SBF203 Patolojiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EbelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBF203
Ders İsmi: Patoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. TALAY TOKSÖZ
Dersi Veren(ler): Dr. Talay Toksöz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı; Ebelik, Fizyoterapistlik, Hemşirelik mesleğini icra edecek öğrencileri hastalık bilimiyle ilgili gereken bilgilerle donatmaktır. Öğrencilerin hastalıkları neden(etiyoloji), süreç (patogenez) ve sonuç bağlamında öğrenmelerine imkan sunmak ve beraberinde klinik konuları yönetebilme ve sorun çözme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Dersler insan vücudunun doku düzeyinde normal yapı ve fonksiyonlarını anlatmakla başlar. Patolojiye giriş temel lezyonlar, oluşum mekanizmaları,
vücudun adaptasyonları ve onarım süreçleri detaylı işlenerek yapılır. Klinikte sık
karşılaşılacak hastalıklar sebepten klinik sonuca varan patogenez süreçleri
üzerinden özetlenir. Dersler patoloji laboratuvarın tanı yöntemlerini,
histopatolojik tanının nasıl rapor edildiğini anlatan pratik konularla tamamlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Patolojinin genel kavramlarını bilir
2) Anatomi bilgileri ile temel patoloji terimlerini sıralar.
3) İnsanlarda görülen hastalıkların temel özellikleri, etyolojileri, patogenezi ve klinik sonuçlarını bilir
4) Hastalık Tanımları ile ilgili ilk terimleri sıralar.
5) Patoloji bilgisini ebelik mesleğinde nasıl kullanacağını bilir.
6) Hastalıkların oluşum mekanizmalarını tanımlar.
7) Fizyoloji ile hastalık ilişkisi bağlantısını kurar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hücre ve Doku Robbins Temel Patoloji 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
2) Doku Türleri ve Görevleri Robbins Temel Patoloji 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
3) Organ Histolojisi Robbins Temel Patoloji 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri İstanbul.
4) Patolojinin Temel Lezyonları Robbins Temel Patoloji 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
5) İnflamasyon ve Neoplazi Robbins Temel Patoloji 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
6) Kardiyovasküler Sistem Patolojileri Robbins Temel Patoloji 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
7) Solunum Sistemi Patolojileri Robbins Temel Patoloji 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
8) Ara Sınav
9) Sindirim Sistemi Patolojileri Robbins Temel Patoloji 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
10) Üriner ve Erkek Genital Sistemi Patolojileri Robbins Temel Patoloji 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
11) Meme ve Kadın Genital Sistemi Patolojileri Robbins Temel Patoloji 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
12) Bağışıklık ve Hematopoetik Sistem Patolojileri Robbins Temel Patoloji 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
13) Kemik, Eklem, Kas ve Deri Patolojileri Robbins Temel Patoloji, 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
14) Merkezi Sinir Sistemi, Endokrin Sistem ve Duyu Organları Patolojileri Robbins Temel Patoloji, 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
15) Hastane pratiğinde patolojinin yeri Robbins Temel Patoloji, 7. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Robbins and Cotran. Pathologic Basis of Disease. 9TH edition. Saunders Elsevier. 2015
Diğer Kaynaklar: • Weidner N et al. Modern Surgical Pathology, 2nd ed. Saunders, 2009
• Gattuso P et al. Differential Diagnosis in Surgical Pathology, 2nd ed., 2010.
• Kierszenbaum AL, Tres L. Histology and Cell Biology: An Introduction to Pathology . 6th ed. Philadelphia, PA: Elsevier Saunders, 2012.
• Rubin E, Farber JL. Pathology. 3rd ed. Williams & Wilkins. 1999.
• Stevens A, Lowe J. Pathology. 2nd ed. Mosby, 2000.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 1 1 1
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 1 1 1
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 1 1 1
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 1 1 1
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 1 1 1
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 1 1 1
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 1 1 1
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 1 1 1
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 1 1 1
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 2
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 2
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 2
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 2
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 2
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 2
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 2
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 2
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 1
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Küçük Sınavlar 2 4
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 68