Eczane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM015 | ||||
Ders İsmi: | Kişilerarası İlişkilerde İletişim | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BETÜL KOÇARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | BETÜL KOÇARSLAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kişilerarası ilişkilerde etkin iletişim kurma ve sürdürme becerilerinin öğretilmesi ve pekiştirilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; iletişimin tanımı ve temel kavramları, iletişim ve algılama, kendini tanıma, Johari penceresi, otantisite ve kendini açma davranışı, savunucu davranış, iletişim matrisi, sorun penceresi ve vites değiştirme, iletişim engelleri, iletişimde çatışma, iletişimde empatinin yeri, sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları üzerine okumalar konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişimin tanımı ve temel kavramlarını bilir. 2) İletişim ve algılama arasındaki ilişkiyi öğrenir. 3) Kendini tanıma davranışının iletişimdeki yeri ve önemini bilir. 4) Johari penceresi kavramını tanımlar. 5) Otantisite kavramını öğrenerek kendini açma davranışının kişilerarası ilişkilerdeki önemini tanımlar. 6) Savunucu davranış türlerini öğrenir. 7) İletişim matrisinin iletişimdeki yeri ve önemini kavrar. 8) Sorun penceresi ve vites değiştirme kavramlarının etkin iletişimdeki rolünü bilir. 9) İletişim engellerinin neler olduğunu öğrenir. 10) İletişimde çatışma sebeplerini ve çözümlerini bilir. 11) İletişimde empatik becerilerinin önemini kavrar. 12) Sanatta ve gündelik yaşamda iletişim çatışmaları üzerine örnekler öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim ve iletişimde temel kavramlar | |
2) | İletişim ve Algılama | |
3) | Kendini Tanıma | |
4) | Johari Penceresi | |
5) | Otantisite ve kendini açma davranışı | |
6) | Savunucu davranış | |
7) | İletişim matrisi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sorun penceresi ve vites değiştirme | |
10) | İletişim Engelleri | |
11) | İşitmek ve Dinlemek | |
12) | İletişimde Çatışma | |
12) | İletişimde Çatışma | |
13) | İletişimde Empatinin Yeri | |
14) | Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları üzerine okumalar-1 | |
15) | Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları üzerine okumalar-2 | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati, Dökmen Ü. (2008). İletişim Donanımları, Cüceloğlu, D. (2002). İnsan İnsana, Cüceloğlu, D. (2001). ‘Ben’ Değeri Tiryakiliği, Özer, A. (2000). |
Diğer Kaynaklar: | Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati, Dökmen Ü. (2008). İletişim Donanımları, Cüceloğlu, D. (2002). İnsan İnsana, Cüceloğlu, D. (2001). ‘Ben’ Değeri Tiryakiliği, Özer, A. (2000). |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir. | ||||||||||||||
2) İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
5) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||
6) Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||||
9) Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır. | ||||||||||||||
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||
11) Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
12) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
13) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar. | ||||||||||||||
14) İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir. | |
2) | İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir. | |
3) | Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |
4) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
5) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
6) | Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
9) | Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır. | |
10) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
11) | Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir. | |
12) | Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
13) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar. | |
14) | İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 |
Proje | 2 | 4 |
Ödevler | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 64 |