Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM201 | ||||
Ders İsmi: | Organik Kimya 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÇİĞDEM BİLİCİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Çiğdem Bilici | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Organik Kimyanın temel kavram ve ilkelerini öğretmek; Teorik ve pratik bilgileri bir arada vermek; Organik problem çözme ve kritik kararlar verme becerisini geliştirmek; Organik kimyanın günlük yaşamdaki önemini vermek; Öğrencilerin olumlu, mantıklı düşünmelerine ve organik kimyanın önemini anlamalarına yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği: | Atomik ve moleküler Orbitaller, hibridizasyon, moleküler geometri, Rezonans ve endüktif etki, asit baz, dipol moment, Doymuş Hidrokarbonlar (Alkan, Sikloalkan ve konformasyon), Doymamış hidrokarbonlar (Alkenler ,Alkinler), Alkoller ve Eterler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Organik kimyanın temel kavram ve ilkelerini öğrenir, teorik bilgileri pratiğe dökebilir. 2) Organik problem çözme ve kritik kararlar alma becerisini geliştirir. 3) Organik kimyanın günlük yaşamdaki önemini öğrenir ve uygulamaya geçirebilir. 4) Öğrenciler organik kimyanın endüstri için önemini anlar. 5) Teorik organik bilgileri pozitif bilimlere uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kimyasal bağlar, organik kimyada temel kavramlar | |
2) | Kimyasal bağlar, organik kimyada temel kavramlar | |
3) | Melezleşme, moleküler geometri, rezonans, dipol örnekleri | |
4) | Alkanlar ve Sikloalkanlar, adlandırılması, fiziksel özellikleri | |
5) | Alkanların and sikloalkanların konformasyonları ve reaksiyonları | |
6) | Stereokimya | |
7) | Problem Çözme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Nükleofilik yer değiştirme - Alkil Halojenürler | |
10) | Alkenler | |
11) | Alkinler | |
12) | Alkoller ve Eterler | |
13) | Alkoller ve eterler | |
14) | Problem Çözme |
Ders Notları / Kitaplar: | Organic Chemistry, 3rd Edition, David R.Klein, 2017, Wiley. |
Diğer Kaynaklar: | Organic Chemistry, 12th Edition, T.W. Graham Solomons & Craig B. Fryhle, 2016, J.Wiley&Sons. Organic Chemistry, 3rd Edition, Robert C.Atkins, Francis A.Carey, 2002, Mc Graw Hill. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 3 | ||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 | ||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | 2 | ||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 2 | ||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 | ||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 2 | ||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 3 |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | 2 |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 2 |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 7 | % 0 |
Laboratuvar | 13 | % 25 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 4 | 52 | ||||
Laboratuvar | 13 | 4 | 52 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 | ||||
Ödevler | 2 | 10 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 200 |