öğrenir,
5) Sağlık kurumlarında halkla ilişkiler uygulamalarındaki var olan sorunları kavrayabilme ve çözüm önerisinde bulunabilir,
6) Sağlık kurumlarında reklamın halkla ilişkiler faaliyeti üzerindeki katkısını kavrayabilir,
7) Sağlık kurumlarında halkla ilişkiler faaliyeti olarak sosyal sorumluluğun önemi kavrar,

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Amacı, Yöntemi, Kaynakları Hakkında Genel Bilgiler
2) Halkla İlişkiler Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
3) Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Diğer Alanlar
4) Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler İhtiyacını Ortaya Çıkaran Nedenler
5) Halkla İlişkilerde İzlenen Temel Amaç ve İlkeler
6) Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Biriminin Örgütlenmesi
7) Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Süreci
8) ARA SINAV
9) Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Faaliyetleri
10) Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Araç, Gereç ve Yöntemler
11) Hastanelerde Halkla İlişkiler Departmanında Görev Yapabilecek Kişilerde Bulunması Gereken Özellikler
12) Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamalarında Karşılaşılan Başlıca Sorunlar Ve Çözüm Önerileri
13) Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Sosyal Sorumluluk ve Reklam
14) Genel Tekrar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tengilimoğlu, D. (2010). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Ankara: Gazi Kitapevi.
Diğer Kaynaklar: Canöz, K. (2010). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Konya: Palet Yayınları.
Işık, M. (2015). Hastanelerde Halkla İlişkiler, Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Ara Sınavlar 1 5
Final 1 5
Toplam İş Yükü 55