DENT309 Introduction to Orthodonticsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT309
Ders İsmi: Ortodontiye Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ECE ÇETİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ece Çetin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile prenatal ve postnatal dönemde baş ve yüz bölgesindeki sert ve yumuşak dokuların oluşumu, gelişimi, gelişim anomalileri ve ortodontik diş hareketi hakkında bilgi aktarılması amaçlanmaktadır.



Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında yumuşak ve sert dokuların doğum öncesi ve sonrası gelişimi, dudak-damak yarıklarının oluşumu, kemik dokuların gelişiminin temel ilkeleri, maksilla-mandibular kompleksin doğum sonrası büyümesi, diş hareketinin biyomekaniği ve histolojisi gibi konular ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kafatası ve yüz bölgesindeki embriyolojik süreçleri anlayabilir ve normal ile anormal somatik ve kafatası-yüz bölgesindeki büyümeyi tartışabilme becerisini kazanır.
2) Kraniyofasiyel (kafatası ve yüz bölgesi) gelişimdeki anormallikleri doğru ve ayrıntılı şekilde teşhis edebilir.
3) Dudak ve damak yarıklarının tanısını koyabilir.
4) Dentisyonun gelişim evrelerini sıralar, süt ve daimi dişlerin normal ve anormal gelişimini ayırt ederek tanısını koyabilir.
5) Dental ve iskeletsel kapanış bozukluklarını belirleyebilir.
6) Sefalometrik analiz ve model analizi yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Prenatal Gelişim: Kafa-Yüz ve Çenenin Gelişimi (Yumuşak Doku I) Önerilen kaynakların ön incelenmesi
2) Prenatal Gelişim: Kafa-Yüz ve Çenenin Gelişimi (Yumuşak Doku II) Önerilen kaynakların ön incelenmesi
3) Prenatal Gelişim:Sert Doku Gelişimi I (Kemikleşme Mekanizmaları, Büyüme Merkezleri,Sinkondrozlar) Önerilen kaynakların ön incelenmesi
4) Prenatal Gelişim: Sert Doku II (Kafatasının Prenatal ve postnatal gelişimi) Önerilen kaynakların ön incelenmesi
5) Maksilla ve Mandibulanın Prenatal ve Postnatal Gelişimi Önerilen kaynakların ön incelenmesi
6) Maksilla ve Mandibulanın Prenatal ve Postnatal Gelişimi Önerilen kaynakların ön incelenmesi
7) Dudak-Damak Yarıkları: Etiyoloji, Sınıflandırılma, Birincil tedavi yaklaşımları Önerilen kaynakların ön incelenmesi
8) 1. ARA SINAV
9) Diş Hareketinin Histolojisi Ve Biyomekaniği Önerilen kaynakların ön incelenmesi
10) Ortodontik Kuvvetler ve Diş Hareketi Önerilen kaynakların ön incelenmesi
10) Ortodontik Kuvvetler ve Diş Hareketi Önerilen kaynakların ön incelenmesi
11) Süt dişlenme Önerilen kaynakların ön incelenmesi
12) Karma Dişlenmeden Daimi Dişlenmeye Geçiş Önerilen kaynakların ön incelenmesi
13) Genel Tekrar Önerilen kaynakların ön incelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Contemporary Orthodontics, Proffit WR et al. 3rd ed. Mosby, St. Louis, Missouri, 2000

2. Orthodontics: Current Principles and Techniques, Graber TM, Vanarsdall RL, 4th ed. Mosby, St. Louis Missouri, 2005
Diğer Kaynaklar: 1. Contemporary Orthodontics, Proffit WR et al. 3rd ed. Mosby, St. Louis, Missouri, 2000

2. Orthodontics: Current Principles and Techniques, Graber TM, Vanarsdall RL, 4th ed. Mosby, St. Louis Missouri, 2005

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100