Ebelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBF203 | ||||
Ders İsmi: | Patoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Nusret Erdoğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için bu dersin amacı; Öğrencilere eczacılık eğitimleri ve meslek hayatları süresince temel oluşturacak genel patolojinin önemli kavramlarını ve bu kavramların hastalıklarla ilişkisini öğretmek ve insanda görülen hastalıkların temel özelliklerini, etyoloji, patogenez ve klinik sonuçları ile anlayabilmek. |
Dersin İçeriği: | Patoloji dersleri genel ve özel patoloji konularını kapsamaktadır. Öğrencilere genel patoloji kavramları tanıtılarak karşılaştıkları patoloji terimleri ve hastalıkları kavrama becerisi kazandırılır. İlerleyen derslerde, öğrencilerle sistemler bazında hastalıkların patolojik temelleri ve patogenez tartışılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Patolojinin genel kavramlarını bilir 2) Bu kavramların dayandığı patogenetik mekanizmalar 3) İnsanlarda görülen hastalıkların temel özellikleri, etyolojileri, patogenezi ve klinik sonuçlarını bilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Patolojiye giriş | |
2) | Hücre hasarı, hücre ölümü ve adaptasyonlar | |
3) | İnflamasyon ve onarım | |
4) | Hemodinamik bozukluklar | |
5) | İmmün sistem patolojisi | |
6) | Neoplazi | |
7) | Neoplazi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Enfeksiyon hastalıkları patolojisi | |
10) | Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının patolojisi | |
11) | Gastrointestinal hastalıkların patolojisi | |
12) | Üriner sistem patolojisi | |
13) | Kadın Hst.ve Meme patolojisi | |
14) | Kas iskelet yumuşak doku hastalıklarının patolojisi | |
15) | Sinir Sistemi hastalıklarının patolojisi | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Robbins and Cotran. Pathologic Basis of Disease. 9TH edition. Saunders Elsevier. 2015 |
Diğer Kaynaklar: | • Weidner N et al. Modern Surgical Pathology, 2nd ed. Saunders, 2009 • Gattuso P et al. Differential Diagnosis in Surgical Pathology, 2nd ed., 2010. • Kierszenbaum AL, Tres L. Histology and Cell Biology: An Introduction to Pathology . 6th ed. Philadelphia, PA: Elsevier Saunders, 2012. • Rubin E, Farber JL. Pathology. 3rd ed. Williams & Wilkins. 1999. • Stevens A, Lowe J. Pathology. 2nd ed. Mosby, 2000. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 1 | 1 | 1 | |||||||
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 1 | 1 | 1 | |||||||
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 2 |
2) | Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 2 |
3) | Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 2 |
4) | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 2 |
5) | Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 2 |
6) | Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 2 |
7) | Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 2 |
8) | Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 2 |
9) | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 1 |
10) | Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 68 |