Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM401 | ||||
Ders İsmi: | Enstrümental Analiz 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Melike Atakol | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Analiz örneklerinde bulunan çok küçük madde miktarlarının analizi için uygun analiz yönteminin seçilmesi , analizin yapılışı ve sonuçların yorumlanması konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak. |
Dersin İçeriği: | Kromatografik Analiz Yöntemlerinin Sınıflandırılması ve Temel İlkeleri, Kütle Spektroskopisi Temel İlkeleri,Elektroanalitik Yöntemlerin Sınıflandırılması veTemel İlkeleri,Termal Analiz Yöntemlerinin Sınıflandırılması ve Temel İlkeleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kalitatif ve kantitatif analiz temellerini öğreneceklerdir. 2) Kromatografik ve Termal Analiz metodlarının temel prensiplerini öğrenecektir 3) Elektroanalitik analiz metodlarının temel prensiplerini öğrenecektir. 4) Kütle Spektrometri metodlarının temel prensiplerini öğrenecektir. 5) Modern analiz teknikleri ve kullanılan cihazlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ayırma Yöntemleri; Kromatografik Ayırmalara Giriş | |
2) | Ayırma Yöntemleri; Sıvı Kromatografi | |
3) | Ayırma Yöntemleri; Sıvı Kromatografi | |
4) | Ayırma Yöntemleri; Gaz Kromatografi | |
5) | Ayırma Yöntemleri; Gaz Kromatografi | |
6) | Kütle Spektroskopisi Temel İlkeleri | |
7) | Kütle Spektroskopisi Temel İlkeleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Elektronalitik Yöntemlerin Sınıflandırılması ve Temel İlkeleri | |
10) | Elektronalitik Yöntemlerin Temel İlkeleri | |
11) | Elektronalitik Yöntemlerin Temel İlkeleri | |
12) | Termal Analiz Yöntemlerinin Sınıflandırılması ve Temel İlkeleri | |
13) | Termal Analiz Yöntemlerinin Sınıflandırılması ve Temel İlkeleri | |
14) | Termal Analiz Yöntemlerinin Sınıflandırılması ve Temel İlkeleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Enstürmantal analiz temel ilkeleri Douglas A. Skoog - F. James Holler - Timothy A. Nieman |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | ||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | 2 |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 2 |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 13 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Laboratuvar | 13 | 3 | 39 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 2 | 26 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 25 | 25 | ||||
Toplam İş Yükü | 144 |