Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM014 | ||||
Ders İsmi: | Kariyer ve Yaşam | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KADRİYE UZUN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör Gülşen ÇAKAR KARACA | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenenler; etkin bir kariyer planlama sürecinin yaşam boyu başarı ve mutluluk sağlamadaki rolünü kavrayacak, ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda kendini tanıma, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyer planlamaya ilişkin bilgi ve becerileri kazanacaktır. |
Dersin İçeriği: | Kişilik Kavramı, Kişilik ve Çalışma Hayatı Arasındaki İlişki İletişim Nedir? Etkili İletişim Becerileri Nelerdir ve Nasıl Geliştirilir? Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Engelleri Kariyer Nedir? Yaşam Boyu Öğrenme ve Kendini Geliştirme Bilinci İle Kariyer Planlama, Kariyer Planlama Sürecinde Engeller ve İyi Bir Kariyer Planı İçin Öneriler, Sosyal-Duyusal Öğrenme Becerileri ve Bu Becerilerin Hayat Başarısındaki Rolü, Zaman Yönetimi - Stres Yönetimi – Eleştirel Düşünme- Analitik Düşünme – Empati Üzerine, İş Dünyasının Beklentileri ve İş Yaşamına Hazırlık, Yazışma Teknikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kariyer planlama ilkelerini ifade edebilir 2) Kariyer gelişimini açıklayabilir 3) Kariyer planlama ve geliştirmeye katılma isteği 4) İlgi alanları, kişisel özellikler ve değerler hakkında farkındalık kazanır 5) Kendini tanıma, ifade etme ve iletişim becerilerini geliştirir 6) Kendinin güçlü ve zayıf yönlerini tanımanın yollarını tanımlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Önemi, Kural ve Gerekleri ve Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması | - |
1) | Dersin Önemi, Kural ve Gerekleri ve Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması | - |
1) | Dersin Önemi, Kural ve Gerekleri ve Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması | - |
2) | Kişilik Kavramı, Kişilik ve Çalışma Hayatı Arasındaki İlişki | -- |
3) | İletişim Nedir? Etkili İletişim Becerileri Nelerdir ve Nasıl Geliştirilir? | - |
4) | Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Engelleri | - |
5) | Kariyer Nedir? | - |
6) | Yaşam Boyu Öğrenme ve Kendini Geliştirme Bilinci İle Kariyer Planlama | - |
7) | VİZE SINAVI | - |
8) | Ara sınav- | - |
9) | Kariyer Planlama Sürecinde Engeller ve İyi Bir Kariyer Planı İçin Öneriler | - |
9) | Kariyer Planlama Sürecinde Engeller ve İyi Bir Kariyer Planı İçin Öneriler | - |
10) | Sosyal-Duyusal Öğrenme Becerileri ve Bu Becerilerin Hayat Başarısındaki Rolü | - |
11) | Zaman Yönetimi - Stres Yönetimi – Eleştirel Düşünme- Analitik Düşünme – Empati Üzerine | - |
12) | İş Dünyasının Beklentileri ve İş Yaşamına Hazırlık (Özgeçmiş ve İş Mektubu Hazırlama) | - |
13) | İş Yaşamına Hazırlık, İş Görüşmesi, İş Görüşmesine Hazırlık | - |
14) | Tüm Dönem Değerlendirmesi | - |
15) | FİNAL SINAVI | - |
16) | FİNAL SINAVI | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim elemanı ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 |
Ödevler | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 6 | 10 |
Toplam İş Yükü | 84 |