Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT325 | ||||
Ders İsmi: | Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Preklinik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ELİF ÖZÇELİK | ||||
Dersi Veren(ler): | İpek Necla Güldiken, Kerem Dedeoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Preklinik Oral Cerrahi Eğitimi" dersinin amacı, öğrencilere oral cerrahi prosedürlerle ilgili temel pratik becerileri ve bilgileri kazandırmaktır. Fantom başlar üzerinde yapılan simüle edilmiş uygulamalarla, öğrenciler gerçek yaşam cerrahi durumları için hazırlanır, böylece temel tekniklerde yetkin hale gelirler ve potansiyel komplikasyonları güvenli bir şekilde yönetebilirler. |
Dersin İçeriği: | Preklinik Oral Cerrahi Eğitimi" dersi, öğrencilere fantom başlar kullanarak oral cerrahi tekniklerinin temellerini uygulamalı olarak öğretir. Müfredat, temel cerrahi alet kullanımını, diş çekimi tekniklerini, dikiş yöntemlerini, orofasiyal patolojilerin yönetimini ve post-operatif bakımı kapsar. Ders, gerçek yaşamda oral cerrahi prosedürlere iyi bir şekilde hazırlanmış öğrencilerle pratik bir sınavla son bulur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencileri preklinik kurulumu, ekipmanı ve fantom baş pratiğinin önemiyle tanıştırmak 2) Öğrencilere kontrollü bir ortamda cerrahi aletleri nasıl doğru bir şekilde kullanacakları öğretilir. 3) Diş çekimi teknikleri konusunda pratik deneyim kazandırmak. 4) Simüle edilmiş bir ortamda çeşitli dikiş teknikleri konusunda öğrencilere eğitim vermek. 5) Gömülü dişleri teşhis etme ve tedavi etme sürecini simüle etmek. 6) Öğrencilere orofasiyal enfeksiyonların simüle edilmiş yönetimi konusunda eğitim vermek. 7) Öğrencilere biyopsi tekniklerini güvenli bir şekilde pratik yapmalarını sağlamak. 8) Güvenliği ve verimliliği vurgulayarak lokal anestezi uygulamasını simüle etmek. 9) Gelecekteki çalışmalarda karşılaşacakları daha ileri prosedürlere genel bir bakış sunmak. 10) Maksillofasiyal travma senaryolarını ve yönetimini simüle etmek. 11) Simülasyon kullanarak oral patolojilerin teşhisi ve temel yönetimi konusunda öğrencilere bilgi vermek. 12) Oral cerrahi operasyonları sonrası gerekli bakım prosedürleri hakkında öğrencilere eğitim vermek. 13) Öğrencilere simülasyon aracılığıyla oral cerrahide potansiyel komplikasyonları tanıma, önleme ve yönetme konusunda hazırlık yapmak. 14) Kurs sırasında kazanılan becerileri gözden geçirmek, herhangi bir soruyu ele almak ve öğrencilere gelişim için geri bildirimde bulunmak. 15) Dönem boyunca kazanılan beceri ve yetkinlikleri değerlendirmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fantom Başlara ve Preklinik Uygulamaya Giriş | textbooks |
2) | Fantom Üzerinde Temel Cerrahi Alet Kullanımı | textbooks |
3) | Fantom Modellerde Diş Çekimi | textbooks and lecture slights |
4) | Fantom Üzerinde Dikiş Teknikleri | textbooks |
5) | Gömülü Dişlerin Yönetimi: Simülasyon | textbooks |
5) | Gömülü Dişlerin Yönetimi: Simülasyon | textbooks |
6) | Orofasiyal Enfeksiyonlar: Teşhis ve Tedavi Simülasyonu | textbook |
7) | Fantom Başlarda Biyopsi Teknikleri | textbook |
8) | Lokal Anestezi Teknikleri: Simülasyon | textbook |
9) | Maksillofasiyal Travma: Teşhis ve Tedavi Simülasyonu | textbook |
10) | Oral Boşluğun Kistleri ve Tümörleri: Fantom Üzerinde Teşhis ve Müdahale | textbook |
11) | Oral Cerrahide Post-operatif Bakım ve Yönetim | textbook |
12) | Oral Cerrahide Komplikasyonlar: Simülasyon ve Yönetim | textbooks |
13) | Değerlendirme ve Geri Bildirim Oturumu | textbooks |
14) | Değerlendirme ve Geri Bildirim Oturumu | |
15) | Fantom Baş Üzerinde Pratik Sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | -Oral Surgery for Dental Students A Quick Reference Guide Jeffrey A. Elo, Alan S. Herford -Fonseca RJ Marciani RD Turvey TA. Oral and Maxillofacial Surgery. 2nd ed. St. Louis Mo: Saunders/Elsevier; 2009. |
Diğer Kaynaklar: | -Oral Surgery for Dental Students A Quick Reference Guide Jeffrey A. Elo, Alan S. Herford -Fonseca RJ Marciani RD Turvey TA. Oral and Maxillofacial Surgery. 2nd ed. St. Louis Mo: Saunders/Elsevier; 2009. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |||||||||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |||||||||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Laboratuvar | 39 | 0 | 1 | 39 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 41 |