Anestezi (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM015 | ||||
Ders İsmi: | Kişilerarası İlişkilerde İletişim | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BETÜL KOÇARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | BETÜL KOÇARSLAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kişilerarası ilişkilerde etkin iletişim kurma ve sürdürme becerilerinin öğretilmesi ve pekiştirilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; iletişimin tanımı ve temel kavramları, iletişim ve algılama, kendini tanıma, Johari penceresi, otantisite ve kendini açma davranışı, savunucu davranış, iletişim matrisi, sorun penceresi ve vites değiştirme, iletişim engelleri, iletişimde çatışma, iletişimde empatinin yeri, sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları üzerine okumalar konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişimin tanımı ve temel kavramlarını bilir. 2) İletişim ve algılama arasındaki ilişkiyi öğrenir. 3) Kendini tanıma davranışının iletişimdeki yeri ve önemini bilir. 4) Johari penceresi kavramını tanımlar. 5) Otantisite kavramını öğrenerek kendini açma davranışının kişilerarası ilişkilerdeki önemini tanımlar. 6) Savunucu davranış türlerini öğrenir. 7) İletişim matrisinin iletişimdeki yeri ve önemini kavrar. 8) Sorun penceresi ve vites değiştirme kavramlarının etkin iletişimdeki rolünü bilir. 9) İletişim engellerinin neler olduğunu öğrenir. 10) İletişimde çatışma sebeplerini ve çözümlerini bilir. 11) İletişimde empatik becerilerinin önemini kavrar. 12) Sanatta ve gündelik yaşamda iletişim çatışmaları üzerine örnekler öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim ve iletişimde temel kavramlar | |
2) | İletişim ve Algılama | |
3) | Kendini Tanıma | |
4) | Johari Penceresi | |
5) | Otantisite ve kendini açma davranışı | |
6) | Savunucu davranış | |
7) | İletişim matrisi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sorun penceresi ve vites değiştirme | |
10) | İletişim Engelleri | |
11) | İşitmek ve Dinlemek | |
12) | İletişimde Çatışma | |
12) | İletişimde Çatışma | |
13) | İletişimde Empatinin Yeri | |
14) | Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları üzerine okumalar-1 | |
15) | Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları üzerine okumalar-2 | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati, Dökmen Ü. (2008). İletişim Donanımları, Cüceloğlu, D. (2002). İnsan İnsana, Cüceloğlu, D. (2001). ‘Ben’ Değeri Tiryakiliği, Özer, A. (2000). |
Diğer Kaynaklar: | Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati, Dökmen Ü. (2008). İletişim Donanımları, Cüceloğlu, D. (2002). İnsan İnsana, Cüceloğlu, D. (2001). ‘Ben’ Değeri Tiryakiliği, Özer, A. (2000). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir ve ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek etik davranışlar sergiler. | |||||||||||||||
3) Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta ile iletişimini yürütebilecek, alanı ile ilgili öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirebilen temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | |||||||||||||||
4) Hastalara zarar vermeden, sepsi-antisepsi, sterilizasyon, kontaminasyon ve enfeksiyon hakkında temel bilgilere sahip olarak sağlık hizmeti sunduğu çalıştığı ortamında hijyene önem verir. | |||||||||||||||
5) Anestezi uygulamalarında kullanılan tıbbi terimleri anlar ve kullanır. | |||||||||||||||
6) İnsan vücudunun temel yapı ve işlevleri ile biyokimyasal mekanizmaları bilir ve mesleki çalışmalarında kullanır. | |||||||||||||||
7) Temel anatomi ve sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgilere sahiptir. | |||||||||||||||
8) Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
11) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
13) Ekip çalışmasını içselleştirmiştir, temel anestezik farmakoloji bilgisine sahip olarak, güvenli anestezik ve analjezik uygulamalarını anestezi hekimi ile birlikte gerçekleştirir. | |||||||||||||||
14) Genel ilk yardım bilgisine sahip olarak acil durumlarda uygun yaklaşım ve doğru uygulama becerisini gösterir. | |||||||||||||||
15) Ekip çalışması için gerekli disipline sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlik yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. | |
2) | Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir ve ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek etik davranışlar sergiler. | |
3) | Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta ile iletişimini yürütebilecek, alanı ile ilgili öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirebilen temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | |
4) | Hastalara zarar vermeden, sepsi-antisepsi, sterilizasyon, kontaminasyon ve enfeksiyon hakkında temel bilgilere sahip olarak sağlık hizmeti sunduğu çalıştığı ortamında hijyene önem verir. | |
5) | Anestezi uygulamalarında kullanılan tıbbi terimleri anlar ve kullanır. | |
6) | İnsan vücudunun temel yapı ve işlevleri ile biyokimyasal mekanizmaları bilir ve mesleki çalışmalarında kullanır. | |
7) | Temel anatomi ve sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgilere sahiptir. | |
8) | Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
11) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
13) | Ekip çalışmasını içselleştirmiştir, temel anestezik farmakoloji bilgisine sahip olarak, güvenli anestezik ve analjezik uygulamalarını anestezi hekimi ile birlikte gerçekleştirir. | |
14) | Genel ilk yardım bilgisine sahip olarak acil durumlarda uygun yaklaşım ve doğru uygulama becerisini gösterir. | |
15) | Ekip çalışması için gerekli disipline sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlik yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 |
Proje | 2 | 4 |
Ödevler | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 64 |