Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM102 | ||||
Ders İsmi: | Genel Kimya 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | MELİKE ATAKOL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kimyanın farklı disiplinleriyle ilgili temel kimya bilgilerinin öğrenciye verilmesi,Teorik bilgilerin yanı sıra problem çözme becerilerinin geliştirilmesi, Teorik bilgilerin pratikte uygulanmas. Günlük hayatla kimyanın bağlantısına öğrencinin dikkatinin çekilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Kimyasal Bağlar II; Moleküller Arası Kuvvetler: Sıvılar ve Katılar; Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri; Kimyasal Kinetik; Kimyasal Denge; Asitler ve Bazlar; Asit Baz Dengesinin Ek Yönleri; Çözünürlük ve Kompleks İyon Dengesi; Entropi ve Serbest Enerji Kavramları; Elektrokimya. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler kimyanın mantığını kavrayacaktır. 2) Öğrenciler Temel Kimya kavramlarını laboratuvar çalışmalarına uygulayabilecekler. 3) Asit, baz, tampon çözeltileri, çözünürlük çarpımı gibi kavramları anlama ve değerlendirebilecekler. 4) Kimyasal Denge kavramını anlama ve irdeleyebilecekler. 5) Öğrenciler öğrendikleri konuları farklı disiplinlere uygulayabilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kimyasal Bağlar II | |
2) | Moleküller Arası Kuvvetler: Sıvılar ve Katılar | |
3) | Moleküller Arası Kuvvetler: Sıvılar ve Katılar | |
4) | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri | |
5) | Kimyasal Kinetik | |
6) | Kimyasal Denge | |
7) | Kimyasal Denge | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Asitler ve Bazlar | |
10) | Asit Baz Dengesinin Ek Yönleri | |
11) | Çözünürlük ve Kompleks İyon Dengesi | |
12) | Entropi ve Serbest Enerji Kavramları | |
13) | Elektrokimya | |
14) | Elektrokimya |
Ders Notları / Kitaplar: | General Chemistry Principles And Modern Applications, 10th Edition, Ralph H. Petrucci, W.S. Harwood And F.G. Herring |
Diğer Kaynaklar: | Chemistry 2e, Paul Flowers, Richard Langely, William R. Robinson, Klaus Hellmut Theopold · 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 3 | ||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 3 | ||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | 3 | ||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | |||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 3 | ||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 3 | ||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 2 |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 13 | % 20 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Laboratuvar | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 185 |