DENT315 Introduction to Restorative Dentistryİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT315
Ders İsmi: Restoratif Diş Hekimliğine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUĞBA TOZ AKALIN
Dersi Veren(ler): Prof Dr Tuğba Toz Akalın
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Restoratif diş tedavisinde tanı ve tedavi planlamasını, amalgam, kompozit gibi dolgu maddelerini, simanları, kavite astar maddelerini, dentin bonding sistemlerini, restorasyonun başarısızlık nedenlerini, Restoratif rezin materyalleri,
adeziv sistemlerin uygulanması, Fazla madde kaybı olan dişlerin restorasyonunu öğretmek dersin amacıdır.
Dersin İçeriği: Restoratif diş tedavisinde tanı ve tedavi planlama, amalgam, kompozit gibi dolgu maddeleri, simanlar, kavite astar maddeleri, dentin bonding sistemleri, restorasyonun başarısızlık nedenleri, Restoratif rezin materyalleri,
adeziv sistemlerin uygulanması, fazla madde kaybı olan dişlerin restorasyonu

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Restoratif diş tedavisinde tanı koymayı ve tanıya yönelik tedavi planı yapmayı bilir
2) Restoratif tedavide kullanılan el aletlerini ve siman, kavite astar maddelerini amalgam kompozit gibi dolgu maddelerini, amalgamın avantajlarını ve fiziksel özelliklerini, toksisitesini bilir.
3) Dentin bonding sistemleri, restoratif rezin materyalleri, adeziv sistemleri ve nasıl uygulandığını bilir
4) Direkt ve indirek pulpa kuafajını, endodontik tedavi görmüş dişlerin ve fazla madde kaybına uğramış dişlerin nasıl restore edileceğini bilir
5) Çürük gelişimini önlemek üzere fissür örtücü uygulamasını, dentin hassasiyetinin nasıl giderileceğini bilir.
6) Diş Beyazlatma, diastemanın restoratif olarak giderilmesi, dental lamina uygulamaları gibi estetik amaçlı işlemleri bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Diş Gelişimi
1) Ergonominin Klinik kuralları ve klinik kullanımı
2) Konservatif Diş tedavisinde Tanı ve Tedavi Planlaması
5) Konservatif tedavide kullanılan el aletlerin tanıtılması
6) Diş Dolgu Maddeleri; Simanlar, Kavite Astar Maddeleri
7) Amalgam; Amalgamın avantajları ve fiziksel özellikleri
8) Amalgam restorasyonun başarısızlık nedenleri, Amalgam toksikolojisi
12) Direkt ve İndirek Pulpa Kuafajı
13) Endodontik Tedavi Görmüş Dişlerin Tedavisi - Fiber Restorasyonlar
14) Fazla madde kaybı olan dişlerin restorasyonu; Pinli restorasyonlar
15) İnley ve Onleyler,
16) Fissür Örtücü Uygulaması (Non-İnvaziv), Fissür Örtücü Uygulaması (İnvaziv), Koruyucu Rezin Uygulaması
17) Travmaya Bağlı Sert Doku Kayıpları
19) Restorasyon Tamiri (Amalgam), Restorasyon Tamiri (Kompozit), Restorasyon Kırığı
20) Dentin hassasiyetinin giderilmesi (Kimyasal Ajanlar, Lazer ve Restorasyon uygulamaları)
23) Dental Laminalar
24) Çürüğün Alternatif Mekanik Yöntemler ile Uzaklaştırılması (Air Abrazyon, Air Polishing, Ultrasonik, Sono Abrazyon vb)
25) Çürüğün Kemomekanik Yöntemler ile Uzaklaştırılması, Çürüğün Lazer ile Uzaklaştırılması
26) Restoratif Diş Tedavisinde Lazer kullanımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Richard S. Schwartz, Thomas Hilton, J. William Robbins, James B. Summitt. Fundamentals of Operative Dentistry: a contemporary approach Quintessence Publishing Co, 2006.
Fejerskov, Ole, and Edwina Kidd, eds. Dental caries: the disease and its clinical management. John Wiley & Sons, 2009.
Diğer Kaynaklar: Richard S. Schwartz, Thomas Hilton, J. William Robbins, James B. Summitt. Fundamentals of Operative Dentistry: a contemporary approach Quintessence Publishing Co, 2006.
Fejerskov, Ole, and Edwina Kidd, eds. Dental caries: the disease and its clinical management. John Wiley & Sons, 2009.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 26 0 1 26
Ara Sınavlar 1 4 1 5
Final 1 6 1 7
Toplam İş Yükü 38