CHEM303 Physical Chemistry 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CHEM303
Ders İsmi: Fiziksel Kimya 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL
Dersi Veren(ler): Çiğdem Bilici
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere temel fizikokimya kavramlarını öğretmek; Temel kavramları değişik kimyasal sistemlere uygulayabilme becerisini kazandırmak; Güncel hayatta ve kimya endüstrisinde karşılaşılan problemlere fizikokimya çerçevesinde bakabilme becerisini kazandırmak.
Dersin İçeriği: Kimyasal Termodinamik, Gibbs Serbest Enerjisi, Kimyasal Potansiyel, Faz Diyagramları ve Faz Geçişleri, Çözelti Termodinamiği, Kısmi molar miktarlar, Gibbs Duhem Denklemi, İdeal ve ideal olmayan çözeltiler, Çözeltideki reaksiyon dengeleri, Nernst denklemi, Elektrokimya

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Matematik ve Kimya bilgisini birlikte uygulamayı öğrenir,
2) Temel termodinamik bağıntıları kimyada uygulama yeteneği kazanır,
3) Kimya endüstrisinde karşılaşılan problemleri termodinamik koşullarda çözme ve analiz etme becerisine sahip olur,
4) Fiziksel proseslerin ve kimyasal karışımların koşullarını belirlemeyi ve hesaplamayı öğrenir,
5) Elektrokimya ile ilgili konseptleri yorumlamayı öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Kurallar, İçerik, Kitaplar, Fiziksel kimyanın tanımı, Birimler, Tarihçe, Mol, Ideal gazlar, Boyle, Charles, Avagadro Yasaları
2) Termodinamiğin Birinci Yasası
3) Termodinamiğin İkinci Yasası
4) Malzeme dengesi, Entropi, Gibbs ve Helmholtz Enerjileri
5) Reaksiyonların Standart Termodinamik Fonksiyonları
6) İdeal Gaz Karışımlarında Reaksiyon Dengesi
7) Problem Çözme
8) Ara Sınav
9) Tek Bileşenli Faz Dengesi ve Yüzeyler
10) Çözeltiler, Kısmi molar miktarlar ve Gibbs-Duhem Denklemi
11) İdeal ve gerçek çözeltiler. İdeal çözelti yasaları. Aktivite ve aktivite katsayısı.
12) İyonik Çözeltilerin Termodinamiği, Debye – Hückel Yasası
13) Nernst Denklemi, Elektrokimyasal Hücreler, Yarı Hücre Reaksiyonları
14) Problem Çözme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Physical Chemistry, 6th Edition, Ira N. Levine, 2009, McGraw Hill
Physical Chemistry, 11th Edition, P. W. Atkins, 2018, Oxford Press
Diğer Kaynaklar: Physical Chemistry, 5th Edition, W. J. Moore, 1983, Prentice Hall

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. 2
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. 2
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. 2
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. 2
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. 2
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. 2
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. 2
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. 2
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 7 % 0
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 132