Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT307 | ||||
Ders İsmi: | Klinik Endodonti | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYFER ATAV ATEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | ayfer atav | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Pulpa ve periapikal hastalıkların patogenezinin, endodontik tedavi için gerekli muayene ve teşhis yöntemlerinin ve tedavi planlama aşamalarının, kanal tedavisi yöntemlerinin, olası komplikasyonlarının ve çözüm yollarının öğretilmesi dersin amaçlarıdır |
Dersin İçeriği: | Klinik endodonti için gerekli teorik/pratik bilgi ve materyallerle ilgili bilgi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pulpa ve periapikal doku hastalıklarını bilir, bunların ayırıcı teşhis ve tedavilerini etkin bir şekilde yapabilecek yeterliliğe sahiptir. 2) Endodontik immunoloji ve mikrobiyoloji konularında temel teorik bilgiye sahip olup, klinik uygulamalarla bu bilgileri ilişiklendirebilecek yeterliliğe sahiptir. 3) Endodontik tedavi planlaması, endikasyon ve kontrendikasyon ile teşhise yönelik olarak kullanılacak klinik testler ve güncel ekipmanlar konusunda bilgi sahibidir 4) Endodontik tedavi yapabilmek için gerekli alet, malzeme, kök kanal preparasyon ve dolgu teknikleri konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 5) Vital pulpa tedavileri, çatlak diş sendromu ve pulpanın korunması konularında bilgi sahibidir. 6) Travmaya bağlı dental yaralanmalar ve endodontide acil uygulamalar konularında bilgi sahibidir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Endodontik Tedavide Çapraz Enfeksiyon Kontrolü ve Sterilizasyon | |
2) | kök kanal irrigasyon solüsyonları | |
3) | Kök Kanal Sisteminin Temizlenmesi ve Şekillendirilmesi | |
4) | Kök Kanal Tedavisinde Kullanılan Materyaller | |
5) | Kök Kanal Sisteminin Dezenfeksiyonu | |
6) | Kök Kanalı Obturasyon Teknikleri | |
7) | Pulpanın Histolojik Özellikleri | |
8) | Ekstraoral ve intraoral muayene | |
9) | Endodonti mi implant mı? Neden? | |
10) | Endodontide Büyütme Sistemleri | |
11) | Pulpa Hastalıkları I | |
12) | Pulpa Hastalıkları II | |
13) | Arasınav | |
14) | Pulp Dejenerasyonları ve Pulpa Nekrozu | |
15) | Endodontide Radyografi Teknikleri ve Önemi | |
16) | Post-Endodontik Restorasyonlar | |
17) | Kanal Tedavisi Tekrarı | |
18) | Endodontik Tedavide Karşılaşılan Prosedürel Hatalar | |
19) | Endodontik Tedavide Endikasyonlar ve Kontrendikasyonlar | |
20) | Endodontik Tedaviye Genel Bakış | |
22) | Kanal tedavisi esnasında karşılaşılabilecek olası komplikasyonlar ve alınabilecek önlemler | |
23) | Ni-Ti Rotary Sistemlerin Endodontide Kullanımı | |
23) | Lokal Anestezi Uygulamaları | |
24) | Endodontik Vaka Tartışması Bölüm 1 (Pulpal Hastalıklar) | |
25) | Endodontik Vaka Tartışması Bölüm 2 (Pulpa Hastalıkları) | |
26) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Endodontics Principles and Practice (5th Edition) • Richard E. Walton • Mahmoud Torabinejad Elsevier 2.Cohen’s Pathways of the Pulp (11th Edition) • Kenneth M Hargreaves • Louis H Berman Elsevier 3.Ingle's Endodontics (7th Edition) |
Diğer Kaynaklar: | 1. Endodontics Principles and Practice (5th Edition) • Richard E. Walton • Mahmoud Torabinejad Elsevier 2.Cohen’s Pathways of the Pulp (11th Edition) • Kenneth M Hargreaves • Louis H Berman Elsevier 3.Ingle's Endodontics (7th Edition) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | 3 |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | 1 |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 2 |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 3 |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 56 | 2 | 1 | 168 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 1 | 8 | |||
Final | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |