Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM303 | ||||
Ders İsmi: | Fiziksel Kimya 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Çiğdem Bilici | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere temel fizikokimya kavramlarını öğretmek; Temel kavramları değişik kimyasal sistemlere uygulayabilme becerisini kazandırmak; Güncel hayatta ve kimya endüstrisinde karşılaşılan problemlere fizikokimya çerçevesinde bakabilme becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Kimyasal Termodinamik, Gibbs Serbest Enerjisi, Kimyasal Potansiyel, Faz Diyagramları ve Faz Geçişleri, Çözelti Termodinamiği, Kısmi molar miktarlar, Gibbs Duhem Denklemi, İdeal ve ideal olmayan çözeltiler, Çözeltideki reaksiyon dengeleri, Nernst denklemi, Elektrokimya |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Matematik ve Kimya bilgisini birlikte uygulamayı öğrenir, 2) Temel termodinamik bağıntıları kimyada uygulama yeteneği kazanır, 3) Kimya endüstrisinde karşılaşılan problemleri termodinamik koşullarda çözme ve analiz etme becerisine sahip olur, 4) Fiziksel proseslerin ve kimyasal karışımların koşullarını belirlemeyi ve hesaplamayı öğrenir, 5) Elektrokimya ile ilgili konseptleri yorumlamayı öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Kurallar, İçerik, Kitaplar, Fiziksel kimyanın tanımı, Birimler, Tarihçe, Mol, Ideal gazlar, Boyle, Charles, Avagadro Yasaları | |
2) | Termodinamiğin Birinci Yasası | |
3) | Termodinamiğin İkinci Yasası | |
4) | Malzeme dengesi, Entropi, Gibbs ve Helmholtz Enerjileri | |
5) | Reaksiyonların Standart Termodinamik Fonksiyonları | |
6) | İdeal Gaz Karışımlarında Reaksiyon Dengesi | |
7) | Problem Çözme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Tek Bileşenli Faz Dengesi ve Yüzeyler | |
10) | Çözeltiler, Kısmi molar miktarlar ve Gibbs-Duhem Denklemi | |
11) | İdeal ve gerçek çözeltiler. İdeal çözelti yasaları. Aktivite ve aktivite katsayısı. | |
12) | İyonik Çözeltilerin Termodinamiği, Debye – Hückel Yasası | |
13) | Nernst Denklemi, Elektrokimyasal Hücreler, Yarı Hücre Reaksiyonları | |
14) | Problem Çözme |
Ders Notları / Kitaplar: | Physical Chemistry, 6th Edition, Ira N. Levine, 2009, McGraw Hill Physical Chemistry, 11th Edition, P. W. Atkins, 2018, Oxford Press |
Diğer Kaynaklar: | Physical Chemistry, 5th Edition, W. J. Moore, 1983, Prentice Hall |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 | ||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 | ||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 2 | ||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 | ||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 7 | % 0 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 2 | 10 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 132 |