Yazılım Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SWE404 | ||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ALI ASGHAR POUR HAJI KAZEM | ||||
Dersi Veren(ler): | Ferzat Anka | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, proje planlama ve yönetme, disiplinlerarası bir takımda çalışma, doğru mühendislik tasarım kavramlarına uygun bir ürün oluşturulma, sistem bileşenlerini doğrulanması ve entegrasyonu, rapor yazımı ve sunumu konularında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler, "Bitirme Tezi I" dersinde tanımlanan proje önerisi ve proje ekibiyle devam ederek, önerdikleri çözümleri uygulayacaklardır. Dönemin ortasında, yazılı bir gelişme raporu hazırlanacak ve buna ilişkin bir sunum gerçekleştirilecektir. Dönem sonunda ise, çalışan ürüne ait son rapor hazırlanacak ve son sunum gerçekleştirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Karmaşık bir projenin planlanmasına ve yönetimine önemli ölçüde katkıda bulunur. 2) Disiplinlerarası bir takımda çalışmayı öğrenir. 3) İlgili mühendislik kısıtlamaları göz önüne alarak kavramsal bir tasarım uygular. 4) Uygulanan tasarımı doğrular. 5) Fikir ve sistemlerin entegrasyonunda beceri kazanır. 6) Ürünün çalışır durumdaki gösterimini gerçekleştirir. 7) Rapor yazma ve sunum becerisi kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje ekibinin tekrar organize olması (gerekirse) | Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi. |
2) | Uygulama | Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi. |
3) | Uygulama | Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi. |
4) | Uygulama | Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi. |
5) | Uygulama | Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi. |
6) | proje ilerleme takibi | Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi. |
7) | proje ilerleme takibi | Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi. |
8) | Ara rapor teslimi | |
9) | proje ilerleme takibi | Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi. |
10) | proje ilerleme takibi | Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi. |
11) | proje entegrasyonu | |
12) | Test | |
13) | Son raporun teslimi | |
14) | Bölüm kuruluna sözlü sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Engineering by Design, 2nd Edition, Gerard Voland, Prentice Hall, ISBN-13: 978-0131409194 Bölüm Proje hazırlama kılavuzu |
Diğer Kaynaklar: | Engineering by Design, 2nd Edition, Gerard Voland, Prentice Hall, ISBN-13: 978-0131409194 Project preparation guide of the department |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||||||||
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
2) | Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
4) | Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 1 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 2 |
11) | Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Uygulama | 16 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 90 |
Sunum / Seminer | 14 | 34 |
Proje | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü | 178 |