Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM304 | ||||
Ders İsmi: | Fiziksel Kimya 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Çiğdem Bilici | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Gazların kinetik teorisini, Maxwell hız dağılımını, çeşitli hızların hesabını, çarpışma sayısı, ortalama serbest yol hesabını öğretmek. 2. Reaksiyon hızı kavramını, sıfır, birinci, ikinci mertebeden reaksiyonları karmaşık reaksiyonları, mertebe hesabını öğretmek. 3.Sıvı fazda gerçekleşen reaksiyon türlerini, enzim katalizi öğretmek. 4.Fotokimyasal reaksiyonları fluoresans, fosforesans ve söndürmeyi öğretmek |
Dersin İçeriği: | Gazların kinetik teorisi, Maxwell hız dağılımı, Ortalama serbest yol, Çarpışma sayısı, Duvar ile çarpışmalar, Efüzyon, Taşınım özellikleri, Diffüzyon, Viskozite, Sıvıların akış hızı. Gaz fazda reaksiyonlar, Reaksiyon hızı, Temel reaksiyonlar, Karmaşık reaksiyonlar, Reaksiyonun mekanizması, Reaksiyon mertebesi, Radikal reaksiyonlar, Zincir reaksiyonları, Hız teorileri, Çarpışma teorisi, Aktifleşmiş komplex teorisi. Sıvı fazda reaksiyonlar, Diffüzyon kontrollü reaksiyonlar, Hızlı reaksiyonlar, Polimerleşme, Enzim katalizörlü reaksiyonlar. Fotokimya, Fluoresans, Fosforesans, Söndürme, Fotokimyasal reaksiyonlar. Adsorpsiyon, Langmuir, Freundlich, BET izotermleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Matematik ve Kimya bilgisini birlikte uygulamayı öğrenir 2) Reaksiyon hızı, mertebesi gibi kimyasal kinetik bağıntıları kimyada uygulama yeteneği kazanır 3) Kimya endüstrisinde karşılaşılan problemleri kimyasal kinetik bağıntıları ile çözme ve analiz etme becerisine sahip olur 4) Fiziksel proseslerin ve kimyasal karışımların koşullarını belirlemeyi ve hesaplamayı öğrenir 5) Fotokimya ile ilgili konseptleri yorumlamayı öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, müfredat, kurallar | |
2) | Gazların Kinetik Teorisi, Moleküler hız dağılımı, Maxwell dağılımının uygulamaları | |
3) | Taşıma Prosesleri: Isıl ve Elektriksel İletkenlikler, Vizkozite, Difüzyon | |
4) | Tepkime Kinetiği I : Tepkime hızı, Hız yasaları, Tepkime mekanizması, Hız sabitleri | |
5) | Tepkime Kinetiği II : Ünimoleküler ve Trimoleküler tepkimeler, Katalizler | |
6) | Polimerleşme reaksiyonları | |
7) | Problem çözme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Reaksiyon Hızları Teorileri | |
10) | Kuantum Mekaniği I | |
11) | Kuantum Mekaniği II | |
12) | Atomun Yapısı | |
13) | Fotokimyasal reaksiyonlar | |
14) | Problem çözme |
Ders Notları / Kitaplar: | Physical Chemistry, 11th Edition, P. W. Atkins, 2018, Oxford Press |
Diğer Kaynaklar: | Physical Chemistry, 6th Edition, Ira N. Levine, 2009, McGraw Hill Physical Chemistry, 5th Edition, W. J. Moore, 1983, Prentice Hall |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 | ||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 | ||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 2 | ||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 | ||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 2 |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 7 | % 0 |
Laboratuvar | 13 | % 25 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Laboratuvar | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 152 |