DENT403 Advanced Pediatric Dentistryİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT403
Ders İsmi: İleri Pediatrik Diş Hekimliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NESLİHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üye. Neslihan Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocuk hastada erken diş kayıplarının etkileri ve yer tutucu uygulamaları ile ilgili bilgi aktarmak, travmatik diş yaralanmaları ve tedavi ilkelerini aktarmak, çocuklarda görülen sistemik hastalıklar ve oral bulguları tartışmak, tedavi planlanması konusunda bilgi sahibi olunmasını sağlamak, çocuk diş hekimliğinde ileri davranış yönlendirme tekniklerini öğretmek, çocuk hastalarda eklem hastalıkları, zararlı ağız alışkanlıkları ile ilgili bilgilerin aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Çoçuklarda yer tutucular (sabit/hareketli) ve protetik tedaviler,
dental travmatik yaralanmaların, çocuk hastalarda antimikrobiyal tedavi ve analjezik kullanımı, çocuk diş hekimliğinde sedasyon ve genel anestezi uygulamaları, bebek, çocuk ve adölesanda görülen sistemik hastalıklar ve ağız sağlığı ile ilişkisi, çocukluk çağı hastalıkları ve genetik hastalıklar, çocuk diş hekimliğinde cerrahi yaklaşımlar, çocuk hastalarda TME bozuklukları ve bruksizm, çocuk hastalarda zararlı ağız alışkanlıkları, çocuklarda dental erozyon-abrazyon.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk hastalarda antimikrobiyal ve analjezik kullanımını sıralar.
2) Çocuk diş hekimliğinde sedasyon ve genel anestezi uygulamalarını açıklar.
3) Süt ve genç daimi dişlerde sert ve yumuşak doku yaralanmalarının tanı ve tedavi prensiplerini tanımlar.
4) Bebek, çocuk ve adölesanda görülen sistemik hastalıklar, çocukluk çağı hastalıkları ve genetik hastalıklar ile ilgili bilgileri sıralar.
5) Çocuk hastalarda zararlı ağız alışkanlıkları, TME bozuklukları ve bruksizm bulgularını ve tedavi yaklaşımlarını açıklar.
6) Çocuk diş hekimliğinde cerrahi yaklaşımları tanımlar.
7) Süt ve karma dişlenmenin özelliklerini ve tedavi gereksinimlerini açıklar ve çocuk hastada tedavi planlaması yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Yer tutucular (sabit/hareketli) 2. Protetik tedaviler
2) Dental travmatik yaralanmaların etiyolojisi ve epidemiyolojisi
3) Süt ve genç daimi dişlerde diş sert doku yaralanmaları ve tedavi prensipleri
4) Süt ve genç daimi dişlerde periodontal doku yaralanmaları ve tedavi prensipleri
5) Çocuk hastalarda antimikrobiyal tedavi ve analjezik kullanımı
6) Pedodontide sedasyon ve genel anestezi uygulamaları (çocuk hastada vital bulgular)
7) Bebek, çocuk ve adölesanda görülen sistemik hastalıklar ve ağız sağlığı ile ilişkisi
8) Ara Sınav
9) Çocukluk çağı hastalıkları ve genetik hastalıklar
10) Çocuk diş hekimliğinde cerrahi yaklaşımlar
11) Çocuk hastalarda TME bozuklukları ve Bruksizm
12) Çocuk hastalarda zararlı ağız alışkanlıkları
13) Çocuklarda dental erozyon-abrazyon
14) Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: McDonald R.E., and Avery D.R., Dentistry for the Child and Adolescent, Mosby, 2011
Casamassimo P, Fields H, McTigue D, and Nowak A, Pediatric Dentistry,5th Edition, Saunders, 2012
Koch G, Poulsen S, Espelid I, Haubek D, Pediatric Dentistry: A Clinical Approach, 3rd Edition, Wiley, 2016
Diğer Kaynaklar: McDonald R.E., and Avery D.R., Dentistry for the Child and Adolescent, Mosby, 2011
Casamassimo P, Fields H, McTigue D, and Nowak A, Pediatric Dentistry,5th Edition, Saunders, 2012
Koch G, Poulsen S, Espelid I, Haubek D, Pediatric Dentistry: A Clinical Approach, 3rd Edition, Wiley, 2016

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 26 0 1 26
Sunum / Seminer 1 3 1 4
Ara Sınavlar 1 2 1 3
Final 1 4 1 5
Toplam İş Yükü 38