DENT308 Endodontics Preclinic 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT308
Ders İsmi: Endodonti Preklinik 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: DENT204 - Endodontics Preclinic 1
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYFER ATAV ATEŞ
Dersi Veren(ler): ayfer atav
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fantom çeneler üzerinde farklı dişlere kök kanal tedavisinin ilk aşaması olan giriş kavitesi açma becerisi kazandırmak
Dersin İçeriği: Fantom çene modelleri üzerinde farklı dişlere preklinik kök kanal tedavisi çalışmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kök kanal tedavisinde uygulanan tüm aşamalar için gerekli materyalleri ve donanımı bilir, ayırt eder ve klinikte kullanımlarını öğrenir.
1) Tüm dişlerin pulpa odaları ve kanallarını saptar; aşırı eğimli kanal sistemlerini, kalsifikasyonları ve diğer tedaviyi zorlaştırıcı anatomik/patolojik bulguları ayırt eder.
1) Öğrencinin kök kanal tedavisi ile ilgili klinikte hasta bakabilecek kadar temel ve pratik bilgileri edinmesi ve el becerisini kazanması
2) Uygun çalışma uzunluğunu apeks bulucular ve digital röntgen ile belirlemeyi öğrenir.
3) Endodontik tedavi esnasında oluşabilecek prosedürel hataları saptar, önler ve sorunu giderebilir.
4) Rubber dam ile izolasyon, radyografik değerlendirme, restorasyonun tamamlanması ve kayıt tutma gibi endodontik tedavinin gerektirdiği uygun klinik işlemleri bilir ve uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Maksiller/Mandibular Kesici ve Köpek Dişlerinde Endodontik Giriş Kavitelerinin Hazırlanması - Çekilmiş Dişler ve/veya Simülasyon Modelleri Üzerinde Çekilmiş dişlerin toplanması ve model dişlerin temin edilmesi
2) Maksiller/Mandibular Premolarlarda Endodontik Giriş Kavitelerinin Hazırlanması Çekilmiş dişlerin toplanması ve model dişlerin temin edilmesi
3) Maksiller/Mandibular Azı Dişlerinde Endodontik Giriş Kavitelerinin Hazırlanması
4) Rotary Sistemler (Endodontide Yeni Dönem)
5) Maksiller Keser dişler ve Köpek Dişlerinin Kök Kanallarının Hazırlanması
6) Mandibular Keser dişler ve Köpek Dişlerinin Kök Kanallarının Hazırlanması
7) Maksiller Premolarların Kök Kanallarının Hazırlanması
8) Mandibular Premolarların Kök Kanallarının Hazırlanması
9) Maksiller Azı Dişlerinin Kök Kanallarının Hazırlanması
10) Mandibular Azı Dişlerinin Kök Kanallarının Hazırlanması
11) Kök Kanal Medikament Uygulaması
12) Kök kanallarının doldurulması
13) Kök Kanal Tedavisi Tekrarı
14) Kök kanal tedavisi prosedürlerine genel bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Endodontics Principles and Practice (5th Edition)
• Richard E. Walton
• Mahmoud
Torabinejad
Elsevier
2.Cohen’s Pathways of the Pulp (11th Edition)
• Kenneth M Hargreaves
• Louis H Berman
Elsevier
3.Ingle's Endodontics (7th Edition)
• Ilan Rotstein
• John I. Ingle
Raleigh
Diğer Kaynaklar: 1. Endodontics Principles and Practice (5th Edition)
• Richard E. Walton
• Mahmoud
Torabinejad
Elsevier
2.Cohen’s Pathways of the Pulp (11th Edition)
• Kenneth M Hargreaves
• Louis H Berman
Elsevier
3.Ingle's Endodontics (7th Edition)
• Ilan Rotstein
• John I. Ingle
Raleigh

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

1

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final Pratik 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Laboratuvar 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 0 1 5
Ara Sınavlar 1 5 3 8
Final 1 5 3 8
Toplam İş Yükü 63