ICM027 Akustikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM027
Ders İsmi: Akustik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör Dr. Onurcan Çakır
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere temel mimari akustik bilgilerinin aktarılmasıdır. Öğrenci projelerine mimari akustik konusundaki bilgilerin entegre edilmesi hedeflenmektedir. Derslerde, hacim akustiği ve gürültü kontrolü olmak üzere iki temel konu ele alınacaktır. Hacim akustiği kısmında öğrenciler, bir salonda cephe malzemeleri ve formları aracılığıyla istenen çınlama süresinin nasıl elde edilebileceğine dair tasarım yöntemlerini öğrenecektir. Gürültü kontrolü kısmı ise, yapı elemanlarının katmanlaşması ve ses geçişi üzerinedir. Öğrenciler, bu iki konu ile ilgili verilen bilgiler ışığında müzik veya konuşma amaçları ile kullanılabilecek bir salon tasarlayacaklardır.
Dersin İçeriği: Ders, öğrencilerin mimari akustik bilgilerini projelerine nasıl entegre edeceklerini anlamaları üzerine kuruludur. Hacim akustiği ve gürültü kontrolü hakkında sunumlar yapılacaktır. Ses, müzik ve ses peyzajları ile ilgili okumalar verilecek, bunlar üzerinden sınıfta tartışmalar yapılacaktır. Öğrenciler bir çok amaçlı salonu çizim ve hesaplamalarla tasarlayacaklardır. Bir ön tasarım önerisi ile başlayacak ve dönem sonuna kadar bu öneriyi geliştireceklerdir. Proje teslimi; malzemelerin ses yutuculuk katsayıları, çınlama süresi, salonun geometrisi, ve yapı elemanlarının katmanları ile ilgili bilgiler içerecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akustik ve işitsel algı ile ilgili temel terimlerin kavranması
2) Mimaride akustik kavramına ilişkin kullanılan teoriler hakkında bilgi edinilmesi
3) Mimari akustiğe ilişkin akustik problemleri ve çözme becerisi, kullanıcıların akustik rahatlığını belirleme ve bunlara yönelik malzeme ve uygulama yöntemleri hakkında teknik bilgi edinilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve Giriş
2) Temel Kavramlar
3) Akustik – Ses - Gürültü
4) Ses ve işitme ile ilgili büyüklükler
5) Ses Düzeyi ve hesap yöntemleri
6) Hacim Tasarımında akustiğin etkisi
7) Hacmin fiziksel sınırlarının belirlenmesi, Hacim büyüklüğü
8) ARA SINAV
9) Akustik kusurlar
10) Hacmin İç Yüzeyleri
11) Öğrenci Sunumları 1: Akustik Açıdan Salon Analizleri
12) Öğrenci Sunumları 2: Akustik Açıdan Salon Analizleri
13) Öğrenci Sunumları 3: Akustik Açıdan Salon Analizleri
14) Öğrenci Sunumları 4: Akustik Açıdan Salon Analizleri
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: EGAN, M. David (2007) Architectural Acoustics, J.Ross Publishing.,
ERİÇ, Murat (1994) Yapı Fiziği ve Malzemesi, Literatür.,
ALTON, Everest F. ve POHLMANN Ken (2009) Master Handbook of Acoustics, Mc GrawHill/TAB Electronics.,
CAVANAUGH, William J. (2010) Architectural Acoustics 2E- Principles and Practice, John Wiley.,
TEMPLETON, Duncan ve SAUNDERS, David (1987) Acoustic Design, Architectural Press, London.,
MOMMERTZ, Eckard ve Müller-BBM(2009) Acoustics and Sound Insulation, Birkhauser, Edition Detail.,
Prof. Dr. Yılmaz, S., 2007, Çevre ve Yapı Akustiği, Birsen Yayınevi, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: EGAN, M. David (2007) Architectural Acoustics, J.Ross Publishing.,
ERİÇ, Murat (1994) Yapı Fiziği ve Malzemesi, Literatür.,
ALTON, Everest F. ve POHLMANN Ken (2009) Master Handbook of Acoustics, Mc GrawHill/TAB Electronics.,
CAVANAUGH, William J. (2010) Architectural Acoustics 2E- Principles and Practice, John Wiley.,
TEMPLETON, Duncan ve SAUNDERS, David (1987) Acoustic Design, Architectural Press, London.,
MOMMERTZ, Eckard ve Müller-BBM(2009) Acoustics and Sound Insulation, Birkhauser, Edition Detail.,
Prof. Dr. Yılmaz, S., 2007, Çevre ve Yapı Akustiği, Birsen Yayınevi, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. 2
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. 2
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. 2
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. 2
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. 2
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. 1
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. 2
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. 1
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. 1
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. 1
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. 1
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Toplam İş Yükü 42