Felsefe | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FEL401 | ||||
Ders İsmi: | Çağdaş Felsefe 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EYLEM DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı çağdaş felsefenin önemli uğraklarını incelemek ve değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Kant ve sonrasında günümüze kadar gelen felsefe tarihinin önemli kırılma noktaları üzerinde durulacaktır. Alman Felsefesi, Hegel ve Marx özellikle ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çağdaş felsefenin temel problemleri hakkında bilgi sahibi olacaktır. 2) Çağdaş felsefenin temel teorilerini karşılaştırmalı olarak inceleyerek bilgi sahibi olur. 3) Felsefe tarihinde çağdaş felsefenin yeri hakkında bilgi sahibi olur. 4) Çağdaş felsefenin önde gelen filozoflarının tezleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Kant - 1 | Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu, İnkılap Kitabevi, 2010. |
3) | Kant - 2 | Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu, İnkılap Kitabevi, 2010. |
4) | Kant - 3 | Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu, İnkılap Kitabevi, 2010. |
5) | Fichte | Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu, İnkılap Kitabevi, 2010. |
6) | Schelling | Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu, İnkılap Kitabevi, 2010. |
7) | Tekrar | Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu, İnkılap Kitabevi, 2010. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Hegel - 1 | Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu, İnkılap Kitabevi, 2010. |
10) | Hegel - 2 | Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu, İnkılap Kitabevi, 2010. |
11) | Hegel - 3 | Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu, İnkılap Kitabevi, 2010. |
12) | Marx - 1 | Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu, İnkılap Kitabevi, 2010. |
13) | Marx - 2 | Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu, İnkılap Kitabevi, 2010. |
14) | Genel Tekrar | Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu, İnkılap Kitabevi, 2010. |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Çağdaş Kıta Felsefesi: Bergson’dan Derrida’ya, Zeynep Direk, Fol Kitap, 2021 |
Diğer Kaynaklar: | Çağdaş Kıta Felsefesi: Bergson’dan Derrida’ya, Zeynep Direk, Fol Kitap, 2021 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
2) Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
3) Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
4) Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır. | ||||||||||||||
5) Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
6) Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||||||||||
8) Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||||||||||
9) Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır. | ||||||||||||||
10) İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
11) Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||||
12) Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır. | ||||||||||||||
13) Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
14) Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur. | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur. | 3 |
2) | Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır. | 2 |
3) | Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur. | |
4) | Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır. | |
5) | Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir. | 2 |
6) | Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir. | 1 |
7) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
8) | Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir. | |
9) | Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır. | |
10) | İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
12) | Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır. | |
13) | Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır. | |
14) | Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 4 | 3 | 91 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Final | 1 | 18 | 3 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |