SBF203 Patolojiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EbelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBF203
Ders İsmi: Patoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Nusret Erdoğan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı; Öğrencilere eczacılık eğitimleri ve meslek hayatları süresince temel oluşturacak genel patolojinin önemli kavramlarını ve bu kavramların hastalıklarla ilişkisini öğretmek ve insanda görülen hastalıkların temel özelliklerini, etyoloji, patogenez ve klinik sonuçları ile anlayabilmek.
Dersin İçeriği: Patoloji dersleri genel ve özel patoloji konularını kapsamaktadır. Öğrencilere genel patoloji kavramları tanıtılarak karşılaştıkları patoloji terimleri ve hastalıkları kavrama becerisi kazandırılır. İlerleyen derslerde, öğrencilerle sistemler bazında hastalıkların patolojik temelleri ve patogenez tartışılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Patolojinin genel kavramlarını bilir
2) Bu kavramların dayandığı patogenetik mekanizmalar
3) İnsanlarda görülen hastalıkların temel özellikleri, etyolojileri, patogenezi ve klinik sonuçlarını bilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Patolojiye giriş
2) Hücre hasarı, hücre ölümü ve adaptasyonlar
3) İnflamasyon ve onarım
4) Hemodinamik bozukluklar
5) İmmün sistem patolojisi
6) Neoplazi
7) Neoplazi
8) Ara Sınav
9) Enfeksiyon hastalıkları patolojisi
10) Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının patolojisi
11) Gastrointestinal hastalıkların patolojisi
12) Üriner sistem patolojisi
13) Kadın Hst.ve Meme patolojisi
14) Kas iskelet yumuşak doku hastalıklarının patolojisi
15) Sinir Sistemi hastalıklarının patolojisi
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Robbins and Cotran. Pathologic Basis of Disease. 9TH edition. Saunders Elsevier. 2015
Diğer Kaynaklar: • Weidner N et al. Modern Surgical Pathology, 2nd ed. Saunders, 2009
• Gattuso P et al. Differential Diagnosis in Surgical Pathology, 2nd ed., 2010.
• Kierszenbaum AL, Tres L. Histology and Cell Biology: An Introduction to Pathology . 6th ed. Philadelphia, PA: Elsevier Saunders, 2012.
• Rubin E, Farber JL. Pathology. 3rd ed. Williams & Wilkins. 1999.
• Stevens A, Lowe J. Pathology. 2nd ed. Mosby, 2000.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 1 1 1
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 1 1 1
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 1 1 1
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 1 1 1
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 1 1 1
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 1 1 1
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 1 1 1
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 1 1 1
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 1 1 1
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 2
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 2
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 2
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 2
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 2
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 2
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 2
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 2
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 1
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Küçük Sınavlar 2 4
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 68