ARCH209 Digital Design 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH209
Ders İsmi: Dijital Tasarım 2
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MEHMET SARPER TAKKECİ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. MEMDUH CAN TANYELİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dijital tasarım ii. mimarlıkta görsel medya üretimi ve görsel-mekansal ve grafik animasyon öğretmek üzere hazırlanmış bir derstir. bu dersin amacı öğrencileri görsel içerik üretimi ve mimari sunum için uygulanan dijital iş akışlarıyla (workflow) tanıştırmaktır.
Dersin İçeriği: 14 haftalık ders süresi boyunca, öğrencilere çeşitli yazılımları kullanmak için gerekli teknik beceriyi kazandırmanın yanı sıra, bu ders aynı zamanda da modern hareketli grafik (motion graphic) tasarımı metotlarına başlangıç seviyesinde değinecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görselleştirme odaklı, dijital mekan üzerinden anlatı üretebilecek tasarımlar yapabilmek
2) Dijital ortamda ve dosyalarda planlı ve organize çalışabilmek
3) Mimari fotoğraf ve video tekniklerini öğrenmek, dijital “kamera” kullanabilmek
4) Dijital ortamda üretilen tasarımları görselleştirme amacıyla elden geçirebilmek, düzenleyebilmek ve çıktıya hazır hale getirebilmek
5) Video prodüksiyon tekniklerini ve teknolojilerini öğrenmek ve mimarlık sunumlarında kullanabilmek
6) Dijital iş akışı (workflow) ve farklı programlar arası veri transferlerini (pipeline) kurabilmek
7) Alternatif sunum teknikleri ve mimarlık programlarının kullanımına hakim olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sınıf içi tartışma ve tanışma , projelerin tanıtımı, kurallar, sorular. küçük sunum, örnekler.
2) Premiere pro'da basit keyframe animasyon.
3) premiere pro'da bileşenlerle (asset) çalışmak , paralaks animasyon. Ödev: Paralaks hikayeler çalışmanızı tamamlayın.
4) Eleştiriler ve Yorumlar, Animasyon çalışması Ödev: Paralaks hikayeler çalışmanızı tamamlayın
5) Atmosfer Tasarımı, Sunum, örnekler Ödev: Bir yapı ve bir peyzaj seçin, görsel tarz araştırması yapın
6) Renk animasyonu, geçişler, efektler. Gün/gece dönümü. Ödev:16 saniyelik zaman altlığı, gün/gece dönümü çalışmanızı tamamlayın.
7) Atmosferik efektler, karma (blend) katman (layer) efektleri. mevsim dönümü. Ödev: Mevsim dönümü yapın.
8) Tekrar eden loop animasyon Ödev: Mevsimsel Eskizler çalışmanızı tamamlayın
9) Birinci tekil şahıstan hikaye anlatımı. hikaye yazımı ve storyboard yapımı. ödev: 100 kelimelik hikaye ve 6 karelik storyboard.
10) ''Mappuzzle", haritalar üzerinde basit grafik animasyon. Hikayelerinizi düzenleyin. Ödev: bir harita üzerinde rota animasyonu yapın.
11) Basit bir karakter animasyonu yapın. Ödev: Bir plan veya kesit içinde görsel hikaye anlatın
12) Sekanslar arası geçiş , sekans içine sekans gömme. ödev: 3 sekans arasında 2 geçiş yapın.
13) Ses tasarımı ödev: videolarınıza seslendirme yapın. müzik ekleyin.
14) Eleştiriler ve yorumlar Ödev: Teslime Hazırlanın

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tedeschi, A. (2014), AAD Algorithms-Aided Design
Diğer Kaynaklar: Mitchell, W. (1990), The Logic of Architecture. MIT Press, London
Stiny, G. (1982), Spatial relations and grammars.
Greg Lynn (1993), Folding in Architecture: Architectural Design Profile No. 102 (London: Academy Group Ltd.).
Achim Menges and Sean Ahlquist (2011), AD reader: Computational Design Thinking: Computation Design Thinking

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 2 3 3
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 2
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 3
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 3 3 3
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 3 3
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 3
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 3 3 3 3 3 3 3
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir.
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır.
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3 3 3 3 3 3 3
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 3 2 3 2
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3 3 3 3 3 3 3
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 2 2
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 3
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 2
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 2
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 3
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 3
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 3
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 3
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. 2
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. 3
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 2
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. 2
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 2
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Projeler 4 % 90
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Proje 3 12
Final 1 4
Toplam İş Yükü 100