Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Geçerli kıyasların tespiti: antilogistik yöntem |
Teo GRÜNBERG, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, Temel Mantık, Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, 2000. |
2) |
Geçerli kıyasların tespiti: Boole cebri notasyonu |
Teo GRÜNBERG, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, Temel Mantık, Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, 2000. |
3) |
Zincirleme kıyaslar |
Teo GRÜNBERG, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, Temel Mantık, Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, 2000. |
4) |
Zincirleme kıyaslar II |
Teo GRÜNBERG, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, Temel Mantık, Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, 2000. |
5) |
Dilemmalar |
Teo GRÜNBERG, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, Temel Mantık, Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, 2000. |
6) |
Dilemmalar |
Teo GRÜNBERG, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, Temel Mantık, Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, 2000. |
7) |
Dilemmalar |
Teo GRÜNBERG, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, Temel Mantık, Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, 2000. |
8) |
Vize |
|
9) |
Yanlış nedir ve çeşitleri
|
Teo GRÜNBERG, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, Temel Mantık, Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, 2000. |
10) |
Yanlış nedir ve çeşitleri
|
Teo GRÜNBERG, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, Temel Mantık, Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, 2000. |
11) |
Küme kümeler arası işlemlerin |
Teo GRÜNBERG, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, Temel Mantık, Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, 2000. |
12) |
Kümeler arası işlemlerin diyagramlarla gösterilmesi |
Teo GRÜNBERG, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, Temel Mantık, Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, 2000. |
13) |
Kümeler arası işlemlerin diyagramlarla gösterilmesi kıyasların
denetlenmesi
|
Teo GRÜNBERG, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, Temel Mantık, Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, 2000. |
14) |
Kümeler arası işlemlerin diyagramlarla gösterilmesi kıyasların
denetlenmesi Kümeler arası işlemlerin diyagramlarla
gösterilmesi kıyasların denetlenmesi
|
Teo GRÜNBERG, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, Temel Mantık, Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, 2000. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur. |
3 |
2) |
Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır. |
3 |
3) |
Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur. |
|
4) |
Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır. |
3 |
5) |
Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir. |
2 |
6) |
Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir. |
3 |
7) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
|
8) |
Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir. |
|
9) |
Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır. |
1 |
10) |
İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
11) |
Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
12) |
Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır. |
|
13) |
Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır. |
|
14) |
Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur. |
|