SHM009 Girişkenlikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM009
Ders İsmi: Girişkenlik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. EZGİ TAMER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Saniye Selin Döğer
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrenciye girişkenlik davranış becerisini kazandırmak ve öğrencinin mesleğini sürdürürken, kendini doğru ifade etmek, duygu ve düşüncelerini interdisipliner / multidisipliner ekip çalışmalarında ekip içindeki diğer kişi/kişilere özgüven içinde, çekingen ve saldırgan olmadan diğer deyişle pasif kalmadan ve öfkelenmeden girişken bir iletişimle aktarabilmek için gereken becerileri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Girişkenliğin tanımı, girişkenlik davranışının iletişimde ve yaşamda önemi,
Girişkenlik-çekingenlik ve saldırganlık davranışlarının tanımı,
Çekingen kişiliğin davranış özellikleri,
Saldırgan kişiliğin davranış özellikleri,
Girişken kişilik ve girişkenlik davranışının özellikleri,
Girişkenliğin yararları,
Girişkenliğin kişisel ve mesleki açıdan önemi,
Kişisel gelişim ve duygusal zekâ kavramları ve gelişimi,
Girişkenlik kazanımı ve Girişkenlik davranış öğrenimi,
Girişken kişilik ve davranış örnekleri,
Girişimcilik kavramının tanımı ve özellikleri,
Girişkenlik ile Girişimcilik kavramlarının ortak ve farklı yönleri,
Girişkenlik ve Girişimcilik ile ilgili başarı öykülerinden örnekler,
Girişkenlik ölçütleri ve ölçekleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişkenlik davranış becerilerini bilme
2) Girişken iletişim kurabilme
3) Duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak açık-net ifade edebilme
4) Özsaygı ve özgüven duygusu ile iletişim kurabilme
5) Özeleştiri yapabilmenin öneminin farkında olma
6) Duygusal zekâsını geliştirebilme
7) Duygu ve öfke kontrolü yapabilmenin sağlıktaki öneminin farkında olabilme
8) Sağlık ekibinde etkin yer alabilecek biçimde iletişim kurabilme
9) Bakım verdiği hastaların haklarını savunabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Tanışma
2) Girişkenliğin tanımı, girişkenlik davranışının iletişimde ve yaşamda önemi
3) Girişkenlik-Çekingenlik ve Saldırganlık kavramlarının ve davranışlarının tanımı
4) Saldırgan kişiliğin ve Çekingen kişiliğin davranış özellikleri
5) Girişken kişilik ve girişkenlik davranışın özellikleri ve örnekleri
6) Duygusal Zekâ, kapsamı, önemi, ölçütleri, yararları, Duygusal Zekayı geliştirme ilkeleri
7) Kişisel Gelişim ve Yaşam Kalitesi, Kişisel Gelişimde Girişkenlik davranışının önemi
8) Ara Sınav
9) Girişkenlik davranışının kişiye ve çevresine sağladığı yararlar
10) Girişkenliğin kişisel ve mesleki açıdan önemi ve gerekliliği
11) Girişken davranış ve Girişken iletişim ölçütleri
12) Girişkenlik davranışı kazanımı ve Girişkenlik davranış öğrenimi
13) Girişkenlik ile Girişimcilik kavramlarının ortak ve farklı özellikleri
14) Dünyadan ve Ülkemizden Girişkenlik ile ilgili başarı öykülerinden örnekler
15) Girişkenlik ile ilgili ölçeklerin tanıtımı incelenmesi
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Bilen,M., Sağlıklı İnsan İlişkileri, 7. Baskı, Ankara, 2009.
2. Dökmen, Ü., Evrenle Uyumlaşma Sürecinde, Varolmak, Gelişmek, Uzlaşmak. Sistem Yayıncılık, Basım, İstanbul, 2002,
3. Ergüner, B. Girişkenlik Nedir? Hikmet Neşriyat,2008
4. Gün,N., NLP Zihninizi Kullanma Kılavuzu / Neuro Linguistic Programming, Kuraldışı Yayınları,1. Basım, İstanbul, 2001
5. Lowndes L., Nasıl Girişken Olursunuz? Çevirmen: F. Gökhan Tuna,Kuzey Yayınları, 2015
6. Saygın, O.,Hayatın İçinde Kişisel Gelişim. Pozitif Yayınları,İstanbul, 1. Basım, 2004.
Diğer Kaynaklar: 1. Bilen,M., Sağlıklı İnsan İlişkileri, 7. Baskı, Ankara, 2009.
2. Dökmen, Ü., Evrenle Uyumlaşma Sürecinde, Varolmak, Gelişmek, Uzlaşmak. Sistem Yayıncılık, Basım, İstanbul, 2002,
3. Ergüner, B. Girişkenlik Nedir? Hikmet Neşriyat,2008
4. Gün,N., NLP Zihninizi Kullanma Kılavuzu / Neuro Linguistic Programming, Kuraldışı Yayınları,1. Basım, İstanbul, 2001
5. Lowndes L., Nasıl Girişken Olursunuz? Çevirmen: F. Gökhan Tuna,Kuzey Yayınları, 2015
6. Saygın, O.,Hayatın İçinde Kişisel Gelişim. Pozitif Yayınları,İstanbul, 1. Basım, 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Ödevler 8 8
Final 1 1
Toplam İş Yükü 57