SOC105 Introduction to Sociologyİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SOC105
Ders İsmi: Sosyolojiye Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SELEN YANMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Selen Yanmaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öncelikli olarak öğrencilere güncel araştırmalar, güncel literatür ve temel sosyal kuramlara dayalı olarak sosyolojideki ana konu ve tartışmaları öğretmeyi amaçlar. Bu ders toplumsal sorunları anlamakta öğrencilerin sosyolojik tahayyüllerini ortaya çıkarmayı ve beslemeyi amaçlar. Sosyolojik tahayyül onlara kişisel biyografilerinin toplumsal yapı ve içinde yaşadıkları toplumsal ve tarihsel bağlam ile ilişkisini göstermeyi amaçlar. Günlük olarak ilgilendikleri kişisel problemlerin daha büyük toplumsal sorunlarla güçlü bağları olduğunu, ve dolayısıyla, sebep ve kaynaklarının bireyin dışında olduğunu önerir. Sosyoloji, bireylerin irade ve duygularını dikkate alırken, toplumsal yapı ve kurumların, hangi problemlerle karşılaştıkları ve çözüm için kaynaklar konusunda, onların tecrübelerini etkilediğini iddia eder.
Bu dersin temel amaçlarından biri öğrencileri toplumdaki pozisyonları konusunda eleştirel olarak düşünmek konusunda motive etmektir – özgeçmişleri, sınıfları, toplumsal cinsiyetleri, ırkları, etnik kökenleri, cinsel yönelimleri ve bunun gibi faktörler amaçlarını, inançlarını, tecrübelerini ve diğer bireyler ve toplumsal kurumlarla etrkileşimlerini nasıl etkilemektedir. Bu sorgulama bunlarla sınırlı olmamakla birlikte şunların eleştirel incelenmesini içerir: Toplumsal konumlarından nasıl fayda sağlamaktalar veya bundan dolayı nasıl baskı altındalar, özgürlük ve sosyal adalet ile ilgili görüşleri nelerdir, kendileri ve toplumun geleceğine ilişkin vizyonları nedir, hepimizi bağlayan gerçek toplumsal kısıtlar değerlendirildiğinde bu vizyonu gerçekleştirmek için en iyi yollar nelerdir. Dolayısıyla, öğrencilerin dünyaya ve toplumsal sorunlara kendi yaklaşımlarını analiz etmeleri ve kişisel ve toplumsal değişimi yaratmak için en etkili biçimde nasıl hareket edeceklerini belirlemek için sosyolojik araçları nasıl kullanabileceklerini anlamaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Dersin İçeriği Bu ders öncelikli olarak alandaki temel kuramları temel düzeyde kavramak ile birlikte sosyolojik tahayyül ve sosyolojik düşünmeyi öğrenmeyi içerir. Sosyolojideki ana sorulardan biri, bireylerin inanış, değer ve davranışları ve içinde yaşadıkları toplumla ile ilgili olmak üzere, evrensel gerçek ve kuralların varlığıdır. Bu derste biz evrimleri sonucunda bugünün sorunlarını yaratan “toplumsal gerçeklerin” nereden geldiğine odaklanacağız. Gruplar içinde ve arasındaki benzerlik ve ayrımlara bakacak, toplumun, toplumsal kurumların ve toplumsal problemlerin bu toplumda ve diğer toplumlarda nasıl inşa edildiğini çalışacağız. Toplumsal cinsiyet, ırk, sınıf, toplumsallaşma, ve toplumsal etkileşim gibi sosyolojideki ana konulara ek olarak, ekonomi gibi toplumsal kurumların nasıl işlediğini inceleyeceğiz.Türkiye toplumundaki bazı eşitsizlikleri tartışırken küresel sorunları da çalışacağız.
Toplumsal yapı, iktidarın inşası ve eşitsizliklerin düzenlenmesi üzerinden toplumların zaman içinde nasıl değiştiğine ve gelecekte hangi yöne gidebileceklerine odaklanacağız. Sosyolojideki ana kuramsal yaklaşımları ve paradigmaları, ve çeşitli toplumsal sorunlar üzerine yapılan sosyal bilimsel çalışmaları tartışarak, bu sorunların ürettiği eşitsizlikler ve adaletsizliklere potansiyel çözümleri inceleyeceğiz. Buna ek olarak, internet ve diğer çağdaş teknolojilerin, özellikle sivil katılım, aktivizm ve toplumsal hareketlerle ilgili olarak tecrübelerimizi nasıl değiştirdiğine odaklanacağız.
Metodolojiler araştırmalara rehberlik etmek ve sosyolojik problemleri cevaplamak için kullanılan prosedürlerdir. Bu derste öğrenciler toplumsal dünyayı çalışmak için sosyologların kullandığı çeşitli araçları öğreneceklerdir. Dönemin başında sosyolojide kullanılan en yaygın metodolojileri öğrenecekler ve sosyolojik araştırmaya nitel ve nicel yaklaşımları inceleyeceklerdir. Aynı zamanda toplumsal sorunları çalışmakta ve açıklamakta belirli yöntemlerin güçlü ve zayıf yanlarını tartışacaklardır. Araştırmacıların konularına yaklaşırken kendi inanışları ve kendi belirli toplumsal bağlamlarının nasıl etkisi altında kaldıklarını değerlendireceklerdir. Sorumluluk sahibi araştırmacıların araştırmalarını nasıl yapacaklarını şekillendiren etik değerlendirmeleri nasıl kullanmaları gerektiğini tartışacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
2) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
3) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
4) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
5) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Sosyolojik Tahayyül • Giddens et al. Chapter 1 – What is Sociology? • Mills, C.W. “The Promise” (available online at https://sites.middlebury.edu/utopias/files/2013/02/The-Promise.pdf) • Thio, Alex and Jim D. Taylor. Social Problems. Sudbury, MA: Jones and Bartlett Learning 2012, “Introduction to Social Problems” Pages: 1-13 (available online at http://samples.jbpub.com/9780763793098/93098_CH01_Thio.pdf)
2) Giriş, Sosyolojik Tahayyül • Giddens et al. Chapter 1 – What is Sociology? • Mills, C.W. “The Promise” (available online at https://sites.middlebury.edu/utopias/files/2013/02/The-Promise.pdf) • Thio, Alex and Jim D. Taylor. Social Problems. Sudbury, MA: Jones and Bartlett Learning 2012, “Introduction to Social Problems” Pages: 1-13 (available online at http://samples.jbpub.com/9780763793098/93098_CH01_Thio.pdf)
3) Metodoloji • Giddens et al. Chapter 2 – Asking and Answering Sociological Questions • McLeod, S. A. (2018, Sept 16). Zimbardo - Stanford prison experiment. (available online at https://www.simplypsychology.org/zimbardo.html) • Meyer, Philip. “If Hitler Asked You to Electrocute A Stranger, Would You?” (available online at http://www.unc.edu/~pmeyer/General_Publications/Hitler.pdf ) • Lubet, Steven. “Did This Acclaimed Sociologist Drive the Getaway Car in a Murder Plot?”(available online at https://newrepublic.com/article/121909/did-sociologist-alice-goffman-drive-getaway-car-murder-plot)
4) Metodoloji • Giddens et al. Chapter 2 – Asking and Answering Sociological Questions • McLeod, S. A. (2018, Sept 16). Zimbardo - Stanford prison experiment. (available online at https://www.simplypsychology.org/zimbardo.html) • Meyer, Philip. “If Hitler Asked You to Electrocute A Stranger, Would You?” (available online at http://www.unc.edu/~pmeyer/General_Publications/Hitler.pdf ) • Lubet, Steven. “Did This Acclaimed Sociologist Drive the Getaway Car in a Murder Plot?”(available online at https://newrepublic.com/article/121909/did-sociologist-alice-goffman-drive-getaway-car-murder-plot)
5) Toplumsallaşma ve Toplumsal Etkileşim • Giddens et al. Chapter 4 – Socialization and the Life Course (pg 91 – 107 and pg 110 to end of chapter) • Giddens et al. Chapter 5 – Social Interaction and Everyday life in the Age of the Internet (pg 121-133 and 136 to end of chapter) • Rosenbloom, Stephanie. “Putting Your Best Cyberface Forward” (available online at http://www.nytimes.com/2008/01/03/fashion/03impression.html?pagewanted=print&_r=0
6) Kültür, Sınıf, ve Tüketim • Giddens et al. Chapter 3 – Culture and Society • Bourdieu, Pierre. “The forms of capital” pp. 241-258 in Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education edited by J. Richardson. 1986. New York: Greenwood. (available online at http://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/fr/bourdieu-forms-capital.htm) • Wright, Bradley. “Conspicuous consumption and your iPhone” (available online at http://www.everydaysociologyblog.com/2008/09/conspicuous-con.html) • Sternheimer, Karen. “Consuming Home” (available online at https://www.everydaysociologyblog.com/2015/07/consuming-home.html#more) • Giddens et al. Chapter 8 – Stratification, Class and Inequality (From beginning of chapter to pg 236) • Standing, Guy. “Defining the precariat”. 2013. (available online at https://www.eurozine.com/defining-the-precariat/) • Hurriyet Daily News. “Istanbul has highest income inequality in Turkey” (available online at http://www.hurriyetdailynews.com/istanbul-has-highest-income-inequality-in-turkey-137167)
7) Kültür, Sınıf, ve Tüketim • Giddens et al. Chapter 3 – Culture and Society • Bourdieu, Pierre. “The forms of capital” pp. 241-258 in Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education edited by J. Richardson. 1986. New York: Greenwood. (available online at http://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/fr/bourdieu-forms-capital.htm) • Wright, Bradley. “Conspicuous consumption and your iPhone” (available online at http://www.everydaysociologyblog.com/2008/09/conspicuous-con.html) • Sternheimer, Karen. “Consuming Home” (available online at https://www.everydaysociologyblog.com/2015/07/consuming-home.html#more) • Giddens et al. Chapter 8 – Stratification, Class and Inequality (From beginning of chapter to pg 236) • Standing, Guy. “Defining the precariat”. 2013. (available online at https://www.eurozine.com/defining-the-precariat/) • Hurriyet Daily News. “Istanbul has highest income inequality in Turkey” (available online at http://www.hurriyetdailynews.com/istanbul-has-highest-income-inequality-in-turkey-137167)
8) Toplumsal Cinsiyet • Giddens et al. Chapter 10 – Gender Inequality • West, Candance and Don H. Zimmerman. “Doing Gender” Gender&Society 1987 1:2. • Barber, Kristen. “The Well-Coiffed Man: Class, Race, and Heterosexual Masculinity in the Hair Salon” Gender&Society. 2008 22: 455 • Steinem, Gloria. “If Men Could Menstruate” in Ms. Magazine. 1978. (available online at http://www.haverford.edu/psych/ddavis/p109g/steinem.menstruate.html) • Nawa, Fariba. “Turkish soap operas' portrayal of women stirs controversy.” 2017. (available online at https://www.pri.org/stories/2017-04-26/turkish-soap-operas-portrayal-women-stirs-controversy) • Gözdasoglu Küçükalioglu, Elif. Framing Gender-Based Violence in Turkey (available online at https://journals.openedition.org/cedref/1138?lang=en)
9) Toplumsal Cinsiyet • Giddens et al. Chapter 10 – Gender Inequality • West, Candance and Don H. Zimmerman. “Doing Gender” Gender&Society 1987 1:2. • Barber, Kristen. “The Well-Coiffed Man: Class, Race, and Heterosexual Masculinity in the Hair Salon” Gender&Society. 2008 22: 455 • Steinem, Gloria. “If Men Could Menstruate” in Ms. Magazine. 1978. (available online at http://www.haverford.edu/psych/ddavis/p109g/steinem.menstruate.html) • Nawa, Fariba. “Turkish soap operas' portrayal of women stirs controversy.” 2017. (available online at https://www.pri.org/stories/2017-04-26/turkish-soap-operas-portrayal-women-stirs-controversy) • Gözdasoglu Küçükalioglu, Elif. Framing Gender-Based Violence in Turkey (available online at https://journals.openedition.org/cedref/1138?lang=en)
10) Irk ve Etnisite • Giddens et al. Chapter 11 – Race, Ethnicity, and Racism • Omi, Michael and Howard Winant. “Chapter 4: The Theory of Racial Formation,” Racial Formation in the United States • Cole, Nicki Lisa. “What Is Racial Formation Theory?”. 2019. (available online at https://www.thoughtco.com/racial-formation-3026509) • Cunningham, Erin. “Turkey, once a haven for Syrian refugees, grows weary of their presence.” 2018. (available online at https://www.washingtonpost.com/world/turkey-to-syrian-refugees-you-dont-have-to-go-home-but-dont-stay-here/2018/04/04/d1b17d8c-222a-11e8-946c-9420060cb7bd_story.html?noredirect=on)
11) İş, Ekonomi, ve Küresel Eşitsizlik • Giddens et al., Ch. 14 “Work and Economic Life” • Giddens et al., Ch. 9 “Global Inequality” • Giddens et al., Ch. 19 “Population, Urbanization and the Environment” (From “Population growth, Urbanization, and environmental Challenges” pg 674 to 681) • Giddens et al., Ch. 20 “Globalization in a Changing World” (From the beginning of the chapter, pg 689 to 705, From “Globalization and Inequality “ pg 711 to end of chapter) • Ghosh, Jayati. “150 years of 'Das Kapital': How relevant is Marx today?”. 2017. (available online at https://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2017/08/150-years-das-kapital-relevant-marx-today-170817115417283.html) • Kaufman, Scott Eric “‘No one is making them stop’: Why corporations outsource catastrophe -and workers pay the price” (available online at http://www.salon.com/2015/07/06/no_one_is_making_them_stop_why_corporations_ outsource_catastrophe_and_workers_pay_the_price/) • Hickel, Jason. “The truth about extreme global inequality” (available online at http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2013/04/201349124135226392.html) • Golash-Boza, Tanya. “The Immigration Industrial Complex: Why We Enforce Immigration Policies Destined to Fail”.2009. (available online at https://dornsife.usc.edu/assets/sites/902/docs/GolashBoza_2009_SocCompass.pdf)
12) İş, Ekonomi, ve Küresel Eşitsizlik • Giddens et al., Ch. 14 “Work and Economic Life” • Giddens et al., Ch. 9 “Global Inequality” • Giddens et al., Ch. 19 “Population, Urbanization and the Environment” (From “Population growth, Urbanization, and environmental Challenges” pg 674 to 681) • Giddens et al., Ch. 20 “Globalization in a Changing World” (From the beginning of the chapter, pg 689 to 705, From “Globalization and Inequality “ pg 711 to end of chapter) • Ghosh, Jayati. “150 years of 'Das Kapital': How relevant is Marx today?”. 2017. (available online at https://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2017/08/150-years-das-kapital-relevant-marx-today-170817115417283.html) • Kaufman, Scott Eric “‘No one is making them stop’: Why corporations outsource catastrophe -and workers pay the price” (available online at http://www.salon.com/2015/07/06/no_one_is_making_them_stop_why_corporations_ outsource_catastrophe_and_workers_pay_the_price/) • Hickel, Jason. “The truth about extreme global inequality” (available online at http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2013/04/201349124135226392.html) • Golash-Boza, Tanya. “The Immigration Industrial Complex: Why We Enforce Immigration Policies Destined to Fail”.2009. (available online at https://dornsife.usc.edu/assets/sites/902/docs/GolashBoza_2009_SocCompass.pdf)
13) Toplumsal Sapkınlık, Toplumsal Kontrol, ve Toplumsal Değişim • Giddens et al., Ch. 7 “Conformity, Deviance and Crime” • Jeffrey Reiman and Paul Leighton, The Rich Get Richer and the Poor Get Prison: Ideology, Class, and Criminal Justice, Ninth Edition. Boston: Pearson, 2010, “Introduction: Criminal Justice through the Looking Glass, or Winning by Losing” pg 20-27 • Essig, Kate. “Activism Or Slacktivism? How Social Media Hurts And Helps Student Activism” (available online at http://news.stlpublicradio.org/post/activism-or-slacktivism- how-social-media-hurts-and-helps-student-activism) • Castells, Manuel. “Opening: Networking Minds, Creating Meaning, Contesting Power” pp 1- 20 in Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age. 2012. Malden, MA: Polity Press. • Castells, Manuel. “Changing the World in the Network Society” pp 218- 234 in Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age. 2012. Malden, MA: Polity Press.
14) Toplumsal Sapkınlık, Toplumsal Kontrol, ve Toplumsal Değişim • Giddens et al., Ch. 7 “Conformity, Deviance and Crime” • Jeffrey Reiman and Paul Leighton, The Rich Get Richer and the Poor Get Prison: Ideology, Class, and Criminal Justice, Ninth Edition. Boston: Pearson, 2010, “Introduction: Criminal Justice through the Looking Glass, or Winning by Losing” pg 20-27 • Essig, Kate. “Activism Or Slacktivism? How Social Media Hurts And Helps Student Activism” (available online at http://news.stlpublicradio.org/post/activism-or-slacktivism- how-social-media-hurts-and-helps-student-activism) • Castells, Manuel. “Opening: Networking Minds, Creating Meaning, Contesting Power” pp 1- 20 in Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age. 2012. Malden, MA: Polity Press. • Castells, Manuel. “Changing the World in the Network Society” pp 218- 234 in Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age. 2012. Malden, MA: Polity Press.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Giddens, Anthony, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum, Deborah Carr. 2018.
Introduction to Sociology (Seagull Eleventh Edition).
Diğer Kaynaklar: Giddens, Anthony, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum, Deborah Carr. 2018.
Introduction to Sociology (Seagull Eleventh Edition).
Mills, C.W. “The Promise” (available online at https://sites.middlebury.edu/utopias/files/2013/02/The-Promise.pdf)
•Thio, Alex and Jim D. Taylor. Social Problems. Sudbury, MA: Jones and Bartlett Learning 2012, “Introduction to Social Problems” Pages: 1-13 (available online at
http://samples.jbpub.com/9780763793098/93098_CH01_Thio.pdf)
McLeod, S. A. (2018, Sept 16). Zimbardo - Stanford prison experiment. (available online at https://www.simplypsychology.org/zimbardo.html)
Meyer, Philip. “If Hitler Asked You to Electrocute A Stranger, Would You?” (available online at http://www.unc.edu/~pmeyer/General_Publications/Hitler.pdf )
Lubet, Steven. “Did This Acclaimed Sociologist Drive the Getaway Car in a Murder Plot?”(available online at https://newrepublic.com/article/121909/did-sociologist-alice-goffman-drive-getaway-car-murder-plot)
Rosenbloom, Stephanie. “Putting Your Best Cyberface Forward” (available online at http://www.nytimes.com/2008/01/03/fashion/03impression.html?pagewanted=print&_r=0
Bourdieu, Pierre. “The forms of capital” pp. 241-258 in Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education edited by J. Richardson. 1986. New York: Greenwood. (available online at http://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/fr/bourdieu-forms-capital.htm)
Wright, Bradley. “Conspicuous consumption and your iPhone” (available online at
http://www.everydaysociologyblog.com/2008/09/conspicuous-con.html)
Sternheimer, Karen. “Consuming Home” (available online at
https://www.everydaysociologyblog.com/2015/07/consuming-home.html#more)
Standing, Guy. “Defining the precariat”. 2013. (available online at https://www.eurozine.com/defining-the-precariat/)
Hurriyet Daily News. “Istanbul has highest income inequality in Turkey” (available online at
http://www.hurriyetdailynews.com/istanbul-has-highest-income-inequality-in-turkey-137167)
West, Candance and Don H. Zimmerman. “Doing Gender” Gender&Society 1987 1:2.
Barber, Kristen. “The Well-Coiffed Man: Class, Race, and Heterosexual Masculinity in the Hair Salon” Gender&Society. 2008 22: 455
Steinem, Gloria. “If Men Could Menstruate” in Ms. Magazine. 1978. (available online at
http://www.haverford.edu/psych/ddavis/p109g/steinem.menstruate.html)
Nawa, Fariba. “Turkish soap operas' portrayal of women stirs controversy.” 2017. (available online at https://www.pri.org/stories/2017-04-26/turkish-soap-operas-portrayal-women-stirs-controversy)
Gözdasoglu Küçükalioglu, Elif. Framing Gender-Based Violence in Turkey (available online at https://journals.openedition.org/cedref/1138?lang=en)
Omi, Michael and Howard Winant. “Chapter 4: The Theory of Racial Formation,” Racial Formation in the United States
Cole, Nicki Lisa. “What Is Racial Formation Theory?”. 2019. (available online at
https://www.thoughtco.com/racial-formation-3026509)
Cunningham, Erin. “Turkey, once a haven for Syrian refugees, grows weary of their presence.” 2018. (available online at https://www.washingtonpost.com/world/turkey-to-syrian-refugees-you-dont-have-to-go-home-but-dont-stay-here/2018/04/04/d1b17d8c-222a-11e8-946c-9420060cb7bd_story.html?noredirect=on)
Ghosh, Jayati. “150 years of 'Das Kapital': How relevant is Marx today?”. 2017. (available online at https://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2017/08/150-years-das-kapital-relevant-marx-today-170817115417283.html)
Kaufman, Scott Eric “‘No one is making them stop’: Why corporations outsource catastrophe -and workers pay the price” (available online at http://www.salon.com/2015/07/06/no_one_is_making_them_stop_why_corporations_
outsource_catastrophe_and_workers_pay_the_price/)
Hickel, Jason. “The truth about extreme global inequality” (available online at http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2013/04/201349124135226392.html)
Golash-Boza, Tanya. “The Immigration Industrial Complex: Why We Enforce
Immigration Policies Destined to Fail”.2009. (available online at
https://dornsife.usc.edu/assets/sites/902/docs/GolashBoza_2009_SocCompass.pdf)
Jeffrey Reiman and Paul Leighton,
The Rich Get Richer and the Poor Get Prison: Ideology, Class, and Criminal Justice, Ninth Edition. Boston: Pearson, 2010, “Introduction: Criminal Justice through the Looking Glass, or Winning by Losing” pg 20-27
Essig, Kate. “Activism Or Slacktivism? How Social Media Hurts And Helps Student Activism” (available online at http://news.stlpublicradio.org/post/activism-or-slacktivism-
how-social-media-hurts-and-helps-student-activism)
Castells, Manuel. “Opening: Networking Minds, Creating Meaning, Contesting Power” pp 1- 20 in Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age. 2012.
Malden, MA: Polity Press.
Castells, Manuel. “Changing the World in the Network Society” pp 218- 234 in Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age. 2012. Malden, MA: Polity Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 1
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır.
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 3 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2 1
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 1
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular.
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 1 3
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 2 3
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır.
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular.
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 1
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 1
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 1
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 3
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 3
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 3
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 26
Proje 7 28
Ara Sınavlar 5 9
Final 7 21
Toplam İş Yükü 126