Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT313 | ||||
Ders İsmi: | Hareketli Kısmi Protezlerin Temelleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÖNJEN TAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Önjen TAK, Dr. Öğr. Üyesi Şirin Kıyıcı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Hareketli bölümlü protezlerin endikasyonlarının öğrenilmesi 2. Hareketli bölümlü protezlerin elemanlarının öğrenilmesi 3. Hareketli bölümlü protezlerin biyomekaniğinin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği: | 1. Hareketli bölümlü protez uygulanacak hastaların ayırıcı tanısının yapılabilmesi 2. Hareketli bölümlü protez parçalarının isimleri ve görevlerinin öğrenilmesi 3. Hareketli bölümlü protezlerin biyomekanik kurallara uygun planlanmasının öğrenilmesi 4. Hareketli bölümlü protez hazırlığı için kullanılacak olan ölçü materyalleri ve ölçü yöntemlerinin öğrenilmesi 5. Hareketli bölümlü protezleri için laboratuvar ile iletişimin ve laboratuvardaki üretim aşamalarının öğrenilmesi 6. Hareketli bölümlü protezlerin okluzyonu, teslim esnası ve sonrası oluşabiliecek sorunlar ile çözümlerinin öğrenilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hareketli bölümlü protezlerin endikasyon ve kontrendikasyonlarını ayırt edebilme 2) Hareketli bölümlü protez parçalarının isim ve özelliklerini ayırt edebilme 3) Hareketli bölümlü protez biyomekaniğine uygun planlama yapabilme 4) Hareketli bölümlü protezin üretilmesi için gerekli klinik ve laboratuvar aşamalarının tanımlanabilmesi 5) Hareketli bölümlü protezin teslimi esnası ve sonrasında oluşabilecek sorunlar ve çözümlerin tanımlanabilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hareketli Parsiyel Protezlere Giriş (Terminoloji, Fizyoloji ve Temel Tedavi Prensipleri) ve Kısmi Dişsiz Arkların Sınıflandırılmas | Kaynak kitabın okunması |
2) | Hareketli Parsiyel Protezlerde Biyomekanik | Kaynak kitabın okunması |
3) | Kroşe Tutuculu Hareketli Parsiyel Protezler: Ana Bağlayıcılar ve Küçük Bağlayıcılar | Kaynak kitabın okunması |
4) | Kroşe Tutuculu Hareketli Parsiyel Protezler: Direkt Tutucular – Çevresel ve Bar Kroşeler | Kaynak kitabın okunması |
5) | Kroşe Tutuculu Hareketli Parsiyel Protezler: İndirekt Tutucular, Tırnaklar ve Tırnak Yuvaları | Kaynak kitabın okunması |
6) | Kroşe Tutuculu Hareketli Parsiyel Protezler: Protez Kaide Plağı ve Diş Dizimi | Kaynak kitabın okunması |
7) | Kısmi Dişsiz Hastalarda Teşhis ve Tedavi Planlaması | Kaynak kitabın okunması |
8) | Ara sınav | Kaynak kitabın okunması |
9) | Hareketli Parsiyel Protezlerde Ağız Hazırlığı ve Dayanak Dişlerin Preparasyonu | Kaynak kitabın okunması |
10) | Hareketli Parsiyel Protezlerde Ölçü | Kaynak kitabın okunması |
11) | Paralelometre Yardımıyla Tasarım Prosedürleri ve Laboratuvar Aşamaları | Kaynak kitabın okunması |
12) | Alt Yapının Ağızda Oturtulması | Kaynak kitabın okunması |
13) | Okluzal İlişkilerin Oluşturulması ve Klinikte Estetik Prova | Kaynak kitabın okunması |
14) | Protezin Ağıza Yerleştirilmesi, Uyumlanması ve Protezin Hastaya Teslimi Sonrası Takip ve Yaşanan Sorunlar | Kaynak kitabın okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Rodney D. Phoenix, David R. Cagna, Charles F. DeFreest - Stewart’s Clinical Removable Partial Prosthodontics, Quintessence (2008) 2. Alan B. Carr, David T. Brown. McCracken’s Removable Partial Prosthodontics, Elsevier (2015) 3. Olcay Şakar (eds.) - Removable Partial Dentures-A Practitioners’ Manual, Springer International Publishing (2016) |
Diğer Kaynaklar: | 1. Rodney D. Phoenix, David R. Cagna, Charles F. DeFreest - Stewart’s Clinical Removable Partial Prosthodontics, Quintessence (2008) 2. Alan B. Carr, David T. Brown. McCracken’s Removable Partial Prosthodontics, Elsevier (2015) 3. Olcay Şakar (eds.) - Removable Partial Dentures-A Practitioners’ Manual, Springer International Publishing (2016) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | 2 |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | 2 |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 3 |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 3 |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 9 |
Final | 1 | 11 |
Toplam İş Yükü | 59 |