SHM003 Bağımlılıkİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM003
Ders İsmi: Bağımlılık
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. KÜBRA ÇELİK
Dersi Veren(ler): Kübra ÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bağımlılık türlerini öğrenmek, bağımlılık sürecindeki mekanizmaları ve bağımlılığın beynin diğer fonksiyonlarını nasıl değiştirdiğini kavramaktır. Bununla beraber bağımlılık türlerinden vakalar tartışmaktır.
Dersin İçeriği: Limbik sistem, Motivasyon, Beynin ödül sistemleri, Ödül yolakları, Bağımlılık mekanizması, Bağımlılık türlerinde beyindeki kimyasal değişiklikler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Beyindeki ödül sistemlerinin mekanizması, motivasyon oluşumu ve bağımlılık arasındaki ilişkileri tartışabilmek
2) Bağımlı ve normal beyindeki farklılıkları karşılaştırabilmek
3) Farklı bağımlılık türlerinin nasıl farklı etkiler oluşturabildiğini kavramak
4) Öğrenciler, bağımlığının ne olduğunu bilir.
5) Öğrenciler, madde bağımlığını etkileyen faktörleri öğrenir.
6) Öğrenciler, bağımlılık türlerini bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Tanışma
2) Bağımlılık nedir?
3) Limbik sistem
4) Ödül yolakları
5) Bağımlılıkta tedavi yöntemleri
6) Bağımlılık ve genetik
7) Yoksunluk
8) Ara Sınav
9) Relaps ve Stres
10) Nikotin bağımlılığı
11) Alkol bağımlılığı
12) Opiyatlar
13) Kannabinoidler
14) Sentetik Maddeler
15) Sosyal bağımlılıklar
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Ders notları
-Meyer, J.S. and Quenzer, L.F. (2005) Psychopharmacology: Drugs, the brain and behavior. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, Massachusetts, USA
-R.J.M. Niesink, R.M.A. Jaspers, L.M.W. Kornet, and J.M. van Ree (eds.) (1999)
-Drugs of Abuse and Addiction: Neurobehavioral toxicology. CRC Press, Boca Raton, USA R.E. Tarter, R.T. Ammerman, and P.J. Ott (1998) -Handbook of Substance Abuse: Neurobehavioral Pharmacology. Pleanum Press, New York, USA Al’Absı M (2007) Stress and Addiction Biologiical and Psychological mechanisms. Elsevier, oxford, UK.
Diğer Kaynaklar: -Ders notları
-Meyer, J.S. and Quenzer, L.F. (2005) Psychopharmacology: Drugs, the brain and behavior. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, Massachusetts, USA
-R.J.M. Niesink, R.M.A. Jaspers, L.M.W. Kornet, and J.M. van Ree (eds.) (1999)
-Drugs of Abuse and Addiction: Neurobehavioral toxicology. CRC Press, Boca Raton, USA R.E. Tarter, R.T. Ammerman, and P.J. Ott (1998) -Handbook of Substance Abuse: Neurobehavioral Pharmacology. Pleanum Press, New York, USA Al’Absı M (2007) Stress and Addiction Biologiical and Psychological mechanisms. Elsevier, oxford, UK.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sunum / Seminer 7 14
Ödevler 7 14
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 64