SHM008 Eleştirel Düşünmeİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM008
Ders İsmi: Eleştirel Düşünme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. EZGİ TAMER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Saniye Selin Döğer
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilere birçok kaynaktan elde edilen bilgileri toplanma,
düzenlenme, bu bilgilerin ışığında neye gereksinim olduğuna karar verme, birçok
olası yaklaşımlardan birinin seçme, uygulama ve işlemin sonuçlarını değerlendirme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve becerilerinin tanılanması, sağlıkta bilişsel
becerilerin temel kavramları, sağlıkta bilişsel becerileri kazandırma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eleştirel düşünme ile ilgili kavramları tanımlayabilme
2) Eleştirel düşünmenin önemini kavrayabilme
3) Eleştirel düşünürün özelliklerini içselleştirebilme
4) Verilen sorunlara yönelik problem çözme ve karar almayı birbirinden ayırt edebilme
5) Eleştirel düşünme sürecini basamaklarına uygun tanımlayabilme
6) Karşılaşılan sorunda arkadaşları ile birlikte işbirliği içinde sorunu çözebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Tanışma
2) Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerilerinin Tanılanması
3) Düşünme, Düşünme Süreci, Düşünme Becerileri
4) Eleştirel Düşünme Eleştirel Düşünme Boyutları
5) Eleştirel Düşünme Becerileri, Eleştirel Düşünme İşlem Basamakları
6) Problem Çözme Süreci
7) Problem Çözme ünitesinin Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
8) Ara Sınav
9) Karar verme Süreci
10) Karar verme ünitesinin egzersiz ve senaryo çalışmaları
11) Etik İlkeler ve Kodlar, Sağlıkta Etik Karar Verme Süreci
12) Öncelikleri Belirleme Süreci, Sağlıkta Öncelikleri Belirleme
13) Zaman Yönetimi
14) Eleştirel Düşünme Süreci ünitesinin Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
15) Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerilerinin Tanılanması
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Berber F, Akbulut F, Maden H, Gezer M, Keser Ş (2002): Düşünme ve
Eleştirel Düşünme Özel Öğretim Yöntemleri, Dersi Araştırma Projesi
Raporu, Süleyman Demirel Üniversitesi Elektronik – Bilgisayar eğitimi
Bölümü Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği
2. Lipe S, Beasley S (2004) Critical Thinking in Nursing A Cognitive Skills
Workbook, Lippincott Williams & Wilkins United States of America.
3. Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Eğitimde Yeni Yönelimler, Pegem
Yayıncılık, 123-136.
4. Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Ankara, Pegem Yayıncılık 3-35.
5. Cüceloğlu D (2001) Düşünme. İyi Düşün Doğru Karar Ver, Remzi
Kitabevi, İstanbul, 242–284.
6. Freseman R D (1990) İmproving Higher Order thinking of Mıddle school
geography Students by Teaching skills Directly. Fort lauderdable, FL:
Nova University, (ED 320 842
7. Guido G W (2001) Legal and Ethical İssues in Nursing, Upper Saddle
River, NJ: Prectice Hall.
8. Hagan, Manuel W. (2005) Critical thinking skills study: Vocational nursing
Capella Unıversıty, Phd, Publıcatıon Number AAT 3174552
Diğer Kaynaklar: 1. Berber F, Akbulut F, Maden H, Gezer M, Keser Ş (2002): Düşünme ve
Eleştirel Düşünme Özel Öğretim Yöntemleri, Dersi Araştırma Projesi
Raporu, Süleyman Demirel Üniversitesi Elektronik – Bilgisayar eğitimi
Bölümü Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği
2. Lipe S, Beasley S (2004) Critical Thinking in Nursing A Cognitive Skills
Workbook, Lippincott Williams & Wilkins United States of America.
3. Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Eğitimde Yeni Yönelimler, Pegem
Yayıncılık, 123-136.
4. Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Ankara, Pegem Yayıncılık 3-35.
5. Cüceloğlu D (2001) Düşünme. İyi Düşün Doğru Karar Ver, Remzi
Kitabevi, İstanbul, 242–284.
6. Freseman R D (1990) İmproving Higher Order thinking of Mıddle school
geography Students by Teaching skills Directly. Fort lauderdable, FL:
Nova University, (ED 320 842
7. Guido G W (2001) Legal and Ethical İssues in Nursing, Upper Saddle
River, NJ: Prectice Hall.
8. Hagan, Manuel W. (2005) Critical thinking skills study: Vocational nursing
Capella Unıversıty, Phd, Publıcatıon Number AAT 3174552

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100